Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ειδικά σχολεία: Να ληφθούν εξειδικευμένα μέτρα για τον κορονοϊό-Επιστολή εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ειδικά σχολεία: Να ληφθούν εξειδικευμένα μέτρα για τον κορονοϊό-Επιστολή εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής προς Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ειδικά σχολεία

Ακολουθεί επιστολή εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής με αφορμή τη συνέχιση της διά ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας των ειδικών σχολείων.

Σύμφωνα με την επιστολή, η συνέχιση της λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ γίνεται χωρίς να λαμβάνονται εξειδικευμένα μέτρα προστασίας κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές του προσωπικού, των μαθητών και των οικογενειών τους.

Η επιστολή

Προς ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Αξιότιμες κ. Κεραμέως,

κ. Ζαχαρακη, κ. Γκίκα,

Ειδικά σχολεία, μια υγειονομική βόμβα έτοιμη να εκραγεί

Βρισκόμαστε στα μέσα Νοεμβρίου και διανύουμε ήδη την δεύτερη εβδομάδα του lockdown.

Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχει περάσει σε τηλεκπαίδευση και μόλις ανακοινώθηκε το πέρασμα όλων των σχολικών βαθμίδων στο ίδιο καθεστώς.

Ο αριθμός κρουσμάτων και νεκρών

αυξάνεται δραματικά μέρα με την ημέρα και γίνονται συνεχώς συστάσεις προς τους πολίτες να παραμένουν στα σπίτια τους και να αποφεύγονται οι μετακινήσεις. Σε ένα κλίμα διαρκούς ανασφάλειας και φόβου, έρχεται η απόφαση να παραμείνουν ανοιχτές μονάδες και δομές Ειδικής Αγωγής.

Εν τω μεταξύ μεγάλος αριθμός σχολείων Ειδικής Αγωγής βρίσκεται σε αναστολή λειτουργίας, λόγω επιβεβαιωμένων κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ενώ θα πρέπει να υπολογιστεί και το ποσοστό των πιθανών μη επιβεβαιωμένων κρουσμάτων στον μαθητικό πληθυσμό που είναι δύσκολο να υποβληθεί σε τεστ κορονοϊού.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τουλάχιστον 35 μονάδες έχουν κλείσει, ενώ πολλές ακόμα είναι σε καθεστώς αναστολής και δεν εμφανίζονται στη λίστα του ΥΠΑΙΘ:

  1. ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ ΣΟΦΑΔΩΝ
  2. ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
  3. ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ
  4. ΕΕΕΕΚ ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΕΕΕΕΚ ΚΟΡΙΝΘΟΣ
  5. ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
  6. ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΟΛΟΥ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
  7. Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΑΡΙΔΑΙΑΣ
  8. ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
  9. 9ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
  10. ΕΕΕΕΚ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
  11. 1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ
  12. Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΛΑΡΙΣΑΣ
  13. ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ (ΕΝ.Ε.Ε. ΓΥ.Λ) ΑΧΑΡΝΩΝ
  14. Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
  15. ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
  16. ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
  17. ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
  18. ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
  19. ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΥΦΛΟΚΩΦΩΝ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
  20. ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΥΦΛΩΝ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
  21. ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΥΦΛΩΝ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
  22. ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΝΙΑ – ΚΕΝΤΡΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
  23. ΕΕΕΕΚ ΑΡΚΑΔΙΑ – ΕΕΕΕΚ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ
  24. 1ο ΕΙΔΙΚΟ      ΔΗΜΟΤΙΚΟ      ΣΧΟΛΕΙΟ      ΛΑΡΙΣΑΣ      ΓΙΑ      ΠΑΙΔΙΑ      ΜΕ      ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
  25. ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ (ΔΑΔ) (ΛΑΡΙΣΑ)
  26. ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΝΑΑ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
  27. ΕΕΕΕΚ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΓΙΑ 2Η ΦΟΡΑ ΜΕΣΑ ΣΕ 5 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ
  28. ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΩ ΚΩΜΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
  29. ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
  30. 1ο ΕΕΕΕΚ ΔΗΜΟΥ ΠΥΛΑΙΑΣ ΧΟΡΤΙΑΤΗ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

 

  1. ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΑΛΑΝΟΒΡΥΣΗΣ
  2. ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΑΛΑΝΟΒΡΥΣΗΣ
  3. ΕΕΕΕΚ ΒΟΛΟΥ
  4. ΕΕΕΕΚ ΠΟΤΙΔΑΙΑΣ
  5. ΕΕΕΕΚ ΚΙΛΚΙΣ

Μαθητές και εκπαιδευτικοί καλούνται να συνεχίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία δια ζώσης, χωρίς να λαμβάνονται εξειδικευμένα μέτρα προστασίας κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού και χωρίς καμία πρόβλεψη για τις συνθήκες που ήδη επικρατούν αλλά και αυτές που έπονται ως επακόλουθο της αναστολής λειτουργίας της γενικής εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα,

στα σχολεία Ειδικής Αγωγής είναι αδύνατον να εφαρμοστούν τα τρία βασικά μέτρα που υποδεικνύονται από τους ειδικούς για την αποφυγή της μετάδοσης της νόσου.

Είναι διαπιστωμένο ότι στη σχολική πραγματικότητα:
  • Δεν είναι εφικτή ούτε και υποχρεωτική η χρήση της μάσκας και δεν εφαρμόζεται στο συντριπτικό ποσοστό του μαθητικού πληθυσμού.
  • Δεν είναι εφικτό να τηρηθούν οι αποστάσεις, να αποφευχθεί η σωματική επαφή και ο συνωστισμός. Επιπλέον, τα κτίρια και οι διαθέσιμοι χώροι είναι πολύ περιορισμένοι σε σχέση με τον αριθμό των παρευρισκόμενων, και σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει εξωτερική αυλή για προαυλισμό στο διάλειμμα, με αποτέλεσμα οι μαθητές να συνωστίζονται σε διαδρόμους, υπόγεια ή μικρές αίθουσες σε όλη την διάρκεια του σχολικού προγράμματος. Ακόμα, δεν υπάρχουν επιπλέον χώροι για την τήρηση αίθουσας covid 19, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ.
  • Παρά τις συστηματικές προσπάθειες του ειδικού βοηθητικού και εν γένει προσωπικού των μονάδων, δεν είναι εφικτή η επαναλαμβανόμενη εφαρμογή της αντισηψίας, παρόλο που είναι απαραίτητη.
  • Η μεταφορά των μαθητών γίνεται με ταξί ή λεωφορεία. Για τον γενικό πληθυσμό έχει οριστεί ένας επιβάτης σε κάθε ταξί. Στα σχολικά ταξί επιτρέπονται τέσσερις μαθητές, δηλαδή 100% πληρότητα, ενώ στα λεωφορεία επιτρέπεται η πληρότητα στο 50% του μαθητικού πληθυσμού, κάτι που δεν εφαρμόζεται σε όλα τα ειδικά σχολεία.
Επιπρόσθετα,

μεγάλος αριθμός μαθητών και εκπαιδευτικών ανήκει σε ευπαθείς ομάδες με υποκείμενα νοσήματα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις εγκυκλίους της 22.09.2020 με αρ.πρωτ.: ΔΔΑΔ Α 1112804 ΕΞ 2020 και της 13.11.2020 με αρ.πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.69/134/οικ 21190, οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες αλλά εργάζονται δια ζώσης, θα έπρεπε να βρίσκονται “back office’’, μη ερχόμενοι σε επαφή με το προσωπικό και τους μαθητές, κάτι που στις περισσότερες μονάδες είναι ανέφικτο.

Επιπλέον, θα έπρεπε να ληφθεί μέριμνα και για τους μαθητές με σοβαρά προβλήματα υγείας, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης, για να αποφύγουν τον κίνδυνο έκθεσης στον ιό.

Παρόλα αυτά, οι εκπαιδευτικοί έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με την πρόκληση του να προστατεύσουν τους μαθητές, τους ίδιους αλλά και τις οικογένειές τους από μια πιθανή επαφή με τον ιό, που για αυτούς ενδεχόμενα να αποβεί μοιραία.

Απο τις 16/11/2020,

με την καθολική αναστολή λειτουργίας των σχολείων τυπικής εκπαίδευσης, μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικού προσωπικού θα λάβει άδεια ειδικού σκοπού λόγω ανήλικων τέκνων, με αποτέλεσμα να έρθουμε αντιμέτωποι με μια πραγματικότητα υποστελεχομένων ειδικών σχολείων, όπου παρά τις τεράστιες προσπάθειες του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας, είναι αδύνατον τα σχολεία να λειτουργήσουν στα πρότυπα, τις οδηγίες και τις συστάσεις που δίνονται καθημερινά από τους ειδικούς για την αποφυγή της εξάπλωσης του ιού.

Αδυνατούμε να κατανοήσουμε τη λογική

με την οποία λαμβάνονται οι αποφάσεις αναστολής λειτουργίας των σχολείων, καθώς τα Δημοτικά σχολεία κλείνουν για να περιοριστούν οι μετακινήσεις του πληθυσμού, η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κλείνει προληπτικά και για λόγους μεταδοτικότητας, ενώ τα Ειδικά σχολεία παραμένουν ανοιχτά παρόλο που, ειδικότερα στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ, Δημόσια Ειδικά, κ.α.), φοιτούν:

  • μαθητές με συνοδά προβλήματα υγείας
  • μαθητές που ανήκουν σε ηλικιακές ομάδες που – σύμφωνα με τους επιδημιολόγους και τους λοιμωξιολόγους – μεταδίδουν τον ιό όπως και οι ενήλικες, και
  • μαθητές που δεν είναι σε θέση να εφαρμόζουν τα βασικά μέτρα κατα της μετάδοσης.
Όλα τα παραπάνω ζητήματα

οδηγούν μοιραία στη σκέψη, ότι οι όροι λειτουργίας των σχολείων αποτελούν μια εκπαιδευτική εκδοχή της πολιτικής ανοσίας της αγέλης.

Η ΟΛΜΕ έχει ήδη ζητήσει

από τους αρμόδιους φορείς την τακτή διεξαγωγή τεστ covid 19 στους εκπαιδευτικούς και μαθητές σε όλες τις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει εισακουστεί.

Για όλους τους παραπάνω λόγους αιτούμαστε μέριμνα για εξειδικευμένα μέτρα:
  • Διεξαγωγή τεστ σε εβδομαδιαία βάση, σε εκπαιδευτικούς και μαθητές (μετά από υπεύθυνη δήλωση των γονέων και κηδεμόνων), σε όλες τις μονάδες ειδικής αγωγής.
  • Με την εμφάνιση οποιασδήποτε συμπτωματολογίας επιστροφή εκπαιδευτικών και μαθητών στο σχολείο μόνο μετά από ιατρική γνωμάτευση.
  • Πραγματοποίηση των αναγκαίων προσλήψεων αναπληρωτών για την κάλυψη των απουσιών συναδέλφων (άδειες ειδικού σκοπού, ειδικές άδειες).
  • Προσλήψεις μόνιμων υπεύθυνων καθαριότητας για όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.
  • Δωρεάν χορήγηση επαρκούς υγειονομικού υλικού και τακτικές απολυμάνσεις.
 Χωρίς τα παραπάνω εξειδικευμένα μέτρα

η συνέχιση λειτουργίας των Ειδικών σχολείων ενέχει σοβαρούς κινδύνους για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών. Αν δεν εφαρμοστεί άμεσα η αυστηροποίηση των μέτρων ζητάμε να τεθούν σε αναστολή λειτουργίας όλες οι δομές Ειδικής Αγωγής.

Θα περιμέναμε

μια πιο υπεύθυνη στάση από πλευράς όλων σχετικά με την τεράστια ευθύνη και το βάρος που πρέπει να σηκώσουμε σαν εκπαιδευτική κοινότητα για την ασφάλεια των μαθητών μας.

Καλούμαστε να απαντήσουμε

στην συνείδησή μας ως εκπαιδευτικοί, ως υπεύθυνοι πολίτες και ως άνθρωποι, αν τελικά μπορούμε στις δεδομένες συνθήκες να κάνουμε το καθήκον μας. Αυτές οι ώρες δεν είναι ώρες διχασμού, αλλά κρίσιμων αποφάσεων και ευθύνης για την υγεία και τις ζωές όλων μας.

Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής

Δείτε ακόμη

ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ προς ΕΟΔΥ: Διενέργεια τεστ κορονοϊού σε προσωπικό και μαθητές/τριες ΣΜΕΑΕ
ΕΝΕΛΕΑ για ειδικά σχολεία: Aνάγκη λήψης άμεσων μέτρων-Επρεπε ήδη να έχουν ληφθεί
ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Ειδικά σχολεία: Ψήφισμα για την μη αναστολή λειτουργίας τους
ΔΟΕ-Κλείσιμο σχολείων: Ομολογία αποτυχίας των μέτρων-Ορθά παραμένουν ανοικτά τα ειδικά
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση