Εγκύκλιος κενών και πλεονασμάτων Δευτεροβάθμιας για Μεταθέσεις εκπαιδευτικών από περιοχή σε περιοχή το έτος 2025 – Το έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ.
Εγκύκλιος κενών και πλεονασμάτων Δευτεροβάθμιας
Εκδόθηκε από το ΥΠΑΙΘΑ η Εγκύκλιος προσδιορισμού κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις Μεταθέσεις του έτους 2025 από περιοχή σε περιοχή.
Με ευθύνη των Διευθυντών Εκπαίδευσης όσον αφορά στην ορθότητα των δηλωθέντων στοιχείων, πρέπει έως τις 12 Μαρτίου 2025 να καταχωρισθεί στο σύστημα e-DataCenter από την αρμόδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μόνο ο πίνακας Γ΄. Επισημαίνεται ότι ο μη σωστός έλεγχος εμπίπτει στις διατάξεις του εδαφίου β της παρ. 1 του άρθρου 107 του Ν.3528/2007, όπως ισχύει.
Όλοι οι πίνακες θα παραμείνουν στις Διευθύνσεις Β/θμιας Εκπ/σης και εφόσον ζητηθούν θα πρέπει να διαβιβαστούν άμεσα στη Διεύθυνση Διοίκησης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Π.Ε. & Δ.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για να γίνει αντιπαραβολή και έλεγχος των στοιχείων.
Ταυτόχρονα θα κοινοποιηθούν στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποίοι λαμβάνοντας υπόψη τα δηλωθέντα στοιχεία θα καταχωρίσουν την πρότασή τους, σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 7 του Ν.3848/2010, στην αντίστοιχη στήλη [«Πρόταση περιφερειακού διευθυντή ελλείμματα (-) / πλεονάσματα (+)»] στο ηλεκτρονικό σύστημα e-DataCenter, έως τις 14 Μαρτίου 2025.
Επισημαίνουμε ότι στην Εγκύκλιο προστίθενται και τα Ωνάσεια Σχολεία όπου οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτά υπολογίζονται στους πίνακες Α των σχολείων της οργανικής τους.
Δείτε την Εγκύκλιο ΕΔΩ
Ο Αιρετός ΚΥΣΔΕ Θ. Κατσωνόπουλος ανέφερε σχετικά:
Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού ΔΕ για τις μεταθέσεις του έτους 2025 (α) από περιοχή σε περιοχή και (β) στα ΚΕΔΑΣΥ και στις ΣΜΕΑΕ, συμπεριλαμβανομένων των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. και των ΤΕ (υπ. αριθμ. 24061/Ε2/4-3-2025 & 24073/Ε2/4-3-2025 εγκύκλιοι ΥΠΑΙΘΑ).
Έως τις 12 Μαρτίου* πρέπει να καταχωρίσουν οι ΔΔΕ, μετά από γνώμη των ΠΥΣΔΕ και με βάση τις δηλώσεις των Διευθυντών των Σχολικών Μονάδων**, τους πίνακες κενών – πλεονασμάτων στο σύστημα e-DataCenter και έως τις 14 Μαρτίου οι ΠΔΕ.
*Έως τις 13 Μαρτίου για την ΕΑΕ. ** Να λάβουν γνώση οι Σύλλογοι Διδασκόντων.
Μια απ’ τα ίδια λοιπόν και τη φετινή χρονιά. Η μόνη διαφορά σε σχέση με προηγούμενες χρονιές είναι η αναφορά στα Ωνάσεια Σχολεία, ότι “αίρεται η οριστική τοποθέτηση (οργανική) των εκπαιδευτικών στις εν λόγω σχολικές μονάδες, και οι εκπαιδευτικοί αυτοί τίθεται στη διάθεση των οικείων ΠΥΣΔΕ”.
Εξυπακούεται ότι οι αιρετοί στα ΥΣ θα ελέγξουμε ενδελεχώς τους πίνακες κενών – πλεονασμάτων για την ορθότητά τους και θα κινηθούμε με γνώμονα τα δίκαια αιτήματα και τις θέσεις του κλάδου. Εξυπακούεται ότι δεν κάνουμε βήμα πίσω από την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, με μόνη δέσμευση τις θέσεις και τις διεκδικήσεις του κλάδου, μακριά από πελατειακές λογικές, εκδουλεύσεις και συνδιαχείριση με τη διοίκηση.
Σύμφωνα με το έγγραφο:
1. Ο προσδιορισμός των οργανικών κενών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γενικής εκπαίδευσης γίνεται για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων του έτους 2025 [§1, άρθρο 4 του Π.Δ. 50/96 (ΦΕΚ 45Α’) και άρθρο 7 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71Α’)].
Συνεπώς, με τις ισχύουσες διατάξεις (Νόμους, Υπουργικές Αποφάσεις κ.τ.λ.) αναφορικά με τα ωρολόγια προγράμματα, τις πρώτες αναθέσεις μαθημάτων, το υποχρεωτικό ωράριο κ.α., και τα επί του παρόντος δεδομένα στοιχεία (για παράδειγμα, αριθμό οργανικά ανηκόντων εκπαιδευτικών), θα πρέπει να καταγραφούν οι ανάγκες σε οργανικές θέσεις των σχολικών μονάδων γενικής εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται να λειτουργήσουν για το σχολικό έτος 2025-2026, ώστε να καταρτιστούν οι πίνακες κενών οργανικών θέσεων κατά περιοχή μετάθεσης και κατά κλάδο και ειδικότητα.
2. Στους πίνακες δεν θα υπολογιστούν/καταγραφούν οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν οργανικά σε Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, καθώς και οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν οργανικά στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
3. Στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς των περιοχών μετάθεσης θα συμπεριληφθούν οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων που χαρακτηρίστηκαν ως Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία και πρόκειται να λειτουργήσουν κατά το σχολικό έτος 2025-2026 σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 18175/Δ6/17.02.2025 (ΦΕΚ 658τΒ’) ΥΑ, καθώς, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 7 του Παραρτήματος Α΄ του Ν.5174/2025 (ΦΕΚ 12τΑ’), αίρεται η οριστική τοποθέτηση (οργανική) των εκπαιδευτικών στις εν λόγω σχολικές μονάδες, και οι εκπαιδευτικοί αυτοί τίθεται στη διάθεση των οικείων ΠΥΣΔΕ.
4. Στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς των περιοχών μετάθεσης περιλαμβάνονται και όσοι βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ, και φυσικά οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί.
5. Δεν πρέπει να συγχέονται και να αθροίζονται τα κενά/πλεονάσματα της ειδικής αγωγής με εκείνα της γενικής εκπαίδευσης και αντίστροφα. Τα Τμήματα Ένταξης δεν θα ληφθούν υπόψη για τον υπολογισμό των κενών/πλεονασμάτων της γενικής εκπαίδευσης.
6. Στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς δεν θα υπολογιστούν οι εκπαιδευτικοί που θα αποχωρήσουν αυτοδίκαια από την υπηρεσία μέχρι 31 Αυγούστου 2025 (άρθρο 4 Π.Δ. 50/1996 – ΦΕΚ 45Α’).
7. Στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς δεν θα υπολογιστούν οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση παραίτησης από την υπηρεσία από 1 έως και 11 Φεβρουαρίου 2025 (άρθρο 46, παρ. 1 του Ν. 4777/2021-ΦΕΚ25Α’, υπ’ αριθμ. πρωτ 8298/Ε3/27-01-2025 – ΑΔΑ: ΨΒ7Ι46ΝΚΠΔ-Ω53 έγγραφο) και δεν την ανακάλεσαν μέχρι και τις 11 Μαρτίου 2025.
8. Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται στο εξωτερικό, ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 29 (6) του Ν.4692/2020 (ΦΕΚ 111Α’), σύμφωνα με τις οποίες: «α) Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που αποσπώνται στις ελληνόγλωσσες μονάδες του εξωτερικού, διατηρούν τη θέση αυτή κατά το διάστημα της απόσπασής τους και επιστρέφουν σε αυτή μετά τη λήξη της απόσπασής τους, εφόσον κατέχουν οργανική θέση σε σχολείο στην Ελλάδα. Σε περίπτωση που η απόσπασή τους παρατείνεται πέρα των έξι (6) ετών, με την έναρξη του έβδομου συνεχόμενου σχολικού έτους απόσπασης, η οργανική θέση που κατέχουν θεωρείται κενή, με τις συνέπειες που ορίζονται στην παρ. 9 του Κεφ. Γ’ του άρθρου 16 του Ν.1566/1985 (ΦΕΚ 167Α’) και τίθενται στη διάθεση των οικείων διευθύνσεων εκπαίδευσης από τις οποίες αποσπάστηκαν».
Συνεπώς, οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται σε ελληνόγλωσσες μονάδες του εξωτερικού, εφόσον κατείχαν οργανική θέση σε σχολική μονάδα, τη διατηρούν, ενώ την χάνουν στην περίπτωση που η απόσπασή τους στο εξωτερικό παρατείνεται πέρα των έξι ετών, οπότε λογίζονται στους οργανικά ανήκοντες στην περιοχή μετάθεσης, καθώς τίθενται στη διάθεση των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
9. Όσον αφορά στις αναθέσεις μαθημάτων και τα ωρολόγια προγράμματα, ο υπολογισμός θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες Υ.Α. και τις εγκύκλιες οδηγίες που εκδίδονται αρμοδίως από τη Δ/νση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε. και τη Δ/νση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
10. Τα κενά για τα μαθήματα που διδάσκονται σε πρώτη ανάθεση από εκπαιδευτικούς περισσότερων του ενός κλάδων/ειδικοτήτων, κατανέμονται ισομερώς σε όλους τους κλάδους/ειδικότητες. Σε περίπτωση που τα κενά δεν είναι ακέραιο πολλαπλάσιο του αριθμού των κλάδων/ειδικοτήτων, η ισομερής κατανομή θα επιτυγχάνεται σε περισσότερα από ένα έτη. Η επιμέρους κατανομή σε ειδικότητες ενός κλάδου θα γίνεται με βάση την ικανοποίηση των εκάστοτε εκπαιδευτικών αναγκών. Σε κάθε περίπτωση, με ευθύνη του Διευθυντή Εκπαίδευσης θα κατανέμονται τα εν λόγω κενά με γνώμονα την ορθή διαχείριση του διαθέσιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.
11. Για τον υπολογισμό των εν λόγω οργανικών κενών/πλεονασμάτων των περιοχών μετάθεσης, λαμβάνονται υπόψη όλες οι τάξεις των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων.
Δείτε σχετικά
Καταχώριση κενών για Μεταθέσεις Δευτεροβάθμιας 2025 στα ΚΕΔΑΣΥ και στις ΣΜΕΑΕ | Εγγραφο
Δείτε επίσης
Αιτήσεις για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας Α’ εξεταστικής περιόδου 2025 από 06 έως 13.03.2025
Απόφαση συγκρότησης Τριμελών Πειθαρχικών Συμβουλίων σε κάθε ΠΔΕ χωρίς Αιρετούς εκπροσώπους
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/egyklios-kenon-pleonasmaton-dyeterovathmias-gia-metatheseis-ekpaideytikon-apo-periochi-se-periochi-to-2025/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.