“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εισήγηση Τζούφη στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εισήγηση Τζούφη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Εισήγηση Τζούφη

To video της ομιλίας

Εισήγηση Τζούφη

Η ομιλία

“Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να συρρικνώσει τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, να στραγγαλίσει οικονομικά τα πανεπιστήμια, να ποδοπατήσει το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητό τους και να τα θέσει υπό τον πλήρη έλεγχο της κεντρικής εξουσίας”.

Αυτό τόνισε η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη επί του νομοσχεδίου που κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας στη Βουλή. Παράλληλα, υπογράμμισε πως:

η πολιτική της κυβέρνησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι η αναστολή, η κατάργηση και η συρρίκνωση.

Ήδη η Νεά Δημοκρατία προχώρησε στην επ’ αόριστο αναστολή των δωρεάν Διετών Προγραμμάτων Σπουδών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, στην κατάργηση της Νομικής Σχολής στην Πάτρα, κατήργησε την ελεύθερη πρόσβαση των μαθητών στα πανεπιστήμια, κατήργησε το πανεπιστημιακό άσυλο, ενώ έχει δεσμευτεί για διαγραφές φοιτητών που ξεπερνούν το όριο φοίτησης και μείωση των εισακτέων”.

Όσον αφορά την κατάργηση της ΑΔΙΠ και τη θεσμοθέτηση της νέας αρχής (ΕΘΑΑΕ), η κα Τζούφη σημείωσε πως:

“η κυβέρνηση γνωρίζει πως το πρόσημο των διατάξεων που εισάγει είναι αντιεκπαιδευτικό, αντιδραστικό και αντιδημοφιλές. Για το λόγο αυτό, συγκροτεί μια νέα αρχή, ιμάντα μεταβίβασης της κυβερνητικής πολιτικής, η οποία με πρόσχημα την ανεξαρτησία θα κάνει τη δύσκολη δουλειά“.

Αναφορικά με την περικοπή της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων, η βουλευτής Ιωαννίνων σημείωσε πως μετά από 10 χρόνια μνημονιακής περιπέτειας, τα πανεπιστήμια κρατήθηκαν όρθια, ενδυναμώθηκαν οικονομικά και ενισχύθηκαν με ανθρώπινο δυναμικό.

Σήμερα, η κυβέρνηση παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο η χρηματοδότηση θα γίνεται κατά 80% με βάση γενικά κριτήρια και κατά 20% με ειδικά και τιμωρητικά κριτήρια.

Σε περίπτωση που ένα ΑΕΙ δεν επιτύχει τους δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων, η χρηματοδότηση που δεν θα λάβει ως συνέπεια της αξιολόγησης, θα κατανεμηθεί στη χρηματοδότηση των λοιπών ΑΕΙ.

Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση επιδιώκει να εγκαθιδρύσει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στη χρηματοδότηση, τη διοίκηση και την εσωτερική κουλτούρα διαχείρισης των δημόσιων πανεπιστημίων, η οποία θα διευρύνει τις ανισότητες μεταξύ των ελληνικών ΑΕΙ, θα εντείνει την εσωστρέφεια και θα πυροδοτήσει εσωτερικές διαμάχες στην επιστημονική και ερευνητική κοινότητα της χώρας.

Πως απαντά το υπουργείο Παιδείας στο αίτημα των Πανεπιστημίων για διατήρηση της χρηματοδότησης στα περσινά επίπεδα; Με την εισαγωγή μοντέλων χρηματοδότησης που εφαρμόζονται στην αγορά, που υπονομεύουν την ακαδημαϊκότητα και που προδιαγράφουν τη μείωση της χρηματοδότησης των περισσότερων -εάν όχι όλων- πανεπιστημίων κατά 20%.

Σας καλούμε να αποσύρεται τη διάταξη και αφού μελετήσετε τη διεθνή εμπειρία, να επανέλθετε. Θα δείτε πως παρά τις ιδεολογικές σας αναφορές και επιδιώξεις, η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης στη βάση των επιδόσεων εφαρμόστηκε σε πολλές χώρες τις προηγούμενες δεκαετίες, δίχως να αποφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα”.

Στη συνέχεια, η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε στην επ’ αόριστο αναστολή των 37 νέων τμημάτων των ΑΕΙ, υπογραμμίζοντας πως η κυβέρνηση δεν υπολογίζει το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων, αγνοεί το στρατηγικό τους σχεδιασμό και συρρικνώνει τη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Tέλος, η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε πως με το άρθρο 50 προβλέπεται πως οι τίτλοι σπουδών που χορηγούνται από τα κολλέγια θα γίνονται δεκτοί από τον ΑΣΕΠ για διορισμό στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αποτελεί ρύθμιση που υποβαθμίζει τα πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων, απαξιώνει τους αποφοίτους και τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς.

Πριμοδοτεί τα ιδιωτικά συμφέροντα που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση, ώστε να ενδυναμωθεί και να διευρυνθεί η αγορά απόκτησης τίτλων σπουδών εντός και εκτός της χώρας.”Η συγκεκριμένη ρύθμιση κινείται ανταγωνιστικά ως προς το δημόσιο πανεπιστήμιο. Τηρείστε έστω τα προσχήματα και αποσύρετε το άρθρο“.

Δείτε σχετικά

Εισήγηση Φίλη στη Βουλή: Να αποσυρθεί η διάταξη για τα κολέγια
Εισήγηση Κεραμέως στη Βουλή: Υπερήφανοι για τη σύνδεση της χρηματοδότησης ΑΕΙ με την αξιολόγηση
Νομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας: Τι ειπώθηκε στη Βουλή – Χρονοδιάγραμμα ψήφισης – Αύριο Ακρόαση Φορέων
Τριών Ιεραρχών: Νομοτεχνική βελτίωση στη Βουλή – Εορταστικές εκδηλώσεις και μετά μάθημα
Σχέδιο νόμου ΑΔΙΠ-ΕΛΚΕ-Κυρώσεις διορισμών-Εορτή Τριών Ιεραρχών | Στη Βουλή

Επίσης

Διάταξη πτυχίων Κολλεγίων: Δεκτά θα γίνονται από το ΑΣΕΠ για διορισμό εκπαιδευτικών
Τριετής αποκλεισμός όσων διορίζονται και δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται | Ρύθμιση στη Βουλή
Εορτή Τριών Ιεραρχών: Παύει να είναι αργία με διάταξη στη Βουλή
Εγκύκλιος Τριών Ιεραρχών: Οχι μάθημα, εκδηλώσεις και εκκλησιασμός

Πριν φύγετε

Νόμος Διορισμών: 4589/2019 – ΦΕΚ A 13 – 29.01.2019
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση