Κυριακή, 13 Ιουλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εισηγήσεις για ίδρυση Τμημάτων Ενταξης ζήτησε το Υπ. Παιδείας από Δ/νσεις, ΚΕΔΑΣΥ και σχολ. μονάδες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εισηγήσεις για ίδρυση Τμημάτων Ενταξης ζήτησε το Υπουργείο Παιδείας από ΠΔΕ, ΔΙΠΕ, ΔΙΔΕ, ΚΕΔΑΣΥ και σχολικές μονάδες της χώρας – Ενημέρωση των Αιρετών ΚΥΣΕΕΠ Σ. Λάππα και Β. Βούγια.

Εισηγήσεις για ίδρυση Τμημάτων Ενταξης

Να εισηγηθούν την αναγκαιότητα ίδρυσης Τμήματος Ένταξης σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καλεί το Υπουργείο Παιδείας τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (ΠΔΕ), τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων ΠΕ και ΔΕ με έγγραφο που απέστειλε, ενημερώνουν οι Αιρετοί στο ΚΥΣΕΕΠ Σ. Λάππας και Β. Βούγιας.

Σύμφωνα με τους Αιρετούς οι Διευθυντές καλούνται να συμπληρώσουν τον επισυναπτόμενο Πίνακα σχετικά με την αναγκαιότητα ίδρυσης Τμήματος Ένταξης στη σχολική μονάδα και η συμπλήρωση του αποτελεί ταυτόχρονα και εκδήλωση ενδιαφέροντος για ίδρυση Τμήματος Ένταξης.

Ο πίνακας δεν θα συμπληρωθεί από σχολικές μονάδες που ήδη έχουν ιδρυμένο Τμήμα Ένταξης, καθώς σύμφωνα με τη νομοθεσία δεν προβλέπεται η ίδρυση δεύτερου Τ.Ε.. Η παρουσία περισσότερων από έναν εκπαιδευτικό σε Τμήμα Ένταξης ορίζεται στο άρθρο 6 του ν. 3699/2008, οι δε σχολικές μονάδες και τα ΚΕΔΑΣΥ μπορούν να συνεργαστούν με τις Διευθύνσεις και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης για τη συμπλήρωση του πίνακα εισήγησης.

Το χρονοδιάγραμμα

Ο πίνακας θα συμπληρωθεί από τις σχολικές μονάδες και θα αποσταλεί ως επισυναπτόμενος με διαβιβαστικό με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, το αργότερο μέχρι την Παρασκευή 20 Ιουνίου.

Στη συνέχεια αποστέλλουν τον ενιαίο πίνακα στο αντίστοιχο ΚΕΔΑΣΥ μέχρι την Τρίτη 24 Ιουνίου. Το ΚΕΔΑΣΥ συμπληρώνει τη θετική ή αρνητική του εισήγηση και αποστέλλει τους δύο Ενιαίους Πίνακες (έναν για την Πρωτοβάθμια και έναν για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης μέχρι 27 Ιουνίου και η ΠΔΕ μεταφέρει τα δεδομένα των επιμέρους πινάκων σε δύο συγκεντρωτικούς πίνακες, έναν για την Πρωτοβάθμια και έναν για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μέχρι 4 Ιουλίου 2025.

Τέλος σύμφωνα με το έγγραφο θα ληφθούν υπόψη:

Οι διατάξεις των άρθρων 2, 3, 4, 5 και 6 του ν. 3699/2008 (Α ́ 199), όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν και το άρθρου 11 του ν.4823/2021 και ιδιαιτέρως το εδάφιο που ορίζει:

«Σκοπός των ΤΕ είναι η πλήρης ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον μέσα από ειδικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητές εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, με στόχο τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων και των διδακτικών πρακτικών, καθώς και την κατάλληλη προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού και του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, με απώτερο στόχο τη δυνατότητα μελλοντικής υποστήριξης αυτών εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους»

O συνολικός αριθμός μαθητών/τριών που φοιτούν στη σχολική μονάδα

Ο συνολικός αριθμός των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στη σχολική μονάδα

Ο αριθμός μαθητών/τριών με πρόταση υποστήριξης από τον θεσμό του Τμήματος Ένταξης.

Δείτε το έγγραφο ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Αιτήσεις-Προκηρύξεις ΑΣΕΠ: Μας ρωτάτε και απαντάμε | Επισημάνσεις 

Πως ανεβάζω δικαιολογητικά στο ΟΠΣΥΔ για την Προκήρυξη 3ΕΑ/2025 | VIDEO 

Αίτηση στο ΑΣΕΠ, έκδοση παραβόλου και συμμετοχή στην 3ΕΑ/2025 | VIDEO 

 Ο νόμος για τα μη κρατικά Πανεπιστήμια κρίθηκε συνταγματικός από το ΣτΕ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

6 Σχόλια

  1. Αμήν! on

    Αμήν, αμήν, αμήν!
    Το 2021 που είχε ξαναγίνει τέτοιες μέρες έγιναν νέα τμήματα ένταξης ενάμιση χρόνο μετά (6 μήνες πριν τις εκλογές, το Δεκέμβριο του 2022) και συμπληρωματικά 1 μέρα πριν τις 2ες εκλογές του 2023.

    • Βασίλης Βούγιας on

      Τώρα θα γίνουν με διαδικασίες εχπρές για τους διορισμούς.

      • Σωτήρης, ΠΕ03 on

        Άρα υποχρεωτικά θα γίνουν συμπληρωματικές μεταθέσεις όπως πέρσι με ΕΕΠ, σωστά; Τι ποσοστό κάλυψης εκτιμάτε αυτή τη φορά; Την προηγούμενη είχατε κάνει πολύ σοβαρή έρευνα για το πώς ενώ υπήρχαν τόσες εγκρίσεις από δήμους έγινε μόνο ένα μικρό ποσοστό πανελλαδικά και μεγάλο στο νομό της πρώην υφυπουργού.

        • Βασίλης Βούγιας on

          Λογικά θα γίνουν συμπληρωματικές μεταθέσεις λόγω διορισμών. Το πόσα Τ.Ε θα εγκριθούν δεν γνωρίζουμε.

  2. Ποια είναι η σχετική Εγκύκλιος και ποτε εσταλει στα σχολεία?

    • Βασίλης Βούγιας on

      Η Εγκύκλιος υπ. αριθ. πρωτ.70271/Δ3/13-6-2025

Leave A Reply