Σάββατο, 5 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εισαγωγική Επιμόρφωση-Βουλή: Δεν θα συζητηθεί σήμερα η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρ. Αρσένη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εισαγωγική Επιμόρφωση-Βουλή: Δεν θα συζητηθεί σήμερα η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Β2’ Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΜέΡΑ25 κου Κρίτωνα Αρσένη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Εκφασισμός εκπαιδευτικών μέσω επιμόρφωσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».

Εισαγωγική Επιμόρφωση-Βουλή

Δεν συζητείται τελικά σήμερα στη Βουλή, όπως ήταν προγραμματισμένη, η με αριθμό 580/20-3-2023 Επίκαιρη Ερώτησητου Βουλευτή του ΜέΡΑ25 κου Κρίτωνα Αρσένη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Εκφασισμός εκπαιδευτικών μέσω επιμόρφωσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».

Αναφορικά με την Επίκαιρη Ερώτηση ερωτάται η Υπουργός ΠΑΙΘ:

1. Προτίθεστε πραγματικά να χρησιμοποιήσετε αυτή την απαράδεκτη, επιστημονικά και παιδαγωγικά, βάση για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την κατάρτιση του ατομικού τους φακέλου;

2. Ποιες διαδικασίες και παιδαγωγικά μοντέλα χρησιμοποιήθηκαν από το ΙΕΠ για την προετοιμασία και την εκτέλεση της παρούσας επιμόρφωσης; Σε τι ποσό ανέρχεται το κόστος αυτής και ποιες οι πηγές από τις οποίες θα καλυφθεί;

Εισαγωγική Επιμόρφωση-Βουλή – Ακολουθεί ολόκληρη η Ερώτηση του Βουλευτή

Επίκαιρη Ερώτηση

Προς Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: Εκφασισμός εκπαιδευτικών μέσω επιμόρφωσης του ΥΠΑΙΘ

Το ΜέΡΑ25 έχει αναδείξει τις αδικίες που συντελούνται σε βάρος των νεοδιόριστων «δόκιμων» εκπαιδευτικών και έχει καταθέσει ερώτηση αναφορικά τόσο με το θέμα της μονιμοποίησης για όσους έχει περάσει η δοκιμαστική διετία όσο και για την τρέχουσα επιμόρφωση και τις παράτυπες συνθήκες μέσα στις οποίες διενεργείται.

Διευκρινίζουμε ότι στην περίσταση αυτή με τον όρο «νεοδιόριστοι» και «δόκιμοι», εννοούμε εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στην εκπαίδευση δεκαετία και πλέον, και διαθέτουν σε μεγάλο ποσοστό αυξημένα τυπικά προσόντα.

Τις τελευταίες μέρες έχουν κάνει τον γύρο του διαδικτύου και έχουν δημοσιευτεί σε ιστότοπους και έγκυρες εφημερίδες αποσπάσματα της τρέχουσας επιμόρφωσης, η οποία μας φέρνει στο νου τις τραγικές στιγμές μίας άλλης προσχηματικής επιμόρφωσης του «σκόιλ ελλικίκου».

Είναι γεγονός ότι η προσφυγή σε μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης επιτρέπει τη μείωση του κόστους. Επίσης, η πρόχειρη μετάφραση παρωχημένου υλικού που είτε αγοράστηκε, είτε αλιεύτηκε από το διαδίκτυο φαίνεται να κρατάει ακόμα χαμηλότερα το κόστος! Και πέρα από τις ανορθογραφίες και την κακή μετάφραση το υλικό φαίνεται να βρίθει ρατσιστικών ορισμών και σχολίων, που κατηγοριοποιούν τους μαθητές με τρόπο ανεπίτρεπτο και σίγουρα καθόλου παιδαγωγικά ορθό!

Επιγραμματικά παραθέτουμε ένα μικρό απάνθισμα τέτοιων αποσπασμάτων που έχουν κυκλοφορήσει στον Τύπο : «Είστε Διευθυντής/-ντρια σε ένα σχολείο όπου παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα ντόπιων μαθητών προς γειτονικές σχολικές μονάδες. Σταδιακά, το σχολείο έχει μεταμορφωθεί σε σταυροδρόμι πολιτισμών και καταυλισμό στιγματισμένων. Πώς θα ανατρέπατε αυτήν την κατάσταση έχοντας έναν χρόνο διορία για να επαναφέρετε την κανονικότητα στο σχολείο και την προηγούμενη καλή φήμη του;».

Σε άλλη εργασία, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αναπτύξουν πλάνο δράσης για να «αντιμετωπίσουν» έναν μαθητή που «δε συμμορφώνεται στους κανόνες» και που «είναι ιδιαίτερα ανθεκτικός στη στάση του, πνεύμα αντιλογίας έως και αναρχικός». Σε άλλο σημείο συναντούμε τον τίτλο «Προβληματικοί μαθητές: Το στίγμα στην τάξη ή η κοινωνική γένεση των περιθωριοποιημένων μαθητών», ενώ σε κάποια άσκηση οι εκπαιδευτικοί πρέπει να χαρακτηρίσουν μαθητές με μόνο κριτήριο την εξωτερική τους εμφάνιση.

Ερωτάται η Υπουργός

1. Προτίθεστε πραγματικά να χρησιμοποιήσετε αυτή την απαράδεκτη, επιστημονικά και παιδαγωγικά, βάση για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την κατάρτιση του ατομικού τους φακέλου;

2. Ποιες διαδικασίες και παιδαγωγικά μοντέλα χρησιμοποιήθηκαν από το ΙΕΠ για την προετοιμασία και την εκτέλεση της παρούσας επιμόρφωσης; Σε τι ποσό ανέρχεται το κόστος αυτής και ποιες οι πηγές από τις οποίες θα καλυφθεί;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Δείτε επίσης

Πρωθυπουργός για αξιολόγηση νεοδιόριστων εκπ/κών, αξιολογητών, ψηφιακή κάρτα εργαζομένου στο Δημόσιο, ΑΣΕΠ 

 Μισθοί πείνας στο Δημόσιο: Μηδενικές αυξήσεις στους μισθούς των Δημοσίων Υπαλλήλων και το 2023

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση