Εισαγωγή Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο: Ερώτηση στη Βουλή του Προέδρου του κόμματος “Ελληνική Λύση” Κυριάκου Βελόπουλου.
Εισαγωγή Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο
Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ) το Υπουργείο Παιδείας είχε ανακοινώσει την πρόθεσή του για τον εμπλουτισμό του αναλυτικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου με Φυσική Αγωγή και Αγγλικά, αλλά έχει υλοποιηθεί ως σήμερα μόνο η εισαγωγή των Αγγλικών.
Ενώ η αρχική πρόθεση του Υπουργείου συνάδει με πλήθος επιστημονικών ερευνών, στις οποίες επισημαίνεται ότι η προσχολική ηλικία, αυτό το αναπτυξιακό στάδιο, αποτελεί ένα «παράθυρο ευκαιρίας» για την κατάκτηση των θεμελιωδών κινητικών δεξιοτήτων, εξαιρετικά σημαντικών για την ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων, τελικά το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου στη χώρα μας δεν περιλαμβάνει οργανωμένη διδασκαλία Φ.Α. από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, παρότι η εισαγωγή της θα συνεισέφερε σημαντικά στην ολιστική ανάπτυξη των παιδιών και στην επίτευξη δύο σημαντικών στόχων: διασφάλιση της απαραίτητης για την υγεία σωματικής δραστηριότητας παράλληλα με τον περιορισμό καθιστικών συμπεριφορών και μείωση του χρόνου μπροστά σε οθόνες.
Επισυνάπτεται η Ερώτηση του πρόεδρου του κόμματος “Ελληνική Λύση” Κυριάκου Βελόπουλου, με θέμα «Αίτημα εισαγωγής της Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο».
ΕΡΩΤΗΣΗ
Θεσσαλονίκη, 18/12/2024
Του: Βελόπουλου Κυριάκου, Προέδρου του Κόμματος, Βουλευτή Β3′ Νότιου Τομέα Αθηνών
ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
ΘΕΜΑ: «Αίτημα εισαγωγής της Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο»
Σύμφωνα με τους Προέδρους όλων των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) της χώρας (ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, ΔΠΘ, ΠΘ), τους Κοσμήτορες των Σχολών στις οποίες ανήκουν αυτά τα Τμήματα, καθώς και τον Πανελλήνιο Σύλλογο Επαγγελματιών Αθλητισμού και Άσκησης (Π.Σ.Ε.Α.Α.), πριν από λίγους μήνες το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την πρόθεσή του για την εισαγωγή της Φυσικής Αγωγής (Φ.Α.) στο Νηπιαγωγείο, σύμφωνα με τις προηγηθείσες δηλώσεις για «διετές υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο με Αγγλικά, Φυσική Αγωγή και άλλα μαθήματα προς εμπλουτισμό του Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου», εξ αυτών δε, υλοποιήθηκε ως σήμερα μόνο η εισαγωγή των Αγγλικών.
Σύμφωνα με τους ως άνω, η πρόθεση του Υπουργείου συνάδει με πλήθος επιστημονικών ερευνών, στις οποίες επισημαίνεται ότι η προσχολική ηλικία, αυτό το αναπτυξιακό στάδιο, αποτελεί ένα «παράθυρο ευκαιρίας» για την κατάκτηση των θεμελιωδών κινητικών δεξιοτήτων, εξαιρετικά σημαντικών για την υιοθέτηση υγειών συμπεριφορών, τη δια βίου συμμετοχή στη σωματική δραστηριότητα και τη διατήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής, την κινητική ανάπτυξη και την ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων.
Παρά τα παραπάνω, το Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου στη χώρα μας δεν περιλαμβάνει οργανωμένη διδασκαλία Φ.Α. από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, παρότι η εισαγωγή της θα συνεισέφερε σημαντικά στην ολιστική ανάπτυξη των παιδιών και στην επίτευξη δύο σημαντικών στόχων: διασφάλιση της απαραίτητης για την υγεία σωματικής δραστηριότητας παράλληλα με τον περιορισμό καθιστικών συμπεριφορών και μείωση του χρόνου μπροστά σε οθόνες.
Τονίζουν ότι, σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα, η αυξανόμενη υποκινητικότητα, η υιοθέτηση καθιστικών συμπεριφορών και η ανησυχητική αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας, επισύρουν σοβαρά προβλήματα στην ψυχικοσωματική υγεία των παιδιών, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Συνεπώς, είναι επιτακτική ανάγκη το σχολείο να λειτουργήσει διορθωτικά.
Σε αυτή την κατεύθυνση, κρίνεται ότι η Φυσική Αγωγή, ως οργανωμένη και καθοδηγούμενη δραστηριότητα και η ένταξη εκπαιδευτικών Φ.Α. στο Νηπιαγωγείο, θα συμβάλλει τα μέγιστα στη δημιουργία ενός «δραστήριου» σχολείου με ποικίλες κατάλληλες ευκαιρίες σωματικής δραστηριότητας, υποστηρίζοντας την/τον Νηπιαγωγό, προκειμένου να ενισχυθεί η σωματική δραστηριότητα των μαθητών/τριών, όπως προβλέπεται από το «Σχέδιο δράσης για την παχυσαρκία» του Υπουργείου Υγείας.
Στην παροχή υψηλής ποιότητας Φ.Α. στο Νηπιαγωγείο, ο ρόλος των εκπαιδευτικών Φ.Α. – μέσα από τις εξειδικευμένες γνώσεις διδασκαλίας της κίνησης, σχεδιασμού και υλοποίησης κινητικών εμπειριών, προσαρμοσμένης διδασκαλίας στις ατομικές ανάγκες κάθε παιδιού – είναι καθοριστικός. Εκτός αυτού, θα ενισχυθεί η αποτελεσματική εφαρμογή της ενσώματης μάθησης και θα υποστηριχθεί το έργο των Νηπιαγωγών.
Επισημαίνουν ότι η εξειδικευμένη γνώση της Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και της Ειδικής Διδακτικής της καθιστά τους εκπαιδευτικούς Φ.Α. ως τους μόνους καταρτισμένους με εξειδικευμένες γνώσεις παιδαγωγούς της κίνησης, οι οποίοι δύνανται να τη χρησιμοποιήσουν κατάλληλα ως μέσο ολόπλευρης αγωγής και εκπαίδευσης, λόγω των πλήρως ανανεωμένων αναβαθμισμένων Προγραμμάτων Σπουδών και Προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών των ΤΕΦΑΑ της χώρας, με απόλυτη συμμόρφωση με τις αρχές της συμπερίληψης, ένταξης, διαθεματικότητας και εξατομίκευσης (ιδιαίτερα σημαντικές στην προσχολική εκπαίδευση) και της διαχρονικής επαφής των αποφοίτων ΤΕΦΑΑ με παιδιά προσχολικής ηλικίας στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης Φοιτητών σε εξωσχολικά Προγράμματα για μικρά παιδιά (ΕΠΕΑΚ, ΕΣΠΑ, Πρακτική Άσκηση Ειδικοτήτων, Προγράμματα παιδικών σταθμών των Δήμων).
Σε αυτήν τη βάση επικροτούν τη διεθνώς κατοχυρωμένη και επιστημονικά βάσιμη εισαγωγή της Φ.Α. στο Νηπιαγωγείο, ως ισότιμου αντικειμένου, προτείνουν οι ώρες σωματικής άσκησης στα Νηπιαγωγεία, ιδιαίτερα αυτές που απαιτούν μέτριας ή υψηλής έντασης άσκηση, να γίνονται από πτυχιούχους Φ.Α., ενώ θεωρούν ότι η παρουσία Νηπιαγωγών και η συνεργασία μεταξύ των δύο ειδικοτήτων θα έχει πολύ θετικά αποτελέσματα στην υγεία και στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών.
Προτείνουν να δημιουργηθούν επιστημονικές ομάδες αποτελούμενες από μέλη ΔΕΠ των ΤΕΦΑΑ της χώρας, για την υλοποίηση της πρότασης του Υπουργείου σε επίπεδο σχεδιασμού περιεχομένου Αναλυτικών Προγραμμάτων και επιμορφωτικών εξειδικευμένων Σεμιναρίων για τη θεματική ενότητα της Φυσικής Αγωγής για το Νηπιαγωγείο. Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεσθε να προχωρήσετε, κατόπιν της εισαγωγής των Αγγλικών, στην ένταξη της Φυσικής Αγωγής στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και την εισαγωγή Καθηγητών Φυσικής Αγωγής στα Νηπιαγωγεία;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
Δείτε επίσης
Δημογραφική κατάρρευση: Το αποτέλεσμα θα το δούμε σε λίγα χρόνια και στα σχολεία | Διάγραμμα
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/eisagogi-fysikis-agogis-sto-nipiagogeio-erotisi-sti-vouli/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.