Εισήγηση Υπουργού Παιδείας στη Βουλή για τις εκπαιδευτικές διατάξεις: Οι βασικές αναφορές της Νίκης Κεραμέως κατά τη συζήτηση του ν/σ για την ψηφιακή διακυβέρνηση.
Εισήγηση Υπουργού Παιδείας
Η εισήγηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση και άλλα επείγοντα ζητήματα».
«Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Το Υπουργείο Παιδείας εισηγείται σήμερα δέκα διατάξεις στο παρόν νομοσχέδιο.
Προφανώς αυτή που καταλαμβάνει περίοπτη θέση ανάμεσα σε αυτές τις διατάξεις είναι:
Η διάταξη περί ενίσχυσης των ακαδημαϊκών ελευθεριών στο Πανεπιστήμιο.
Η διάταξη περί ενίσχυσης δηλαδή της ελεύθερης διακίνησης ιδεών. Είναι το άρθρο 64. Ποια είναι η πρόθεσή μας με τη ρύθμιση αυτή;
Η πρόθεσή μας είναι να επαναφέρουμε την κοινή λογική. Να καταργήσουμε την στρέβλωση του ασύλου, την κατάχρησή του, την εργαλειοποίησή του, την μετατροπή του από άσυλο ιδεών σε άσυλο ανομίας και παραβατικότητας.
Να αποκαταστήσουμε δηλαδή το άσυλο στην πραγματική του έννοια, την ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και διδασκαλία.
Πως θα το κάνουμε αυτό; Φροντίζοντας ούτως ώστε οι έκνομες ενέργειες που κατέλυαν το άσυλο να τιμωρούνται και να αποτρέπονται.
Έκνομες ενέργειες εντός Πανεπιστημίου, αλλά και εκτός Πανεπιστημίου. Όλες οι πράξεις που δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με το σκοπό που επιτελούν τα ιδρύματα.
Εντός Πανεπιστημίου: ενέργειες όπως η άσκηση σωματικής και ψυχολογικής βίας, οι προπηλακισμοί φοιτητών, καθηγητών, διοικητικού προσωπικού, οι καταστροφές σε σπουδαστήρια και κτίρια, η παρασκευή και διακίνηση εύφλεκτων υλικών, εκρηκτικών υλών, το παρεμπόριο και η διακίνηση ναρκωτικών. Όλες αυτές οι εικόνες που υπάρχουν σε κάποια Πανεπιστήμια, όχι σε όλα, σε κάποια Πανεπιστήμια και αμαυρώνουν την εικόνα της Ελλάδας διεθνώς.
Είναι πράξεις που περιορίζουν την ακαδημαϊκή ελευθερία. Που αντιστρατεύονται την ελεύθερη διακίνηση ιδεών.
Και είναι βεβαίως πράξεις που πλήττουν και την δημόσια περιουσία. Δε συμβαίνουν παντού, συμβαίνουν όμως σε πολλά ιδρύματα και αυτή είναι μια εικόνα η οποία δεν βοηθάει σίγουρα την ακαδημαϊκή δραστηριότητα.
Μίλησα για πράξεις εντός Πανεπιστημίων. Υπάρχουν όμως και πράξεις εκτός Πανεπιστημίων. Και αναφέρομαι σε συμβάντα εκτός Πανεπιστημιακών χώρων, που εν συνεχεία οι δράστες καταφεύγουν εντός των πανεπιστημιακών χώρων μόνο και μόνο για να αποφύγουν την σύλληψη.
Και ερωτώ;
Αυτούς προστατεύουμε, αυτούς θέλουμε να προστατέψουμε; Εμείς εισηγούμαστε όχι. Τι προβλέπουμε;
Προβλέπουμε ότι εντός των χωρών των ΑΕΙ οι αρμόδιες Αρχές, δηλαδή η Αστυνομία, η Εισαγγελία, η Πυροσβεστική, ασκούν όλες τις κατά νόμων αρμοδιότητες τους συμπεριλαμβανομένης και της επέμβασης λόγω τέλεσης αξιόποινων πράξεων.
Τι θέλουμε να πετύχουμε με αυτή τη διάταξη; Παύει ο χώρος στον οποίον ασκείται η ακαδημαϊκή ελευθερία να αποτελεί αφενός πεδίο προστασίας έκνομων ενεργειών και συμπεριφορών που τελούνται εντός αυτού και αφετέρου παύει να αποτελεί το Πανεπιστήμιο, το καταφύγιο δραστών που τελούν αξιόποινες πράξεις εκτός των ΑΕΙ και καταφεύγουν σε αυτό για να αποφύγουν την σύλληψη.
Εν ολίγοις εξομοιώνεται ο χώρος των ΑΕΙ με τον κοινό δημόσιο χώρο, όσον αφορά στην άσκηση των αρμοδιοτήτων των Αρχών και την επέμβαση τους λόγω τέλεσης αξιόποινων πράξεων.
Είναι σημαντικό όμως να αναφερθεί ότι υπέρ της ρύθμισης αυτής έχει ήδη πάρει θέση ένας μεγάλος αριθμός Πρυτάνεων.
Συναντήθηκα και με το προεδρείο της Συνόδου των Πρυτάνεων. Επίσης και η ΠΟΣΔΕΠ έχει ήδη βγάλει και εκείνη ανακοίνωση υπέρ της ρύθμισης.
Εισήγηση Υπουργού Παιδείας
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Το άσυλο είναι μια σημαντική ρύθμιση. Θέλω όμως να τονίσω ότι δεν είναι η μόνη. Ή διάταξη για το άσυλο εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αναμόρφωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Σε μια συνολική προσπάθεια για ουσιαστική αναβάθμιση και θωράκιση των ιδρυμάτων μας που στηρίζεται σε τέσσερις βασικούς άξονες.
Μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία για τα ιδρύματα μας. Μεγαλύτερη εξωστρέφεια. Καλύτερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας και καλύτερη προσαρμογή στα νέα δεδομένα της ψηφιακής οικονομίας και της κοινωνίας της πληροφορίας.
Πέρα από την διάταξη για το άσυλο εισηγούμαστε και μια σειρά άλλων ρυθμίσεων θετικών και αναγκαίων στην κατεύθυνση της επίλυσης επειγόντων ζητημάτων ενόψει της έναρξης του νέου διδακτικού και ακαδημαϊκού έτους.
Ενδεικτικά στο άρθρο 62
Προβλέπουμε ρύθμιση για την εξασφάλιση των πιστώσεων για την απασχόληση εκπαιδευτικών που είναι αναγκαία για την κάλυψη των αναγκών σε αναπληρωτές καθηγητές με την έναρξη του νέου σχολικού έτους.
Η ρύθμιση προβλέπει τη χρήση πόρων του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων προκειμένω ακριβώς να μπορέσει η χρονιά να ξεκινήσει με πρόσληψη του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Επίσης, το άρθρο 63
Περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία που εξασφαλίζουν την παραμονή των εκπαιδευτικών που ήδη υπηρετούν στα σχολεία αυτά και για το προσεχές σχολικό έτος ενόψει της επανεξέτασης του συνολικού πλαισίου των προτύπων και πειραματικών σχολείων.
Όπως ξέρετε δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας και προεκλογικά ήταν η ενίσχυση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, αυτών των νησίδων αριστείας και καινοτομίας.
Ετοιμάζουμε λοιπόν ένα νέο θεσμικό πλαίσιο όσον αφορά στα σχόλια αυτά και δίνουμε παράταση, προσωρινή ενός έτους, προκειμένου ακριβώς να ετοιμαστεί το νέο θεσμικό πλαίσιο ενίσχυσης των προτύπων και πειραματικών σχολείων.
Αρθρο 65.
Προβλέπει την άρση της πρόβλεψης για την ίδρυση της τέταρτης Νομικής Σχολής στην Πάτρα και αυτό γίνεται προκειμένου να αποφευχθούν στρεβλώσεις και δυσλειτουργίες, τις οποίες θα δημιουργούσε η έλλειψη συνολικού σχεδιασμού και μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, υπό το πρίσμα της έναρξης της ένταξής της στο συνολικό ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας.
Με τη ρύθμιση αυτή αποφεύγεται η πρόκληση νέων προβλημάτων που θα επέτειναν την αναντιστοιχία μεταξύ εκπαίδευσης και πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας.
Αρθρο 66
Οσον αφορά στην Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, η οποία όπως ξέρετε έχει μεταφερθεί από το υπουργείο Παιδείας στο υπουργείο Ανάπτυξης.
Προβλέπονται λοιπόν κάποιες ρυθμίσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, κυρίως όσον αφορά στο αποσπασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Επίσης ρυθμίσεις όσον αφορά στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, η συνέχιση λειτουργίας των οποίων κρίνεται απαραίτητη και γι’ αυτό προβλέπεται και μια διάταξη σχετικά με αυτό.
Και τέλος
Περιλαμβάνονται κάποιες ρυθμίσεις σχετικά με τη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και δια Βίου Μάθησης προκειμένου να μπορέσει να ξεκινήσει ομαλά η νέα χρονιά με εκπαιδευτές στις θέσεις τους, με εκπαιδευτές πληρωμένους.
Εμπεριέχονται συνεπώς ρυθμίσεις οι οποίες τείνουν στην ομαλή λειτουργία και έναρξη της χρονιάς αναφορικά με την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.
Δείτε το video με την εισήγηση Υπουργού Παιδείας
Δείτε το νομοσχέδιο
________________________________
Οι Ρυθμίσεις για την Εκπαίδευση – Αρθρα 62 έως 71
Οι ρυθμίσεις που εισάγονται για την άμεση αντιμετώπιση επειγόντων θεμάτων που αφορούν στη Εκπαίδευση είναι οι ακόλουθες:
Αρθρο 62 – Εξασφάλιση πιστώσεων για απασχόληση εκπαιδευτικών – ΕΕΠ – ΕΒΠ
Το άρθρο 19 του ν. 4283/2014 (Α΄ 189), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9* του ν. 4574/2018 (A’ 191), αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 19
Για την πληρωμή αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, καθώς και Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, μπορεί να γίνει χρήση πόρων του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημόσιων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η σχετική δαπάνη μπορεί να βαρύνει τη Συλλογική Απόφαση Έργων (ΣΑΕ) 047 με Κωδικό Έργου 2014ΣΕ04700000 του έτους 2019 και τίτλο «Πληρωμή αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, καθώς και Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ-ΕΒΠ) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, βάσει του άρθρου 9 του ν.4574/2018 (A’ 191)», έως το ποσό των είκοσι τεσσάρων εκατομμυρίων τριακοσίων χιλιάδων (24.300.000) ευρώ και την οικεία Συλλογική Απόφαση του έτους 2020 έως του ποσού των είκοσι τεσσάρων εκατομμυρίων τριακοσίων χιλιάδων (24.300.000) ευρώ. Τυχόν αδιάθετες πιστώσεις ή ταμειακά υπόλοιπα του έτους 2019 δύναται να χρησιμοποιηθούν στο έτος 2020.».
*Δείτε το άρθρο 9 του ν. 4574/2018 (A’ 191)
Το άρθρο 19 του ν. 4283/2014 (Α΄ 189) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 19
Για την πληρωμή αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, καθώς και Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, μπορεί να γίνει χρήση πόρων του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημόσιων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Η σχετική δαπάνη μπορεί να βαρύνει τη Συλλογική Απόφαση Έργων (ΣΑΕ) 047 με Κωδικό Έργου 2014ΣΕ04700000 του έτους 2018 και τίτλο «Πληρωμή αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, καθώς και Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ-ΕΒΠ) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, βάσει του άρθρου 28 του ν. 4559/2018 (Α΄ 142)», έως το ποσό των είκοσι εννέα εκατομμυρίων πεντακοσίων χιλιάδων (29.500.000) ευρώ και την οικεία Συλλογική Απόφαση του έτους 2019 έως του ποσού των είκοσι τεσσάρων εκατομμυρίων τριακοσίων χιλιάδων (24.300.000) ευρώ.»
Αρθρο 63 – Παράταση θητείας εκπαιδευτικών σε Πρότυπα ή Πειραματικά σχολεία
1. Η θητεία των υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε Πρότυπο ή Πειραματικό σχολείο, η οποία είτε λήγει αυτοδίκαια στις 31-8-2019, είτε παρατάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 97 του ν. 4530/2018 (Α’ 118) μέχρι τις 31-8-2019, παρατείνεται μέχρι τις 31-8-2020.
Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η θητεία των εκπαιδευτικών των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων δύναται να παραταθεί για ακόμη ένα έτος και μέχρι τις 31-08-2021.
Κατά τη διάρκεια της παράτασης οι υπηρετούντες σε Πρότυπο ή Πειραματικό σχολείο εκπαιδευτικοί δύνανται να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις.
Για όσους μετατέθηκαν το 2019 δεν ισχύει η παράταση του πρώτου εδαφίου. Ομοίως, για όσους μετατεθούν το 2020 δεν ισχύει η ενδεχόμενη παράταση του δεύτερου εδαφίου.
2. Οι εκπαιδευτικοί που δεν επιθυμούν την παράταση της θητείας τους μέχρι τις 31-08-2020, δύνανται:
α) να επιστρέψουν στην περιοχή μετάθεσης από την οποία προήλθαν και να τοποθετηθούν στη σχολική μονάδα της τελευταίας οργανικής τους θέσης και εφόσον αυτή έχει καλυφθεί, να τεθούν στη διάθεση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου ως υπεράριθμοι ή
β) να τεθούν στη διάθεση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου της βαθμίδας τους στην περιοχή στην οποία ανήκει το Πρότυπο ή Πειραματικό σχολείο, και να δηλώσουν σχολικές μονάδες προτίμησής τους για οριστική τοποθέτηση, ώστε να συμμετάσχουν στη διαδικασία οριστικών τοποθετήσεων και βελτιώσεων, από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.
3. Η ισχύς των άρθρων 76, 77, 78 και 79, καθώς και της παρ. 2 του άρθρου 89 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) αναστέλλεται μέχρι τη λήξη της προθεσμίας της παρ. 1 και της τυχόν παράτασης αυτής.
4. Κατ’ εξαίρεση για το διδακτικό έτος 2019-2020 ανανεώνεται η απόσπαση των εκπαιδευτικών που είχαν αποσπαστεί και υπηρετήσει στα Πρότυπα ή Πειραματικά σχολεία για το διδακτικό έτος 2018-2019. Οι εκπαιδευτικοί που δεν επιθυμούν την ανανέωση της απόσπασής τους σύμφωνα με τα ανωτέρω, υποβάλλουν σχετική δήλωση μέχρι 12-8-2019 στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία ανήκει το Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο με την υποχρέωση κοινοποίησης της δήλωσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της οργανικής τους θέσης.
Αρθρο 64 – Ασυλο
Το άρθρο 3 του ν. 4485/2017 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 3
Ακαδημαϊκές ελευθερίες – Αναβάθμιση της ποιότητας του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος
1. Στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) κατοχυρώνεται και προστατεύεται η ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και τη διδασκαλία, η οποία αποτελεί θεσμική εγγύηση της αδέσμευτης και απαραβίαστης επιστημονικής σκέψης, έρευνας και διδασκαλίας.
2. Η ακαδημαϊκή ελευθερία, καθώς και η ελεύθερη έκφραση και διακίνηση των ιδεών, προστατεύονται σε όλους τους χώρους των Α.Ε.Ι., έναντι οποιουδήποτε προσπαθεί να τις καταλύσει ή περιορίσει.
3. Εντός των χώρων των Α.Ε.Ι. οι αρμόδιες αρχές ασκούν όλες τις κατά νόμο αρμοδιότητές τους συμπεριλαμβανομένης της επέμβασης λόγω τέλεσης αξιόποινων πράξεων.».
Αρθρο 65 – Κατάργηση ίδρυσης Νομικής Πατρών
1. Το εδάφιο πρώτο της παραγράφου 1 του άρθρου 35 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) καταργείται.
2. Η παράγραφος 2 του άρθρου 35 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η ακαδημαϊκή τους λειτουργία αρχίζει από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020, με εξαίρεση τη Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, η ακαδημαϊκή λειτουργία της οποίας αρχίζει με την έναρξη της ακαδημαϊκής λειτουργίας του Τμήματος Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 36.».
3. Το εδάφιο πρώτο της παραγράφου 1 του άρθρου 36 του ν. 4610/2019 καταργείται.
4. Η παράγραφος 3 του άρθρου 36 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Η ακαδημαϊκή λειτουργία των Τμημάτων που ιδρύονται με το παρόν και η εισαγωγή των πρώτων φοιτητών αρχίζει από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 20192020, με εξαίρεση τα Τμήματα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού και Γεωργικής Βιοτεχνολογίας, η έναρξη της ακαδημαϊκής λειτουργίας των οποίων καθορίζεται με αιτιολογημένη απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών, ύστερα από συνεκτίμηση των υλικοτεχνικών υποδομών και του εκπαιδευτικού προσωπικού, και πάντως όχι νωρίτερα από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021.
Η απόφαση αυτή εκδίδεται έως τις τριάντα (30) Απριλίου του προηγούμενου έτους από το έτος έναρξης της ακαδημαϊκής τους λειτουργίας. Η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου είναι αποκλειστική.».
5. Η παράγραφος 5 του άρθρου 36 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Σε καθένα από τα Τμήματα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Επιστήμης Βιοσυστημάτων και Γεωργικής Μηχανικής, Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων, Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής, Γεωργικής Βιοτεχνολογίας, συνιστώνται οκτώ (8) θέσεις μελών Δ.Ε.Π..».
Αρθρο 66 – Προσωπικό που έχει αποσπασθεί στη Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας
Μεταβατικά, κατ’ εξαίρεση κάθε σχετικής γενικής ή ειδικής διάταξης, επιτρέπεται η συνέχιση παροχής υπηρεσιών του εκπαιδευτικού προσωπικού που έχει αποσπασθεί στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας μέχρι τις 31-08-2019,
καθώς και η ανανέωση των αποσπάσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού αυτού, το οποίο επιθυμεί, κατόπιν σχετικής αίτησής του, την ανανέωση της απόσπασής του στη ΓΓΕΤ, μέχρι τις 31-08-2020, άνευ έτερης διαδικασίας, χωρίς να απαιτείται νεότερη αποδέσμευση από τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ) ή σχετική γνώμη του Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Διοικητικού Προσωπικού(ΚΥΣΔΙΠ).
Για την ανανέωση της απόσπασης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Όμοια δυνατότητα παρέχεται και στους εκπαιδευτικούς που είχαν αποσπασθεί στη ΓΓΕΤ μέχρι 31-08-2019, αλλά αντί της αρχικής αιτήσεώς τους, επιθυμούν να αποσπασθούν στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Αρθρο 67 – Συνέχιση λειτουργίας Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ)
Αρθρο 68 – Παράταση προθεσμίας για πρόσληψη εκπαιδευτικών
Αρθρο 69 – Διαδικασία επιλογής Εκπαιδευτών Ενηλίκων
Αρθρο 70 – Αμοιβή μη πιστοποιημένων εκπαιδευτικών Ενηλίκων
Αρθρο 71 – Παράταση προθεσμίας πιστοποίησης Προγραμμάτων Σπουδών (ΚΔΒΜ)
Δείτε ακόμη:
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων: Για αναπληρωτές 24.300.000 φέτος – 29.500.000 πέρυσι
Διορισμοί – Προσλήψεις: Τι πρέπει να γίνει | Ανάλυση του especial.gr
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/eishghsh-up-paideias-sth-voulh-gia-ekpaideftikes-diatakseis/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.