Σάββατο, 6 Μαρτίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ειδικά σχολεία Κεντρικής Μακεδονίας: Να κλείσουν και να ανοίξουν με μέτρα ασφαλείας 8 Γενάρη | Ανακοίνωση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ειδικά σχολεία Κεντρικής Μακεδονίας: Να κλείσουν και να ανοίξουν με μέτρα ασφαλείας στις 8 Γενάρη – Παράσταση διαμαρτυρίας στην ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας την Τετάρτη 16.12 από την Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων & Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Ειδικά σχολεία Κεντρικής Μακεδονίας
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

http://omegokmak.blogspot.gr,

e-mail: omegokmak@gmail.com

ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Με αφορμή την ανακήρυξη από την ΓΣ του ΟΗΕ της 3ης του Δεκέμβρη ως Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, η Ομοσπονδία  εστιάζει την προσοχή της στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των παιδιών με αναπηρία που είτε φοιτούν στα Ειδικά Σχολεία της χώρας μας είτε παρακολουθούν την Γενική Παιδεία με Παράλληλη Στήριξη.

Από το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς,

γονείς και προσωπικό είχαν θέσει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την ασφαλή λειτουργία των ειδικών σχολείων, που συνοψίζονται σε τρεις άξονες: Κατάλληλοι και ασφαλείς χώροι, όλο το αναγκαίο προσωπικό, σχολαστική καθαριότητα

Αν για τα γενικά σχολεία

είναι αναγκαίο να παρθούν έστω και τώρα μέτρα αυτό πολλαπλασιάζεται για τα ειδικά σχολεία που πρέπει πάση θυσία να συνεχίσουν να είναι ανοιχτά και να συνοδευτούν με πραγματική στήριξη.

Κάθε μέρα μαθαίνουμε ότι όλο και μεγαλώνει ο αριθμός των ειδικών σχολείων που βρίσκονται με κρούσματα.

Μπορεί ο ισχύων αριθμός

για τη συγκρότηση ομάδων στα ειδικά σχολεία να ακούγεται μικρός, ωστόσο μπορεί να είναι μέχρι και απαγορευτικός, λόγω της φύσης των αναγκών των παιδιών, που σε πολλές περιπτώσεις στοιβάζονται σε μικρές και ακατάλληλες αίθουσες, ενώ σε τυχόν μεγαλύτερες αίθουσες γίνεται συνδιδασκαλία με παραπάνω από μία ομάδα.

Είναι ενδεικτικά  τα παραδείγματα με το άνοιγμα και κλείσιμο σχολειών ..
  • 1o EEEEK Πυλαίας- Χορτιάτη, 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας- Χορτιάτη, 3ο Ειδικό Δημοτικό Σχ. Θεσσαλονίκης, ΕΕΕΕΚ Παύλου Μελά (2 φορές αναστολή σε ένα μήνα), ΕΝΕΕΓΥΛ Κατερίνης αναστολή έως 7/12
Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες

χρειάζονται αληθινή στήριξη, από το υπουργείο  βάζοντας στην άκρη το γνωστό παραμύθι ότι όλα είναι καλά και λαμβάνοντας υπόψιν τις πραγματικές ανάγκες των γονιών και των παιδιών που φοιτούν στα ειδικά σχολεία.

Δυστυχώς,

το Υπουργείο Παιδείας όλο αυτό το διάστημα δεν έκανε τίποτα για τη διασφάλιση αυτών των συνθηκών λειτουργίας των μονάδων Ειδικής Αγωγής.

Αντίθετα, άφησε τα πάντα στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών και στην ευθύνη των γονέων.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα,

σε σχολεία με πολυπληθή τμήματα ή/και μικρούς χώρους, το άγχος ο φόβος και η ανασφάλεια να κυριαρχεί στους εργαζόμενους, ενώ αρκετοί γονείς που τα παιδιά τους έχουν σοβαρές αναπηρίες να μην τα έχουν στείλει καθόλου στο σχολείο από τον περασμένο Μάρτη.

Ενώ και τις τελευταίες ημέρες έχουν αυξηθεί κατά πολύ τα παιδιά που δεν πηγαίνουν σχολείο εξαιτίας του φόβου και της κατάστασης που επικρατεί.

Γνωρίζοντας την κατάσταση σήμερα

στα σχολεία  στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας  και με δεδομένο την ολοένα αύξηση των κρουσμάτων, ταυτόχρονα με  την απελπιστική  κατάσταση στα νοσοκομεία, και ενώ η κυβέρνηση δε λαμβάνει κανένα μέτρο προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, η κατάσταση έχει φτάσει πλέον στο απροχώρητο, κάθε μέρα που περνάει μαθητές και εκπαιδευτικοί ρισκάρουν την υγεία τους.

Γι’ αυτό είναι πλέον  αναγκαίο

άμεσα να κλείσουν τα ειδικά σχολεία για να προστατευθεί η υγεία και των μαθητών και εκπαιδευτικών για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα, μέχρι τις διακοπές των γιορτών ώστε η κυβέρνηση σ΄ αυτό το επαρκές διάστημα να πάρει τα απαραίτητα μέτρα, για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων στις 8 Γενάρη.

Ταυτόχρονα  πρέπει η κυβέρνηση να εξασφαλίσει

Να πάρει όλα τα μέτρα ώστε να υπάρχει συνεχής και στενή ιατρική παρακολούθηση των μαθητών και των εργαζομένων των Ειδικών Σχολείων με συχνά και επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με οδηγίες και ιατρική καθοδήγηση για καθημερινά ζητήματα που προκύπτουν.

  • Να μειώσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στα Ειδικά σχολεία με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες υποδομές για τον σκοπό αυτό.
  • Άδειες στους εκπαιδευτικούς-βοηθητικό προσωπικό  που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.
  • Να τοποθετηθεί όλο το απαραίτητο προσωπικό (Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ-ΕΒΠ- καθαριότητας) στα Ειδικά Σχολεία με πρόβλεψη για την αναπλήρωση των εργαζομένων που βρίσκονται ή θα βγουν σε άδεια.
  • Άμεσα να υπάρξει σχεδιασμός με ευθύνη του κράτους για στέγαση σε ασφαλή κτίρια
  • Να υπάρχει επάρκεια σε όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας.
  • Αύξηση των δρομολογίων των μέσων μεταφοράς και μείωση των μεταφερόμενων μαθητών ανά μέσο. Αποκλειστικά Δημόσιες και Δωρεάν σχολικές μεταφορές με οχήματα που να είναι αποκλειστικής χρήσης από τα σχολεία.
  • Τα παιδιά που λόγω σοβαρών νοσημάτων παραμένουν στο σπίτι τους, να υποστηριχτούν διεπιστημονικά με κάθε πρόσφορο μέσο, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.
Καλούμε

εκπροσώπους  των Συλλόγων Γονέων, τους Συλλόγους Βοηθητικού και Εκπαιδευτικού προσωπικού σχολείων Ειδικής Αγωγής , σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας την Τετάρτη 16/12 στις 14:30 (τηρώντας τα απαραίτητα υγειονομικά πρωτόκολλα)

Θεσσαλονίκη, 4/12/ 2020

Δείτε σχετικά

Παράσταση διαμαρτυρίας ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας στις 9.12 για τα ειδικά σχολεία

Δείτε επίσης

1ο ΕΝΕΕΓΥΛ Ανατολικής Θεσσαλονίκης: Ψήφισμα Διδασκόντων, ΕΕΠ, ΕΒΠ για άμεση αναστολή λειτουργίας του σχολείου
Εργαζόμενοι ειδικών σχολείων Θεσσαλονίκης: Αμεση αναστολή λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ
ΕΝΕΕΓΥΛ Αγίου Δημητρίου: Ψήφισμα εκπαιδευτικών για ασφαλή ειδικά σχολεία
Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ Ειδικών σχολείων του Αιγάλεω για τη μη λήψη επιπλέον μέτρων
Επισφαλείς συνθήκες εργασίας: Επιστολή Συλλόγου Διδασκόντων ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση