Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

“Ενωμένοι προσπαθούν για το καλύτερο στο Ειδικό Σχολείο Κομοτηνής”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Γονείς και δάσκαλοι κάνουν κοινή προσπάθεια για το καλό των παιδιών που φοιτούν σε αυτό

Συνεχής είναι η προσπάθεια για βελτίωση, τόσο του χώρου όσο και της μαθησιακής εμπειρίας των παιδιών, στο Ειδικό Σχολείο Κομοτηνής, με γονείς, δασκάλους και μαθητές να συνεργάζονται ώστε να έχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Το σχολείο διδάσκει περίπου 30 παιδιά, και στη διάρκεια της ύπαρξής του έχει περάσει από πολλά κύματα, σημειώνει  η κ. Αγοραστή Ματακάκη, Διευθύντρια του Ειδικού Σχολείου και Κοινωνική Λειτουργός, που έχει παρουσία σε αυτό εδώ και 24 έτη.

Το Ειδικό Σχολείο είναι ένα σχολείο ειδικής αγωγής νοητικής υστέρησης, φιλοξενεί παιδιά από όλη τη Ροδόπη, με διάφορα προβλήματα αναπηρίας και άλλα συνοδά προβλήματα, μαζί με τη νοητική υστέρηση.

Τα παιδιά μεταφέρονται στο σχολείο με ταξί ή με λεωφορείο που παραχωρεί ο Δήμος Κομοτηνής στο σχολείο και παραπέμπονται σε αυτό από το ΚΕΣΥ Ροδόπης.

Το σχολείο συστεγάζεται με το Ειδικό Νηπιαγωγείο, και φιλοξενεί παιδιά από 4 χρονών έως 14, όταν και αποχωρούν τα παιδιά για να προχωρήσουν σε επόμενη σχολική βαθμίδα, είτε το ΕΕΕΕΚ είτε το Ειδικό Γυμνάσιο Λύκειο.

Να σημειωθεί πως το σχολείο έχει στήριξη από μια σειρά από φορείς και συλλόγους, μαζί με τη σχολική επιτροπή του Δήμου Κομοτηνής, ώστε να γίνονται συνεχώς παρεμβάσεις στους χώρους και να καλύπτονται οι ανάγκες, με στόχο το καλύτερο αποτέλεσμα.

Στόχος η κοινωνικοποίηση των παιδιών

Όπως τονίζει η κ. Ματακάκη, στόχος τους είναι η κοινωνικοποίηση των παιδιών. Μια έννοια που ακούγεται απλή, αλλά έχει πάρα πολλές λεπτομέρειες,. Άλλωστε και το τυπικό σχολείο στοχεύει στην κοινωνικοποίηση, μέσα από τη γνώση και την ανάπτυξη όλων των εννοιών, ενώ στο Ειδικό Σχολείο επικεντρώνονται στο να αποκτήσουν ικανότητες και δεξιότητες τα παιδιά γύρω από την αυτοεξυπηρέτηση, αλλά και να κατακτήσουν έννοιες μεγεθών, χρωμάτων, χώρου, χρόνου, όσο αυτό είναι δυνατό.

Αν ένα παιδί μπορέσει να κατακτήσει αυτές τις έννοιες, τότε θα προχωρήσουν σε έννοιες προμαθηματικών και προανάγνωσης, παρόλο που αυτό εξαρτάται από τις δυνατότητες που υπάρχουν. Όλα αυτά γίνονται μέσω των δράσεων που αναπτύσσουν οι εκπαιδευτικοί μέσα στο σχολείο, με ειδικούς παιδαγωγούς-δασκάλους, γυμναστές, μουσικούς, δασκάλους ηλεκτρονικών υπολογιστών, εικαστικών και θεατρικής αγωγής, αλλά και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι εργασιοθεραπευτές και τα τελευταία χρόνια νοσηλευτές, αλλά και βοηθητικό προσωπικό, που βοηθά στην ενίσχυση της εξυπηρέτησης, αλλά και της αυτοεξυπηρέτησης των παιδιών, ένα σημαντικό ζητούμενο.

Σημαντική η συμβολή των οικογενειών

Άλλωστε το σχολείο έχει σημαντικά ειδικά προγράμματα της αυτοεξυπηρέτησης των παιδιών τα οποία γίνονται μαζί με την οικογένεια, ώστε να έχουν αποτέλεσμα.

Όπως τονίζει η κ. Ματακάκη, τα παιδιά περνούν σχετικά λίγες ώρες στο σχολείο, εξ ου και αυτά τα προγράμματα θα πρέπει να συνεχίζονται στο σπίτι, με την οικογένεια να έχει ενημέρωση για το πρόγραμμα, ψυχολογική στήριξη και υποστήριξη, ώστε η όλη προσπάθεια να αγγίζει τα όρια της θεραπευτικής εργασίας.

«Όσα χρόνια είμαι εδώ, έχω πάρα πολύ καλή συνεργασία με τις οικογένειες, και σαν κοινωνική λειτουργός, ως κρίκος του σχολείου με την οικογένεια» επισημαίνει, αναφέροντας πως πάντα οι κοινωνικοί λειτουργοί και οι ψυχολόγοι προσπαθούν να βοηθήσουν ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα στη συνεργασία και την επαφή. Τα τελευταία χρόνια πάντως γίνεται μεγάλη προσπάθεια εξωστρέφειας από το σχολείο, όμως και η αποδοχή από την κοινωνία είναι πλέον διαφορετική. Παλιότερα, αναφέρει, πολλά παιδιά έμεναν στα σπίτια, και για διάφορους λόγους οι γονείς ήταν αρνητικοί στη φοίτησή τους σε ειδικά σχολεία, όμως πλέον η παιδεία έχει αλλάξει, με πολλές υπηρεσίες που ενημερώνουν, ενώ όταν κάποιος βρίσκεται στην ειδική αγωγή, αυτό το μεταλαμπαδεύει, και οι επόμενες γενιές παίρνουν παράδειγμα από αυτό.

Συγκοινωνούντα δοχεία γονείς και εκπαιδευτικοί

Τη σημαντική συνεργασία που έχουν με την διοίκηση του σχολείου, παρόλο που ο Σύλλογος σχηματίστηκε μόλις πέρυσι, τονίζει και η κ. Ελένη Κολλημένου, γραμματέας του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Ειδικού Σχολείου Κομοτηνής. Έτσι έρχονται σε συνεργασία για τις ανάγκες που έχει το σχολείο, επισκέπτονται φορείς για να προωθήσουν τυχόν αιτήματα και όλοι οι γονείς ανταποκρίνονται πάρα πολύ.

Η συνεργασία δε είναι πολύ καλή όσο αφορά τις ειδικότητες των δασκάλων, ενώ ελπίδα τους είναι πως το σχολείο, ο χώρος του οποίου πλέον δυσκολεύεται να καλύψει όλες τις ανάγκες στο κατάλληλο επίπεδο, θα μπορέσει να βρει καινούριες εγκαταστάσεις, ώστε όλες οι τάξεις να βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο, σε αντίθεση με τώρα, που κάποιες τάξεις γίνονται στο υπόγειο της δομής, που δεν είναι το ιδανικό εκπαιδευτικά.

Άλλωστε σε σχολεία σαν και αυτό αν όλες οι αίθουσες βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο γίνεται καλύτερη δουλειά, ενώ και όσο πιο κοντά βρίσκονται στο κέντρο, τόσο πιο κοντά στην τυπικότητα και την κανονικοποίηση βρίσκονται.

Γονείς μαθητές και δάσκαλοι πάντως λειτουργούν σαν συγκοινωνούντα δοχεία, σύμφωνα με την κ.Κολλημένου,  προσπαθούν για το καλύτερο με αυτά που έχουν και ελπίζουν για καλύτερες μέρες

Κώστας Μαρκενδούδης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση