Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκφοβισμός (bullying): Επιτακτική η ανάγκη λήψης μέτρων για την πρόληψη και εξάλειψη του φαινομένου-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκφοβισμός (bullying): Επιτακτική η ανάγκη λήψης μέτρων για την πρόληψη και εξάλειψη του φαινομένου – Ερώτηση στη Βουλή.

Ερώτηση κατέθεσε η κα Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων, μαζί με τον Μπουρχάν Μπαράν, Βουλευτή Ξάνθης και Υπεύθυνο Τομέα Ψυχικής Υγείας του Κινήματος Αλλαγής, προς τους Υπουργούς Υγείας, κ. Α. Πλεύρη και Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Ν. Κεραμέως, σχετικά με το φαινόμενο του εκφοβισμού (bullying), ιδιαίτερα σε νεαρές ηλικίες και την επιτακτική ανάγκη λήψης μέτρων πρόληψης, που κάθε ευνομούμενη κοινωνία οφείλει να λαμβάνει, έχοντας ως γνώμονα την προστασία των πολιτών της.

Ακολουθεί η Ερώτηση
ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα,10 -06-2022

Προς:  -Υπουργό Υγείας κ. Α. Πλεύρη

           – Υπουργό Παιδείας κ. Ν. Κεραμέως

 Θέμα: «Επιτακτική η ανάγκη λήψης μέτρων για την πρόληψη και εξάλειψη φαινομένων εκφοβισμού (bullying

 Γιγαντιαίες διαστάσεις λαμβάνει το τελευταίο διάστημα το φαινόμενο του εκφοβισμού (bullying) ιδιαίτερα σε νεαρές ηλικίες, οδηγώντας ακόμα και σε τραγικά συμβάντα που θα μπορούσαν πιθανά να έχουν αποφευχθεί, με μια σειρά μέτρων πρόληψης που κάθε ευνομούμενη κοινωνία οφείλει να λαμβάνει έχοντας ως γνώμονα την προστασία των πολιτών της. Πολλές άλλωστε είναι οι επιμέρους παράμετροι που οδηγούν σε μια τέτοιου είδους κολάσιμη συμπεριφορά, όπως το επίπεδο της παρεχόμενης παιδείας σε μία χώρα, τα επικρατούντα κοινωνικά πρότυπα, η φτωχοποίηση και μοιραία περιθωριοποίηση μεγάλου μέρους της κοινωνίας κ.ο.κ

Ο εκφοβισμός μπορεί να συμβεί προφορικά, σωματικά και κοινωνικά, προσωπικά ή μέσω κοινωνικών μέσων και φυσικά δεν αποτελεί αποκλειστικά σχολικό φαινόμενο, αλλά εμφανίζεται σε όλες τις κοινωνικές και ηλικιακές ομάδες

Αναμφίβολα είναι αναγκαίο να καλλιεργηθεί η συλλογική συνείδηση στους πολίτες, με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας της δημοκρατίας και την εδραίωση της κοινωνικής γαλήνης.

Εν αναμονή της πρόσληψης ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στις σχολικές μονάδες της χώρας, έπειτα από συνεννόηση των Υπουργείων Υγείας και Παιδείας, οι καιροί επιτάσσουν γοργά βήματα για την πρόληψη και καταστολή του σχολικού εκφοβισμού, καθώς οι καταγγελίες περιστατικών ολοένα και πληθαίνουν. Το παράδειγμα της Δανίας, που εισήγαγε το μάθημα της ενσυναίσθησης στα σχολεία όπου μέσω της εκπαίδευσης δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να εντρυφήσουν στις έννοιες της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, θα μπορούσε να υιοθετηθεί και στη χώρα μας.

Σημαντικό ρόλο στην εξάλειψη του φαινομένου θα ήταν να διεξαχθούν συντονισμένες καμπάνιες ενημέρωσης στα σχολεία σχετικά με τις επιπτώσεις του εκφοβισμού, αλλά και ενημέρωση των γονέων, ώστε  να αναγνωρίσουν τα σημάδια του σχολικού εκφοβισμού στα παιδιά.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Προτίθεστε να αναπτύξετε ένα οργανωμένο σχέδιο πρόληψης και εξάλειψης φαινομένων εκφοβισμού;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μπουρχάν Μπαράν

Χαρά Κεφαλίδου

Δείτε επίσης

Σεμινάρια 400 ωρών Ειδικής Αγωγής e–learning: Να διακοπεί το δικαίωμα συμμετοχής στον Πίνακα επιλογής εκπ/κών

Στη Βουλή τα αιτήματα Καλλιτεχνών Εκπαιδευτικών στα Καλλιτεχνικά Σχολεία 

Πίνακες ΑΣΕΠ-βεβαιώσεις σπουδών: Ερώτηση στη Βουλή για τη νόμιμη και ισότιμη συμμετοχή όλων των αποφοίτων ΕΑΕ 

Ειδική Αγωγή 2022: Το Υπ. Παιδείας για προσλήψεις αναπληρωτών-διορισμούς-νέα Τμήμ. Ενταξης-Υποδομές-Επιμόρφωση 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply