Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εγγραφές μαθητών–Ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ: Να οριστικοποιούνται τον Σεπτέμβριο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εγγραφές μαθητών–Ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ και στις Ομάδες Προσανατολισμού: Να μην οριστικοποιούνται τα τμήματα τον Ιούλιο αλλά το Σεπτέμβριο – Επιστολή ΟΛΜΕ στην πολιτική ηγεσία ΥΠΑΙΘ.

Εγγραφές μαθητών–Ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ με επιστολή του στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ζητά να ανοίξει το ηλεκτρονικό σύστημα και το Σεπτέμβριο του 2020, προκειμένου να εγγραφούν και οι υπόλοιποι μαθητές, καθώς και όσοι-ες αποφασίσουν για ειδικούς λόγους να εγγραφούν τότε.

Επιπροσθέτως ζητά να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα και να καταργηθούν όλα τα σχετικά ΦΕΚ και οι Υπουργικές Εγκύκλιοι, ώστε να μπορέσουν να εφαρμοσθούν τα παραπάνω.

Δείτε το έγγραφο

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073

www.olme.gr

e-mail: olme@otenet.gr                                                                       Αθήνα , 15/7/2020

 Εγγραφές μαθητών – Ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ και στις Ομάδες Προσανατολισμού

 Κυρία Υπουργέ,

Όπως γνωρίζετε το ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφής των μαθητών παρουσίασε δυσλειτουργία και παρά τις παρατάσεις που δόθηκαν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές των μαθητών.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θεωρεί επιβεβλημένο να ανοίξει το ηλεκτρονικό σύστημα και το Σεπτέμβριο του 2020, προκειμένου να εγγραφούν και οι  υπόλοιποι μαθητές, καθώς και όσοι-ες αποφασίσουν για ειδικούς λόγους να εγγραφούν τότε – π.χ. μετά τα αποτελέσματα των Εισαγωγικών Εξετάσεων, επιλογή άλλου τομέα ή ειδικότητας κλπ.

Είναι πάγια η  θέση της ΟΛΜΕ για κατάργηση της Υπουργικής Απόφασης που καθορίζει τον κατώτατο αριθμό μαθητών για την λειτουργία των τμημάτων και το ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο, που καθορίζει η διαδικασία των ηλεκτρονικών εγγραφών.

Θεωρούμε επιβεβλημένη επίσης, τη λειτουργία όλων των ολιγομελών τμημάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, σε τομείς, ειδικότητες, ομάδες προσανατολισμού κλπ.

Επισημαίνεται η σοβαρή κατάσταση που επικρατεί στη συγκρότηση τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στις Ομάδες Προσανατολισμού των ΓΕΛ.

Ακολουθώντας προγενέστερες αποφάσεις τίθεται σοβαρός κίνδυνος να μην λειτουργήσουν εκατοντάδες τμήματα στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ και ένας πολύ μεγάλος αριθμός μαθητών να υποχρεωθεί να διανύσει μεγάλες αποστάσεις για να παρακολουθήσει τους τομείς και τις ειδικότητες που επιθυμεί (ΕΠΑΛ) ή την Ομάδα Προσανατολισμού (ΓΕΛ).

Έχουμε επισημάνει κατ επανάληψη, ότι οι διατάξεις που θέτουν περιορισμούς στη συγκρότηση τμημάτων στις προαναφερθείσες κατηγορίες είναι προβληματικές και πρέπει να καταργηθούν.

Ιδιαίτερα στις ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές και τα μικρά νησιά της χώρας μας είναι αυτονόητο ότι πρέπει να λειτουργήσουν τα παραπάνω τμήματα και με τον ελάχιστο αριθμό μαθητών

Ακόμα, θεωρούμε απαράδεκτο να συγκροτούνται τα τμήματα τον Ιούλιο, ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μετεγγραφές των μαθητών από σχολείο σε σχολείο και εξακολουθούν οι μαθητές  να έχουν το δικαίωμα να διαλέξουν τομέα ή ειδικότητα (ΕΠΑΛ) ή Ομάδα Προσανατολισμού (ΓΕΛ) το Σεπτέμβρη. Θεωρούμε αυτονόητο ότι ο υπολογισμός των μαθητών ανά τμήμα πρέπει να γίνεται το Σεπτέμβριο.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζητάει:
  • Να μην οριστικοποιούνται τα τμήματα τον Ιούλιο αλλά το Σεπτέμβριο.
  • Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα για τα δυσπρόσιτα σχολεία και τα σχολεία των μικρών νησιών της χώρας μας, καθώς και για τα τμήματα τομέων και ειδικοτήτων (ΕΠΑΛ) και Ομάδων Προσανατολισμού (ΓΕΛ) που είναι μοναδικά στην περιοχή τους.
  • Να καταργηθούν όλα τα σχετικά ΦΕΚ και οι υπουργικές εγκύκλιοι, ώστε να εφαρμοστούν όσα αναφέρονται πιο πάνω.

Δείτε επίσης

Συνάντηση ΟΛΜΕ-πολιτικής ηγεσίας Υπουργείου Παιδείας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
Συνάντηση με φορείς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ
Συνάντηση Φορέων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: “Τακτικισμοί και κινήσεις δημιουργίας εντυπώσεων”– Ανακοίνωση ΔΟΕ
ΟΛΜΕ για συνάντηση φορέων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Προσχηματικός ο διάλογος του ΥΠΑΙΘ
Δελτίο Τύπου ΠΟΣΕΕΠΕΑ για συνάντηση φορέων σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση