Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εισαγωγική επιμόρφωση-Βουλή: Aντιπαιδαγωγικό και ρατσιστικό το περιεχόμενο-Ερώτηση 38 Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εισαγωγική επιμόρφωση-Βουλή: Aντιπαιδαγωγικό και ρατσιστικό το περιεχόμενο σύμφωνα με Ερώτηση 38 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Παιδείας κου Νίκου Φίλη.

Εισαγωγική επιμόρφωση-Βουλή

Για το πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών κατέθεσαν Ερώτηση 38 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ μετά από πρωτοβουλία του τομεάρχη Παιδείας κου Νίκου Φίλη, μιλώντας για “σοβαρές ευθύνες του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ για το αντιπαιδαγωγικό και ρατσιστικό περιεχόμενο των Σεμιναρίων “επιμόρφωσης” νεοδιόριστων εκπαιδευτικών”.

Οι Βουλευτές επισημαίνουν αναφορικά με το υλικό της επιμόρφωσης πως είναι εντελώς αντίθετο με κάθε σύγχρονη θεωρία της παιδαγωγικής επιστήμης και σε αρκετές περιπτώσεις κακοποιητικό και ρατσιστικό, τονίζοντας πως “Η γνωστή υπόθεση «σκοιλ ελικικου» και «Μέτζη του νέουκτη» φαίνεται ότι βρίσκει τη συνέχειά της στο υλικό αυτό, καθώς χρησιμοποιούνται πρόχειρα και αβασάνιστα μεταφρασμένοι όροι όπως “τακτοποιημένο φρικιό”, “πρωκτικός συγκρατητής” και “αρνητικές προσεκβολές”, συγκροτώντας μια νέα ορολογία που επινόησαν “αριστείς” της ομάδας επιμορφωτών του ΙΕΠ”.

Οι Βουλευτές αναφέρουν ότι στο υλικό του προγράμματος επιμόρφωσης εντοπίζονται περιπτώσεις όπου μαθητές και μαθήτριες χαρακτηρίζονται ως «προβληματικοί», «αναρχικοί», «πνεύματα αντιλογίας», σχολεία χαρακτηρίζονται ως «καταυλισμοί στιγματισμένων», ενώ περιλαμβάνονται και ασκήσεις που ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να χαρακτηρίσουν μαθητές/τριες με μόνο κριτήριο την εμφάνιση τους σε μία εικόνα, πρακτική που προωθεί επικίνδυνα στερεότυπα.

Επιπλέον, επισημαίνουν ότι οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται να συμμετέχουν στο πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης που πραγματοποιείται εκτός του εργασιακού ωραρίου, χωρίς να θεωρείται υπερωριακή απασχόληση και χωρίς να συμπεριλαμβάνει σχετική οικονομική αποζημίωση, ακόμα και αν έχουν ήδη παρακολουθήσει σχετική επιμόρφωση υποχρεωτικού χαρακτήρα, ως αναπληρωτές, μέσα από τα ΠΕΚ.

Τέλος οι Βουλευτές απαιτούν, μεταξύ άλλων, την ανάκληση κάθε αναχρονιστικού, αντιπαιδαγωγικού και ρατσιστικού υλικού στο πλαίσιο του υποχρεωτικού προγράμματος επιμόρφωσης, καθώς και το σεβασμό και την προστασία της επαγγελματικής και προσωπικής ζωής των εκπαιδευτικών.

Δείτε επίσης

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΙΕΠ για την εισαγωγική επιμόρφωση τη Δευτέρα 6 Μαρτίου-Ανακοίνωση ΟΛΜΕ

Ερώτηση για την Εισαγωγική Επιμόρφωση στη Βουλή: 4 ερωτήματα της Βουλευτή του ΜέΡΑ25 Σ. Σακοράφα 

ΙΕΠ για υλικό εισαγωγικής επιμόρφωσης: Οι ελάχιστες αστοχίες που εντοπίστηκαν απομονώθηκαν και διορθώθηκαν 

Πριν φύγετε

 Προκηρύξεις 1ΓΕ και 2ΓΕ/2023: Τα ΦΕΚ με τη διαδικασία αιτήσεων από 7 έως 31 Μαρτίου 2023 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply