Σάββατο, 22 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου: Συζήτηση στη Βουλή, Δευτέρα 14.02, για κατεπείγοντα προβλήματα σχολικής στέγασης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου: Συζήτηση στη Βουλή, Δευτέρα 14.02, για κατεπείγοντα προβλήματα σχολικής στέγασης-Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΚΚΕ κου Εμμανουήλ Συντυχάκη.

Τη Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2022 ώρα 15:00’ θα συζητηθεί στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κου Εμμανουήλ Συντυχάκη προς τον Υπουργό Εσωτερικών, με θέμα: “Τα κατεπείγοντα προβλήματα σχολικής στέγασης του Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Ρεθύμνου“.

Δείτε την Επίκαιρη Ερώτηση
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Εσωτερικών

Θέμα: Για τα κατεπείγοντα προβλήματα σχολικής στέγης του ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου, λόγω των άθλιων συνθηκών στέγασης, παραμένουν άλυτα από το από το 2002 έως σήμερα, με διαχρονική ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και των δημοτικών αρχών.

Συγκεκριμένα,

το (ΕΕΕΕΚ) Ρεθύμνου, επί 20 χρόνια, φιλοξενείται σε αίθουσες του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου μαζί με το 1° Ειδικό Νηπιαγωγείο, το οποίο λόγω της ασφυκτικής κατάστασης μεταστεγάστηκε προσωρινά σε προκάτ αίθουσες, που τοποθετήθηκαν στην περιοχή του Σταυρωμένου. Έτσι, οι περίπου 80 μαθητές και πάνω από 50 εκπαιδευτικοί των παραπάνω σχολείων στοιβάζονται σε χώρους παντελώς ακατάλληλους και ανθυγιεινούς, επικίνδυνους, ειδικά σε συνθήκες πανδημίας.

Λείπουν χώροι διδασκαλίας, οι υπάρχουσες αίθουσες είναι ασφυκτικά μικρές, με αποτέλεσμα οι μαθητές να στοιβάζονται κυριολεκτικά σε κλουβιά.

Λείπουν χώροι εργαστηρίων, η τραπεζαρία στεγάζεται σε χώρο χωρίς αερισμό και φυσικό φωτισμό, ο οποίος προοριζόταν για αποθήκη. Υπήρχαν μόλις 3 τουαλέτες και γι’ αυτό πρόσφατα επιστρατεύτηκε η «λύση» του Container στην -έτσι κι αλλιώς- πολύ μικρή αυλή του σχολείου.

Επίσης,

δεν υπάρχουν γραφεία για τους διδάσκοντες του ΕΕΕΕΚ. Οι υποσχέσεις αναφορικά με την ανακατασκευή του ΚΕΓΕ για τη μεταστέγαση του ΕΕΕΕΚ και του ΕΝΕΕΓΥΛ Ρεθύμνου, που κι αυτό λειτουργεί σε ακατάλληλο κτίριο (αίθουσες διδασκαλίας που δεν έχουν καν παράθυρα κλπ), είναι γνωστές.

Οι υποσχέσεις όμως αυτές δεν έχουν υλοποιηθεί, με ευθύνη όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Κυβέρνησης, Δήμου, Περιφέρειας, κλπ).

Τα παραπάνω αποτελούν παιχνίδι μετάθεσης και διάχυσης ευθυνών ανάμεσα σε κεντρικό και τοπικό κράτος, αφού από τη μία αναμένεται η τεχνική μελέτη για το κτίριο του ΚΕΓΕ, από την άλλη η μελέτη δεν καλύπτει τις προδιαγραφές και την επόμενη δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Θύματα αυτής της κατάστασης είναι οι μαθητές, οι οικογένειες τους και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων αυτών.

Μάλιστα είναι τέτοια η απαξίωση της κυβέρνησης για τις χρόνιες και κραυγαλέες ελλείψεις των υποδομών στο ΕΕΕΕΚ, όπως και σε όλα τα δημόσια Ειδικά Σχολεία του Ρεθύμνου, που δεν έχει απαντήσει σε δύο σχετικές ερωτήσεις του ΚΚΕ που κατατέθηκαν το 2020.

Παρά τη διαδοχή των κυβερνήσεων, η κατάσταση παραμένει ίδια από την ίδρυση του σχολείου έως σήμερα, αφού η σχολική στέγη θεωρείται κόστος.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, σε ποιες κατεπείγουσες ενέργειες θα προβεί επιτέλους η κυβέρνηση ώστε:

Να αποκτήσει το ΕΕΕΕΚ, αλλά και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, το Ειδικό Νηπιαγωγείο και το ΕΝΕΕΓΥΛ Ρεθύμνου, το σχολικό κτίριο που να ανταποκρίνεται στον ρόλο τους και την αποστολή τους, για να καλύπτονται οι σύγχρονες, διαρκώς διευρυνόμενες ανάγκες εκπαίδευσης των παιδιών.

Δείτε επίσης

Πρόσβαση AμεΑ στην υγεία και το Ψήφισμα 148 του ΠΟΥ-Tου Γ. Σταμάτη, Γεν. Γραμματέα Κοιν. Αλληλεγγύης 

Ενταξη σε Ειδική Κατηγορία Εκπαιδευτικών ΑμεΑ, με δικαίωμα μετάθεσης-απόσπασης-Ερώτηση στη Βουλή 

Διαξιφισμοί Ζέττας Μακρή και Κρίτωνα Αρσένη για τον χαρακτηρισμό “τρανς” σε μαθητή, στα πλαίσια Επίκαιρης Ερώτησης

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. Θεοδοσίου Μαρία (ΠΕ23) σε

    To ίδιο σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουν και άλλες σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και μάλλον το θέμα πρέπει να τεθεί σε πανελλήνια κλίμακα. Τα σχολεία ειδικής αγωγής, στην πλειοψηφία τους, δεν λειτουργούν σε κτιριακές εγκαταστάσεις που προορίζονται για σχολεία. Στεγάζονται μακριά από άλλα σχολεία, σε κοντέινερ, λυόμενα, ή ιδρύματα που παρέχουν χώρους τους για να λειτουργήσει το σχολείο (βλ.ΕΝΕΕΓΥΛ Λάρισας). Η ίδια η πολιτεία με τη στάση της αντιμετωπίζει την ειδική αγωγή ως χώρο ιδρυματοποίησης και τους μαθητές που θα ωφελούνταν από την ειδική εκπαιδευτική προσέγγιση, ως άτομα δεύτερης κατηγορίας.

Γράψτε μία απάντηση