Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ειδική Αγωγή-αριθμός μαθητών ανά τμήμα στις σχολικές μονάδες: Τι ισχύει-παράθεση νομοθεσίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ειδική Αγωγή-αριθμός μαθητών ανά τμήμα στις σχολικές μονάδες: Τι ισχύει-παράθεση νομοθεσίας από την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή.

Ειδική Αγωγή-αριθμός μαθητών ανά τμήμα

Αναφορικά με τους μαθητές ανά τμήμα στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και στο τι προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη Βουλή κατά τη διάρκεια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης του Βουλευτή του ΚΚΕ κου Ιωάννη Δελή με θέμα: “Για την φοίτηση μαθητών με αναπηρία και όσων ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες“, η Υφυπουργός ΠΑΙΘ κα Ζέττα Μακρή.

Αναλυτικά η Υφυπουργός ανέφερε:

Σύμφωνα με τα ισχύοντα, χωρίς να αναφέρω πόσα έχουν προβλεφθεί και πόσα έχουν τροποποιηθεί, σε κάθε τμήμα Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τέσσερις αλλά κατ’ ανώτατο όριο επτά μαθητές. Υπάρχουν, όμως, και περιπτώσεις δύσκολων περιστατικών ή μπορεί τα παιδιά να μην είναι τόσα και τότε ο αριθμός μειώνεται σε τρεις μαθητές ανά τμήμα. Υπάρχει, δηλαδή, αυτό το περιθώριο με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή.

Σε ό,τι αφορά τα Γυμνάσια και τα Λύκεια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εκεί ο αριθμός είναι τουλάχιστον πέντε και κατ’ ανώτατο όριο εννέα, πάλι με περιθώριο -με την ίδια διαδικασία, να μην κουράζω- να μειωθεί σε τρεις μαθητές ανά τμήμα.

Στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι κατ’ ελάχιστον πέντε και κατ’ ανώτατο όριο εννέα μαθητές, πάλι με την πρόβλεψη να είναι η μείωση των μαθητών τρεις ανά τμήμα, όταν υπάρχουν οι προϋποθέσεις και η διαδικασία που εξήγησα. Στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι τέσσερις το ελάχιστο και το ανώτατο επτά μαθητές με την ίδια διαδικασία.

Θέλω να πω ότι ούτε αυτό είναι αυθαίρετο. Ο αριθμός των μαθητών δεν είναι μεγάλος, αλλά πάντοτε οι ειδικοί είναι εκείνοι που μας δίνουν τις κατευθύνσεις. Σε ό,τι αφορά θέματα που, πέρα από τα εκπαιδευτικά, χρειάζονται και εισηγήσεις άλλων ειδικών, όπως εν προκειμένω των γιατρών, πάντοτε εκείνους ακολουθούμε.

Θα σας πω μόνο -και τελειώνω με αυτό- την αναλογία μαθητών και εκπαιδευτικών, επειδή γράφετε ότι είναι αυξημένη και ότι αυτό ενδεχομένως δημιουργεί και κινδύνους. Υπάρχει Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης -στη διάθεσή σας να σας πω και ποιο είναι- που την προηγούμενη σχολική χρονιά είχε εξήντα δύο μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ήταν τριάντα εννέα. Δηλαδή, κάθε τρεις μαθητές είχαν δύο εκπαιδευτικούς ή μέλη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.

Δείτε επίσης

ΕΣΑμεΑ-Πρόγραμμα κατάρτισης 3.000 νέων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις: Παράταση αιτήσεων έως 30.11.2022

Μαθητές με αναπηρία: Με εμπόδια και αποκλεισμούς και η φετινή χρονιά-Επιστολή ΕΣΑμεΑ στο ΥΠΑΙΘ 

 Αποϊδρυματοποίηση: Εφαλτήριο ορατότητας και συμπερίληψης για τα άτομα με αναπηρία | Αρθρο 

Μητρώο Εκπαιδευτών ΔΙΕΚ 2022: Αιτήσεις από 27 Οκτωβρίου έως 6 Νοεμβρίου 2022 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση