Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εγκύκλιος για Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: Διοργάνωση Εκδηλώσεων και Δράσεων στα σχολεία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εγκύκλιος για Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: Διοργάνωση Εκδηλώσεων και Δράσεων στα Δημόσια και Ιδιωτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Εγκύκλιος για Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ

Εγκύκλιο, υπ. αριθμ. 152062 /ΓΔ4/24/11/2021, απέστειλε η Υφυπουργός ΠΑΙΘ κα Ζ. Μακρή στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και στα Δημόσια και Ιδιωτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία της 3ης Δεκεμβρίου.

Με την Εγκύκλιο καλούνται

οι σχολικές μονάδες της χώρας να διοργανώσουν δράσεις με σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας επί ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση.

Δείτε το έγγραφο σε μορφή pdf “Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

______________

Αναλυτικά το έγγραφο
Εγκύκλιος για Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ
ΘΕΜΑ: “Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία”

Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και με σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας επί ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, καλεί τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε.:

1. Να διοργανώσουν σε επίπεδο τμήματος δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών, οι οποίες να αφορούν:

α) στο δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση,

β) στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων και γ) στην προαγωγή του σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.

Για την υλοποίηση των εν λόγω δράσεων όλες οι σχολικές μονάδες θα πρέπει να εναρμονιστούν με όσα ορίζονται:
α) στην υπ’ αριθ.

Δ1α/Γ.Π.οικ.55254/09-09-2021 ΚΥΑ (Β΄4187 ):

Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους τάξης Μαθητείας ΕΠΑ.Λ., Κέντρων Διά Βίου Μάθησης, δομών Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών, Δημοσίων και Ιδιωτικών, Δημοσίων Βιβλιοθηκών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Γενικών Αρχείων του Κράτους κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2021-2022 και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη λειτουργία τους,

β) στην  υπ’   αριθμ.

Γ.Π.οικ./66036/21-10-2021 (Β΄4960):

Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΔΙα/Γ.Π.οικ. 55254/09.09.2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Εσωτερικών, Μετανάστευσης και Ασύλου, Υποδομών και Μεταφορών και Επικρατείας «Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους τάξης Μαθητείας ΕΠΑ.Λ., Κέντρων Διά Βίου Μάθησης, δομών Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών, Δημοσίων και Ιδιωτικών, Δημοσίων Βιβλιοθηκών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Γενικών Αρχείων του Κράτους κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2021-2022 και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη λειτουργία τους» (Β’ 4187)και γ) στη με αρ. πρωτ. 111525/ΓΔ4/09-09-2021 Κοινή απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022» (Β’ 4188).

2. Να συμβάλουν στη δημιουργία βίντεο μικρού μήκους

που θα παραχθεί από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με στόχο την ανάδειξη της φωνής όλων των μαθητών και την παρουσίαση καλών συνεργατικών πρακτικών στον χώρο της ειδικής αγωγής και της ενταξιακής εκπαίδευσης.

 Συγκεκριμένα, ζητείται από τις σχολικές μονάδες,

εφόσον επιθυμούν, να αποστείλουν σε ψηφιακή μορφή υλικό το οποίο έχει εκπονηθεί από μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το ψηφιακό υλικό μπορεί να περιλαμβάνει:

α) Φωτογραφικό υλικό

με στιγμιότυπα εκπαιδευτικών δράσεων ή εικαστικές δημιουργίες μαθητών, υψηλής ευκρίνειας (3 ψηφιακές φωτογραφίες ανά σχολική μονάδα) ή

β) Αφίσες – Πόστερ

που αναδεικνύουν καλές πρακτικές στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι

σε οποιοδήποτε από το ανωτέρω υλικό απεικονίζονται ευκρινώς μαθητές, θα πρέπει να υπάρχει η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων τους για την παρουσίαση ή/και την προβολή του.

Το ανωτέρω υλικό παρακαλούμε να αποσταλεί

αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή (αρχείο JPG ή PNG), στην ηλεκτρονική διεύθυνση deae3@minedu.gov.gr ή στην ταχυδρομική διεύθυνση: Υ.ΠΑΙ.Θ., Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, Τμήμα Γ’, Γραφείο 1102, Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 15180, το αργότερο έως τη Δευτέρα 29/11/2021 και να συνοδεύεται από διαβιβαστικό, το οποίο θα αναφέρει τα παραδοτέα.

Δείτε επίσης

Προϋπολογισμός 2022-Υπουργείο Παιδείας: Τι περιλαμβάνει για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Βοηθήματα σε ΑμεΑ-συνταξιούχους-υγειονομικούς ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης
Προσλήψεις 2022: 40.000 στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα | Πίνακας
Δώρο Χριστουγέννων 2021 από ΟΑΕΔ για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς-ΕΕΠ-ΕΒΠ: Πως υπολογίζεται-Πότε πιστώνεται
Προσλήψεις 300 τριμηνιτών αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ λόγω κορονοϊου | ΦΕΚ

Δείτε ακόμη

Πρόγραμμα Ημερίδων Ειδικής Αγωγής: Υλοποιούνται από το ΙΕΠ 26.11 και 03.12.2021
Αξιολόγηση-εκπαιδευτικοί: Ηττα σε ιστορική προοπτική | Αρθρο
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply