Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ειδικά σχολεία: Επρεπε νάχουν παρθεί μέτρα χθές

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ειδικά σχολεία: Εκπαιδευτικοί και γονείς ζητούν τη λήψη επιπρόσθετων μέτρων προστασίας για αντιμετώπιση του κινδύνου διασποράς του κορονοϊού-covid19 στις εκπαιδευτικές δομές.

Ειδικά σχολεία

Στο tvxs.gr μίλησε η Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) Γεωργία Μπουλμέτη, αναφορικά με το θέμα των ειδικών σχολείων τα οποία παραμένουν ανοιχτά και εν λειτουργία κατά τη διάρκεια του lockdown.

Επί του θέματος μίλησε και η κα Ανδρομάχη Δημητριάδου, μητέρα ΑΜΕΑ και πρόεδρος του Συλλόγου 2ου Ειδικού Σχολείου του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Η Πρόεδρος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ αναφέρθηκε
Στα υπό αναστολή λειτουργίας ειδικά σχολεία
  • Οι αριθμοί των ειδικών σχολείων που βρίσκονται σε αναστολή αναλογικά με το γενικό σύνολο τους, αποδεικνύουν πως η διασπορά είναι μεγαλύτερη από εκείνη που υπήρχε στα γενικά σχολεία.
Στα επιδημιολογικά μέτρα που πρέπει να παρθούν
  • Ειδικά για τη Βόρεια Ελλάδα, έπρεπε να έχουν παρθεί μέτρα χθες!
  • Τα ειδικά σχολεία παραμένουν ανοιχτά, την ώρα που είναι οι μοναδικοί χώροι που επιτρέπεται η μη χρήση μάσκας και εξυπηρετούν μαθητές που δεν μπορούν να τηρήσουν τις αποστάσεις.
Στο ποια είναι αυτά
  • Δεχτήκαμε να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία για να μην επιβαρυνθούν τα παιδιά ψυχολογικά και οι οικογένειες μένοντας σπίτι, αλλά με την προϋπόθεση να γίνουν δεχτά τα όσα ζητάμε μήνες τώρα.
  • Εβδομαδιαία τεστ για το προσωπικό, γάντια και μάσκες, προσωπικό καθαριότητας και ειδικές ρυθμίσεις για τα ακατάλληλα σχολεία από την Ξάνθη έως το Περιστέρι.
Στις συνθήκες που επικρατούν τώρα
  • Η πολιτεία δεν απαντά καν στις εκκλήσεις που κάνουμε μήνες τώρα.
  • Είμαι σε σχολείο με πάνω από 200 παιδιά και πάνω από 100 εκπαιδευτικούς και ο ΕΟΔΥ δεν έχει έρθει μία φορά να μας κάνει τεστ.
  • Οι εργαζόμενοι μας που πηγαίνουν τα παιδιά τουαλέτα και τα σιτίζουν, δεν μπορούν να εργάζονται με ένα ζευγάρι γάντια την ημέρα.
  • Μιλάμε για στοιχειώδη πράγματα ζωτικής σημασίας. Έχουμε κάνει επανειλημμένα εκκλήσεις στο Υπουργείο και την Ν. Κεραμέως και δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση.
  • Οι εργαζόμενοι που έχουμε μείνει είμαστε απροστάτευτοι. Αν κάποιος εργαζόμενος έχει συμπτώματα λέει να κάτσουμε σπίτι χωρίς να κάνει τεστ. Εμείς επιβαρυνόμαστε το ποσό γιατί με κάποιο τρόπο πρέπει να προστατεύσουμε εργαζόμενους και μαθητές.
Στο τι θα γίνει αν μεταφερθεί ο ιός σε Ιδρύματα
  • Τα παιδιά που φοιτούν στα ειδικά σχολεία προέρχονται από οικογένειες αλλά και από ιδρύματα.
  • Αν κολλήσει ένα από τα παιδιά των ιδρυμάτων ιό κι επιστρέψει στο ίδρυμα, θα μεταφέρει τον ιό εκεί.
  • Πέραν τούτου, στα ειδικά επαγγελματικά γυμνάσια – λύκεια , δεν θέλουν οι γονείς να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο γιατί φοβούνται .
  • Επειδή όμως δεν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες με την έννοια ότι δεν υπάρχει υποκείμενο νόσημα, τα παιδιά αυτά δεν μπορούν να μην πάνε σχολείο γιατί παίρνουν απουσίες!.
Στους χειρισμούς της πολιτείας, οι οποίοι μεταθέτουν το πρόβλημα σε γονείς και εκπαιδευτικό προσωπικό δημιουργώντας συχνά εντάσεις μεταξύ τους
  • Αν παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία, πρέπει η πολιτεία να μας προστατεύσει. Κι εμάς και τα παιδιά και τις οικογένειες τους
  • Δεν είναι καθόλου μικρός ο αριθμός των παιδιών που φοιτούν στα γενικά σχολεία με παράλληλη στήριξη, για τα οποία επίσης δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη από το Υπουργείο παιδείας.
  • Η Υπουργός δεν έρχεται σε επαφή μαζί μας. Έχουμε στείλει πολλές επιστολές. Κάναμε ένα ψήφισμα που βγήκε από την Πανελλήνια Ομοσπονδία και όλους τους συλλόγους.
  • Υπάρχει κοινό κείμενο που αποτυπώνει όλες τις δυσκολίες που έχουν τα ειδικά σχολεία. Δεν ανταποκρίθηκε κανένας
Σύμφωνα με το δημοσίευμα

Γονείς, κυρίως  από τη Β. Ελλάδα, έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τον σοβαρό κίνδυνο και ζητούν να κλείσουν τα σχολεία αν δεν ληφθούν μέτρα.  Κάποιοι δε από αυτούς, σκοπεύουν να κινηθούν και νομικά.

Η Πρόεδρος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ αναφέρει
  • Υπάρχουν σχολικά λεωφορεία που μεταφέρουν παιδιά με 100% πληρότητα χωρίς μάσκες, από την μία περιοχή στην άλλη καθημερινά σε μια κόκκινη ζώνη όπως η Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν γονείς σε όλη την Ελλάδα που επιλέγουν πλέον να κρατούν τα παιδιά στο σπίτι.
  • Με αυτό τον τρόπο ούτε εκείνα εξυπηρετούνται αφού όσο τα σχολεία παραμένουν ανοιχτά, δεν γίνεται τηλε-εκπαίδευση και δεν μπορεί να γίνει μικτό σύστημα εκπαίδευσης, ούτε όσοι παραμένουμε στα ανοιχτά σχολεία προστατευόμαστε.
Αναφερόμενη επί του θέματος η κα Ανδρομάχη Δημητριάδου, μητέρα ΑΜΕΑ και πρόεδρος του Συλλόγου 2ου ΕΔΣ Θεσ/νίκης είπε
  • Η ειδική αγωγή είναι καζάνι που βράζει
  • Αυτή την ώρα συντάσσεται κείμενο, από γονέα δικηγόρο, προς το Υπουργείο, προκειμένου να γίνει σαφές, ότι ή θα πρέπει να λάβουν τα σωστά μέτρα για να παραμείνουν ανοιχτά τα ειδικά σχολεία, ή να κλείσουν για την ασφάλεια όλων.
  • Τέλη Οκτώβρη, όταν είδα ότι δεν υπάρχει κανένα σχέδιο από την πολιτεία που να διασφαλίζει την υγεία του παιδιού και τη δική μας, το έβγαλα από το σχολείο και τον κρατώ σπίτι. Το ίδιο έχουν κάνει κι άλλοι γονείς.
Υπογράμμισε δε πως “αν είναι να συνεχιστεί έτσι η κατάσταση, είναι  προτιμότερο να κλείσουν”.
  • Θα ήταν πιο εύκολη η δεύτερη φάση της πανδημίας εν είχαν παρθεί τα σωστά μέτρα στην πρώτη.
  • Είναι πιο δύσκολη η κατάσταση από την πρώτη φάση της πανδημίας.
  • Εμφανίζονται  κρούσματα το ένα μετά το άλλο.
  • Και στο πρώτο κύμα ζητήσαμε μέτρα και  μας αγνόησαν. Το να βάλει ένας εκπαιδευτικός μάσκα δεν λέει τίποτα.
  • Ζητήσαμε να βρεθούν χώροι να χωριστούν τα σχολεία στα δύο, ή να κάνουν δύο βάρδιες. Να γίνονται θερμομετρήσεις στα σχολικά.
  • Η περιφέρεια δεν βοήθησε. Στρίμωξε τα παιδιά από διαφορετικά σχολεία σε ένα σχολικό. Αν είναι να συνεχιστεί έτσι η κατάσταση, είναι  προτιμότερο να κλείσουν.

Με πληροφορίες από .tvxs.gr

Δείτε επίσης

ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Ειδικά σχολεία: Ψήφισμα για την μη αναστολή λειτουργίας τους
Μετακίνηση εκπαιδευτικών από Τμήματα Ενταξης σε Ειδικά σχολεία | Εγκύκλιος
Εξ αποστάσεως υποστήριξη από ΕΕΠ-ΕΒΠ: Mαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών | Οδηγίες
Οδηγίες λειτουργίας ΚΕΣΥ στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς κορονοϊού | Εγκύκλιος
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση