Σάββατο, 5 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ειδική Αγωγή και Διαφοροποιημένη Διδασκαλία εκτός Προγράμματος Σπουδών Παν. Θεσσαλίας-Διαμαρτυρία ΕΣΑμεΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ειδική Αγωγή και Διαφοροποιημένη Διδασκαλία εκτός Προγράμματος Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ), της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Ειδική Αγωγή και Διαφοροποιημένη Διδασκαλία

Στο πρόγραμμα σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ), της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που θα ισχύσει από το νέο ακαδημαϊκό έτος, δεν θα περιλαμβάνεται το μάθημα της Ειδικής Αγωγής και το μάθημα της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, σύμφωνα με Ανακοίνωση της ΕΣΑμεΑ.

Αντίδραση από ΕΣΑμεΑ

Αναφορικά με το ζήτημα η ΕΣΑμεΑ απέστειλε επιστολή στον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, εκφράζοντας την αγανάκτηση καθώς και την πλήρη αντίθεσή της στην “αδιανόητη απόφαση” του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ), της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Παρέμβαση ΕΣΑμεΑ

Η ΕΣΑμεΑ αναφέρει πως για πρώτη φορά από το 1985 που ιδρύθηκε το Τμήμα, δεν συμπεριλαμβάνονται τα μαθήματα “Ειδική Αγωγή” και “Διαφοροποιημένη Διδασκαλία”, στο Πρόγραμμα Σπουδών που θα ισχύσει από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021.

Και επισημαίνει πως με αυτή την απόφαση, όλοι οι νέοι εκπαιδευτικοί απόφοιτοι του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που θα κληθούν να ασκήσουν το λειτούργημα του εκπαιδευτικού Α/βάθμιας εκπαίδευσης στα ελληνικά σχολεία και θα πρέπει να διδάξουν, να μεταφέρουν γνώση, να εκπαιδεύσουν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μετά την απόφαση του Π.Τ.Δ.Ε., δεν θα είναι σε θέση να διαχειριστούν αυτές τις ανάγκες.

Δείτε

Ανακοίνωση Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Παραμένει το μάθημα Ειδικής Αγωγής-Ψευδές το δημοσίευμα εφημερίδας
Επίσης η ΕΣΑμεΑ θεωρεί πως:
  • δεν θα μπορεί να υπάρξει εξατομικευμένη στήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
  • δεν θα μπορέσουν ποτέ να εφαρμοστούν συμπεριληπτικά προγράμματα σπουδών,
  • το ελληνικό σχολείο δεν θα μπορέσει να εγγυηθεί τη συμπεριληπτική εκπαίδευση με αποτελεσματικό τρόπο και
  • μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα αποκλείονται από το αγαθό της εκπαίδευσης, αντίθετα με όσα επιτάσσουν τα κείμενα υπερκείμενης νομοθεσίας, όπως είναι η Σύμβαση και το Σύνταγμα της χώρας μας, περί ισότητας δικαιωμάτων και ευκαιριών.
Επιπροσθέτως

Η συγκεκριμένη απόφαση του Π.Τ.Δ.Ε. συνιστά σοβαρότατη διάκριση εναντίον των παιδιών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και για δύο ακόμα λόγους:

Α. επειδή δηλώνει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι απαραίτητο να μάθουν να διαφοροποιούν τη διδασκαλία τους για όλα τα «κανονικά» παιδιά, αλλά όχι για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Β. επειδή, προσεγγίζει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ως έλλειμμα και όχι ως διαφορετικές δεξιότητες, μία επιεικώς απαράδεκτη προσέγγιση για ένα σύγχρονο παιδαγωγικό τμήμα.

Θέση και διαχρονική διεκδίκηση της ΕΣΑμεΑ

Θέση και διαχρονική διεκδίκηση της ΕΣΑμεΑ, του εθνικού αναπηρικού κινήματος, είναι τα μαθήματα της ειδικής αγωγής και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας να διδάσκονται ως ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ σε όλα τα Παιδαγωγικά Τμήματα που λειτουργούν σε όλες τις Σχολές, όλων των Πανεπιστημίων της χώρας.

Προϋπόθεση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης

Βασική προϋπόθεση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις, είναι η εξειδικευμένη γνώση των εκπαιδευτικών της χώρας για τη διαφορετικότητα και για την διαφοροποιημένη διδασκαλία, προσαρμοσμένη στις εξατομικευμένες ανάγκες κάθε μαθητή/μαθήτριας με ή χωρίς αναπηρία, με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Τι ζητά η ΕΣΑμεΑ από τον Πρύτανη και τη Σύγκλητο

Για όλους τους ανωτέρω λόγους, η ΕΣΑμεΑ ζητά από τον Πρύτανη και τη Σύγκλητο, την ακύρωση και μη εφαρμογή της απόφασης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που λήφθηκε με οριακή πλειοψηφία, για κατάργηση των μαθημάτων «Ειδική Αγωγή» και «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία» από το πρόγραμμα σπουδών του οικείου Τμήματος, για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021.

Η Ανακοίνωση του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Δείτε την Ανακοίνωση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης

Δείτε επίσης

Προτάσεις για τις οικογένειες παιδιών που ανήκουν σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες
Αδειες εκπαιδευτικών λόγω κορονοϊού: Συμπληρωματική ενημέρωση από το ΥΠΑΙΘ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση