Κυριακή, 18 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εγγραφο: Διευκρινίσεις για αξιοποίηση σχολικών κτιρίων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εγγραφο: Διευκρινίσεις για αξιοποίηση σχολικών κτιρίων: Τυχόν έσοδα που θα προκόψουν από την παραχώρηση των σχολικών κτιρίων εισπράττονται από την αρμόδια σχολική επιτροπή και αποδίδονται στη σχολική μονάδα μέσω αυτής.

Με το υπ. αριθμ. 27633/ΓΔ4/11-3-2022 έγγραφο του Γ.Γ ΥΠΑΙΘ κου Α. Κόπτση και κατόπιν ερωτημάτων που έχουν υποβληθεί στην Υπηρεσία, σχετικά με τη χρήση – αξιοποίηση των σχολικών κτιρίων, επισημαίνονται τα κάτωθι:

Σύμφωνα με την παρ, 4α του άρθρου 98 του ν. 4823/2021 (Α’ 136) που αντικατέστησε το άρθρο 41 του ν. 1566/1985 (Α’ 167) ορίζεται ότι:

“κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι δυνατόν με απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου, η οποία γνωστοποιείται στον οικείο Δήμο, να διοργανώνονται και να υλοποιούνται από τη σχολική μονάδα, μετά το πέρας του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος και τη λήξη του ολοημέρου σχολείου, με ή χωρίς συνεργασία με τρίτους φορείς, εκδηλώσεις, προγράμματα και συνέδρια που απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Οι εκδηλώσεις, τα προγράμματα και τα συνέδρια του πρώτου εδαφίου διοργανώνονται, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Τυχόν έσοδα από τις εκδηλώσεις αυτές εισπράττονται από την αρμόδια σχολική επιτροπή και αποδίδονται στη σχολική μονάδα μέσω αυτής”.

Ο χαρακτήρας των εκδηλώσεων, προγραμμάτων και των συνεδρίων δύναται να είναι διαθεματικός, βιωματικός, ενεργητικός και να ενεργοποιεί την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την αυτονομία, καθώς και την ενθάρρυνση συμπεριφορών που διέπονται από τις αξίες αλληλεγγύης και σεβασμού.

Επίσης, οφείλουν να προάγουν τους παιδαγωγικούς σκοπούς του σχολείου και να μην παρεμβαίνουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία είναι σ. 1 από 2 υπό την ευθύνη της Πολιτείας.

Συνεπώς, τα ανωτέρω θα πρέπει να εναρμονίζονται με τα γνωστικά αντικείμενα που περιλαμβάνει η εκπαιδευτική διαδικασία, να προσιδιάζουν στο εκπαιδευτικό έργο, χωρίς να παρεμβαίνουν ουσιωδώς στην πρώτη, και να απευθύνονται στο σύνολο των μαθητών/τριών, και όχι επιλεκτικά σε μεμονωμένους/ες μαθητές/τριες ή ομάδες μαθητών/τριών.

Ως εκδηλώσεις νοούνται οι πάσης φύσεως εκθέσεις, διαλέξεις και πολιτιστικές παραστάσεις και δρώμενα. Στα προγράμματα περιλαμβάνονται περιοριστικά οι εικαστικές τέχνες, η μουσική, το θεατρικό παιχνίδι, ο χορός, η κίνηση, οι πάσης φύσεως αθλοπαιδιές, και τα επιτραπέζια παιχνίδια.

Επίσης, η θεματολογία των συνεδρίων οφείλει να είναι πολιτιστικού, κοινωνικού και επιστημονικού περιεχομένου. Οι πάσης φύσεως εκδηλώσεις δεν θα πρέπει να παρακωλύουν την εύρυθμη λειτουργία άλλων συστεγαζόμενων μονάδων εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΣΚ, ΣΔΕ, ΙΕΚ).

Επισημαίνεται ότι η χρήση των σχολικών κτιρίων θα πρέπει να είναι η συνήθης, και οι τυχόν φθορές και ζημιές να αποκαθίστανται από τον χρήστη και να καταβάλλονται οι επιπλέον δαπάνες φωτισμού, θέρμανσης και ύδρευσης, ώστε το διδακτήριο να παραδίδεται καθ’ όλα έτοιμο για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Τυχόν έσοδα που θα προκόψουν από την παραχώρηση των σχολικών κτιρίων εισπράττονται από την αρμόδια σχολική επιτροπή και αποδίδονται στη σχολική μονάδα μέσω αυτής.

Δείτε σε μορφή pdf το έγγραφο 27633/ΓΔ4/11-3-2022

Δείτε επίσης

ΦΕΚ: Εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2022-2023 

Κεραμέως για άνοιγμα πινάκων EAE-Πότε θα δοθεί το voucher των 200 €-Τι θα γίνει με τα self test 

Βαθμολογία Β τριμήνου Δημοτικών σχολείων: Εγκύκλιος με το πως θα ενημερωθούν οι γονείς των μαθητών 

Προσωρινοί Πίνακες Διευθυντών Εκπαίδευσης Α/θμιας και Β/θμιας-Ενστάσεις από 14 έως 16.03.2022 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply