Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ειδική πρόσκληση για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ειδική πρόσκληση για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας με την οποία καλούνται οι εγγεγραμμένοι στους πίνακες αναπληρωτών Γενικής Εκπαίδευσης, εφόσον το επιθυμούν, να δηλώσουν συγκεκριμένες σχολικές μονάδες ή/και ομάδες σχολικών μονάδων για πρόσληψή τους ως αναπληρωτές.

Ειδική πρόσκληση για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Ειδική πρόσκληση κάλυψης λειτουργικών κενών σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (άρθρο 86 του ν.4547/2018, ΦΕΚ 102 Α’)

Kαλούνται οι εγγεγραμμένοι στους πίνακες αναπληρωτών Γενικής Εκπαίδευσης, εφόσον το επιθυμούν,να δηλώσουν συγκεκριμένες σχολικές μονάδες ή/και ομάδες σχολικών μονάδων για πρόσληψή τους ως αναπληρωτές, πλήρους ή/και μειωμένου ωραρίου, για το σχολικό έτος 2018-2019

από τις 12 Απριλίου έως και τις 16 Απριλίου 2019.

ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Στις διατάξεις του άρθρου 86 του ν.4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α’),

«Ειδική προκήρυξη κάλυψης κενών σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής», όπως ισχύουν, ορίζονται τα ακόλουθα:

«1.Μετά την 1η Νοεμβρίου κάθε σχολικού έτους, εφόσον διαπιστώνεται αδυναμία κάλυψης των κενών θέσεων λόγω άρνησης ανάληψης υπηρεσίας από αναπληρωτή ή παραίτησης από τη θέση αναπληρωτή σε σχολικές μονάδες, μπορεί να πραγματοποιείται ειδική πρόσκληση πρόσληψης με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την κάλυψη των κενών θέσεων των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων.

Οι κενές θέσεις που πρόκειται να καλυφθούν με την ειδική προκήρυξη δηλώνονται από τους προϊσταμένους των περιφερειακών διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Γενική Διεύθυνση Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου.

2.Οι υποψήφιοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που έχουν ενταχθεί στους πίνακες αναπληρωτών του οικείουσχολικού έτους μπορούν να υποβάλλουν αίτηση -δήλωση συμμετοχής στην ειδική πρόσκληση για σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποκλειστικά σε περιοχές για τις οποίες έχουν ήδη εκδηλώσει την προτίμησή τους στην πρόσκληση δήλωσης περιοχής προτίμησης αναπληρωτών του οικείου έτους.

Η τοποθέτηση στις σχολικές μονάδες της ειδικής προκήρυξης γίνεται με βάση τη σειρά κατάταξης στους πίνακες των αναπληρωτών.

3. Ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός, εφόσον επιστρέψει ο μόνιμος εκπαιδευτικός στη θέση στην οποία έχει τοποθετηθεί, σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2, διατίθεται με απόφαση του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου, σε κενή θέση της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης.

4 . Εκπαιδευτικός που προσλαμβάνεται ως αναπληρωτής σε κενό με την ειδική προκήρυξη, ύστερα από την αίτηση-δήλωση συμμετοχής του, και δεν αναλαμβάνει υπηρεσία ή αναλαμβάνει και παραιτείται, διαγράφεται από τους πίνακες κατά το τρέχον σχολικό έτος και αποκλείεται από αυτούς του επόμενου.»

Επίτης διαδικασίας, διευκρινίζονται τα εξής:

(α) Δικαίωμα συμμετοχής έχουν:

α1.Οι υποψήφιοι αναπληρωτές που δεν έχουν προσληφθεί έως σήμερα.Οι εν λόγω εκπ/κοί έχουν δικαίωμα να δηλώσουν σχολικές μονάδες ή/και ομάδες σχολείωνγια πρόσληψη με πλήρες ωράριοή/και μειωμένο ωράριο.

α2.Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι απασχολούνται ως αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου. Ειδικότερα οι εν λόγω εκπ/κοί έχουν δικαίωμα να δηλώσουν αποκλειστικάκαιμόνο:

i) σχολικές μονάδεςγια πρόσληψη μεπλήρες ωράριοτης περιοχής και βαθμίδας στην οποία έχουν προσληφθεί και

ii) σχολικές μονάδες με πλήρες ωράριογια το σύνολο των περιοχών του δεύτερου κλάδου (στον οποίο ενδεχομένως εντάσσονται).

(β) Οι διαθέσιμες προς επιλογή από τους υποψηφίους κενές σχολικές μονάδες ή ομάδες σχολείων εμφανίζονται ανά κλάδο και ειδικότητα, περιοχή, βαθμίδακαι δομήεκπ/σης στο Παράρτημα της παρούσας πρόσκλησης.

(γ) Δυνατότητα επιλογής σχολικών μονάδων παρέχεται αποκλειστικά και μόνο για όσεςσχολικές μονάδεςανήκουν στις περιοχές προτίμησης που παραμένουν ενεργοποιημένες στην αίτηση του υποψηφίου, κατόπιν και της 221109/Ε1/21-12-2018(ΑΔΑ: Ψ6ΣΚ4653ΠΣ-ΤΔΒ) εγκυκλίου, περί αφαίρεσης περιοχών προτίμησης.Ειδικότερα επισημαίνεται ότι δυνατότητα επιλογής σχολικών μονάδων ΔΥΕΠ έχουν μόνο οι υποψήφιοι οι οποίοι έχουν επιλεγμένο το πεδίο «Αποδέχομαι πρόσληψη αναπληρωτή για τις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων» στην αίτησή τους.

(δ) Καθ’ όλη τη διάρκεια της ανωτέρω προθεσμίας (και αποκλειστικά εντός αυτής) ο υποψήφιος μπορεί να τροποποιεί τις προτιμήσεις σχολικών μονάδων.

(ε)Κατά τη διάρκεια της ανωτέρω προθεσμίας αναστέλλεται η δυνατότητα απενεργοποίησης της αίτησης μέσα από τον ηλεκτρονικό φάκελο και ο υποψήφιος οφείλει, εφόσον επιθυμεί να προβεί στην εν λόγω ενέργεια, να επικοινωνήσει με τα αρμόδια Τμήματα Α ́ (κλάδοι Α/θμιας) και Β ́ (κλάδοι Β/θμιας) της Δ/νσης Διορισμών -Προσλήψεων Εκπ/κού Προσ/κού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης.

(στ) Η δήλωση/υποβολή διαθεσιμότητας (από την πλευρά του υποψηφίου) για πρόσληψη σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες ισχύειαποκλειστικά και μόνο για τη διενέργεια προσλήψεων υπό την παρούσα πρόσκληση.

Σε περίπτωση που δεν δηλωθούν σχολικές μονάδες, ο υποψήφιος δεν θα είναι διαθέσιμος για πρόσληψη σε αυτές, ακόμα και αν έχει δηλώσει τις περιοχές προτίμησης στις οποίες αυτές ανήκουν.

Εναπόκειται, δε, στην ευχέρεια της Διοίκησης, κατ’ εκτίμηση των αναγκών, να προβεί σε διενέργεια επόμενων προσλήψεων είτε υπό το πρίσμα των γενικών διατάξεων περί προσλήψεων σε περιοχές προτίμησης είτε κατόπιν έκδοσης νεότερης ειδικής πρόσκλησης για πρόσληψη σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες.

(ζ)Η δήλωση περιοχών προτίμησης σχολικών μονάδων που υποβλήθηκε από υποψηφίους βάσει των21659/Ε1/12-02-2019και 37610/Ε1/08-03-2019 ειδικών προσκλήσεων ΔΕΝ ισχύει για την παρούσα διαδικασία.

Προσοχή!

Κατά συνέπεια, όποιος επιθυμεί να προσληφθεί σε σχολικές μονάδες οι οποίες ήταν διαθέσιμες προς κάλυψη με τιςεν λόγω προσκλήσειςκαι διατίθενται εκ νέου με την παρούσα, οφείλει να τις επιλέξει (εκ νέου).

Κατά τα λοιπά σημειώνεται ότι για τη διευκόλυνση τωνυποψηφίων έχει αναρτηθεί σχετικό εγχειρίδιο οδηγιών στηνιστοσελίδα https://opsyd.sch.gr.

Δείτε την Πρόσκληση

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply