Εκφοβισμός εκπαιδευτικών: Ερώτηση στη Βουλή για την παραίτηση καθηγητή ΕΠΑΛ κατόπιν καταγγελιών του για διαρκή εκφοβισμό, από τη Βουλευτή Σ. Ασημακοπούλου.
Εκφοβισμός εκπαιδευτικών
Στην παραίτηση του καθηγητή ΕΠΑΛ, κατόπιν καταγγελιών του για διαρκή εκφοβισμό, αλλά και στην απόλυση αναπληρωτή εκπαιδευτικού που χειροδίκησε σε βάρος 16χρονης μαθήτριας, χωρίς να εξετασθούν λοιπές παράνομες ενέργειες που έλαβαν χώρα στο ανωτέρω σχολικό περιβάλλον, εστιάζεται η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σ. Ασημακοπούλου, καταθέτοντας σχετική Ερώτηση στη Βουλή στα πλαίσια Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, με την οποία ρωτά, μεταξύ άλλων, την Υπουργό ΠΑΙΘ κα Ν. Κεραμέως:
1. Αν τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες για την απόλυση του εκπαιδευτικού.
2. Αν η βιντεοσκόπηση του επεισοδίου που πραγματοποιήθηκε από άλλους μαθητές και στην οποία στηρίχθηκε η απόφασή της απόλυσης, ήταν νόμιμη.
3. Αν διερευνήθηκαν οι συνθήκες της καταστροφής από δολιοφθορά του αυτοκινήτου, του απολυθέντα εκπαιδευτικού.
4. Αν το ΥΠΑΙΘ σκοπεύει να λάβει μέτρα για την προστασία και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, όσο και για τον έλεγχο της συμπεριφοράς των μαθητών, για την καταστολή αλλά και για την αποτροπή αυτών των συμπεριφορών των τελευταίων.
5. Αν υπάρχει πρόθεση παροχής υποστήριξης στον παραιτηθέντα αναπληρωτή καθηγητή του ΕΠΑΛ, λαμβάνοντας την απαραίτητη πρόνοια, ώστε να μην αποκλειστεί ο εν λόγω κατά την επόμενη χρονική περίοδο από τους πίνακες διοριστέων στην δημόσια εκπαίδευση.
Ακολουθεί η Ερώτηση
ΕΡΩΤΗΣΗ
Αθήνα, 24-10-2022
Της: ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑΣ – ΧΑΪΔΩΣ Βουλευτού Β’ Πειραιώς
ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: «Παραίτηση καθηγητή από ΕΠΑΛ κατόπιν καταγγελιών του για διαρκή εκφοβισμό»
Κυρία Υπουργέ,
Στις 3/12/2021, σε τηλεοπτική εκπομπή, προβλήθηκε βίντεο, στο οποίο εμφανιζόταν καθηγητής εντός αιθούσης ενός ΕΠΑ.Λ. της Αττικής να διαπληκτίζεται και να χειροδικεί σε βάρος 16χρονης μαθήτριας.
Ο σχετικός διαπληκτισμός ξεκίνησε εξ’ αιτίας μιας απουσίας. Στην ίδια εκπομπή φέρονται μαθητές αυτού του ΕΠΑ.Λ. να έχουν αναποδογυρίσει και σπάσει το αυτοκίνητο του ανωτέρω καθηγητή. Το παραπάνω βίντεο κόβεται την στιγμή που ένας μαθητής σηκώνει μια καρέκλα για να χτυπήσει τον εν λόγω καθηγητή, ενώ, υπάρχουν μετέπειτα φωτογραφίες από το κατεστραμμένο αυτοκίνητο του τελευταίου.
Επί του ως άνω θέματος, το Υπουργείο σας έκανε δεκτή σχετική γνώμη του αρμόδιου «ΠΥΣΔΕ» Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ανατολικής Αττικής (περιοχή Β΄ – Πράξη 39/03-12- 2021), υπέρ της λύσης της σύμβασης του αναπληρωτή εκπαιδευτικού και προχώρησε στην άμεση καταγγελία της για σπουδαίο λόγο, ο οποίος συνίσταται σε χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπή συμπεριφορά εντός της υπηρεσίας, που υπάγεται στο πειθαρχικό παράπτωμα της περ. ε, της παρ. 1, του άρθρου 107, του ν. 3528/2007.
Η χειροδικία, σαν πράξη, είναι κατακριτέα άσχετα από την αιτία. Όμως, με τις λοιπές παράνομες ενέργειες που έλαβαν χώρα στο ανωτέρω σχολικό περιβάλλον, δεν φαίνεται να ασχολήθηκε κανείς.
Εξ’ άλλου, σύμφωνα με την εγκύκλιο υπ’ αρ. Πρωτ. Φ.25/103373/Δ1/22-06-2018, του Υπουργείου σας:
«1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου. 2. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού». Επίσης, δεν έγινε γνωστό, το αν διεξήχθη έρευνα για τις συνθήκες καταστροφής του αυτοκινήτου του ανωτέρω εκπαιδευτικού. Σε δημοσίευμα, δε, καθημερινής εφημερίδας (8/12/2021) διαβάσαμε τα εξής: «Επίσης, μαθητές κατέστρεψαν το αυτοκίνητο του εκπαιδευτικού. Για την επιβολή ποινών αρμόδιος είναι ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου…».
Πέραν των παραπάνω, πληροφορηθήκαμε από ενημερωτική ιστοσελίδα του Διαδικτύου ότι, πρόσφατα, παραιτήθηκε άλλος εκπαιδευτικός που υπηρετούσε σε ΕΠΑ.Λ. γιατί δεν ανέχτηκε τον διαρκή εκφοβισμό του από μαθητές του σχολείου, όπου υπηρετούσε.
Στην σχετική επιστολή του εν λόγω καθηγητή αναφέρονται με λεπτομέρειες τα όσα συνέβαιναν στο σχολείο, όπου υπηρετούσε, τα οποία, δυστυχώς, κατά γενική ομολογία, δεν συμβαίνουν αποκλειστικά και μόνο στο παραπάνω σχολείο ΕΠΑ.Λ.
Τα θλιβερά αυτά περιστατικά αναδεικνύουν μια γενικευμένη, υπαρκτή τάση απώλειας κάθε αλληλοσεβασμού και αξιοπρέπειας, προκειμένου για την παρουσία & φοίτηση των μαθητών, ειδικά στα ΕΠΑΛ, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι, η Πολιτεία πρέπει να παρέμβει σύντομα και αποφασιστικά προς αποκατάσταση των παγιωμένων αθλιοτήτων που καταγγέλλονται στα εν λόγω σχολικά περιβάλλοντα.
Μεταξύ άλλων, ο παραιτηθείς καθηγητής ανέφερε ότι: «…Με περικύκλωναν και με κοιτούσαν κάνοντας διάφορες γκριμάτσες και λέγοντας μου διάφορες ανοησίες. Αυτά όλα μπορείτε σίγουρα να τα απολαύσετε και στο “τικ-τοκ” (=εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης) μιας και μέσα στη γενικότερη σύγχυση που με δεξιοτεχνία δημιουργούσαν φρόντιζαν κάποιος να βιντεοσκοπεί.
Σε κάποια φάση ήρθαν στο δια ταύτα: «εδώ μάθημα δεν κάνεις. Δεν κάνει κανείς. Θα μας βάλεις όλους ένα 12 όπως όλοι και άντε..», «όχι 12 ρε 16», «20 να μας βάλει», «λοιπόν όταν είμαστε ήσυχοι θα μας βάζεις 16 και όταν δε θα είμαστε θα μας βάζεις 12 εντάξει; Εντάξει ρε;».
Η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, όπως μάθαμε, τέλος, εξέδωσε σχετική ανακοίνωση για τα προαναφερθέντα, στην οποία, μεταξύ άλλων, αναφέρει:
«Η ατιμωρησία και ο άκρατος δικαιωματισμός δεν αναθρέφουν υπεύθυνους πολίτες. Τα ζητήματα που προκύπτουν αναλύοντας από κοινωνιολογικής και παιδαγωγικής άποψης είναι πολλά, όπως και ποικίλες οι απαντήσεις που μπορούν να δοθούν σε αυτά. Θα πρέπει, όμως, να συμφωνήσουμε πως οι κανόνες επιβάλλεται να υπάρχουν και να εφαρμόζονται διότι δίχως αυτούς δεν υπάρχει οργανωμένη κοινωνία. Ζητούμε ο αναπληρωτής καθηγητής του ΕΠΑΛ, που με σθένος και αξιοπρέπεια αντιμετώπισε μια «ζούγκλα», να μην «χαθεί» από την εκπαίδευση και να μην υποστεί μια τόσο σοβαρή και επιζήμια για τον ίδιο απόφαση όπως αυτή της παραίτησής του».
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
1. Τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες για την απόλυση του πρώτου εκ των δυο αναφερόμενων, ως άνω, εκπαιδευτικού;
2. Η βιντεοσκόπηση του επεισοδίου συμπλοκής του πρώτου εκ των δυο αναφερόμενων, ως άνω, εκπαιδευτικού, που πραγματοποιήθηκε από άλλους μαθητές και στην οποία στηρίχθηκε η απόφασή της απόλυσης, ήταν νόμιμη;
3. Διερευνήθηκαν οι συνθήκες της καταστροφής από δολιοφθορά του αυτοκινήτου, του πρώτου εκ των δυο αναφερόμενων, ως άνω, εκπαιδευτικού, αρμοδιότητα την οποία φέρει ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου, όπου ο εν λόγω υπηρετούσε;
4. Εφόσον, τα περιστατικά κατά τα οποία, εκπαιδευτικοί προπηλακίζονται και υβρίζονται ατιμωρητί, μέσα ή έξω από σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πολλαπλασιάζονται, τελευταία και ενισχύουν, έτσι, τον φόβο στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, ο οποίος φόβος τους οδηγεί, συνήθως, είτε σε παραίτηση και υποταγή, είτε σε αδιαφορία, ποια μέτρα σκοπεύετε να λάβετε, τόσο για την προστασία και την υποστήριξη των εν λόγω εκπαιδευτικών, όσο και για τον έλεγχο της συμπεριφοράς των μαθητών, για την καταστολή αλλά και για την αποτροπή αυτών των συμπεριφορών των τελευταίων;
5. Προτίθεσθε να παράσχετε, έστω εκ των υστέρων, υποστήριξη στον ως άνω, δεύτερο εκ των δυο αναφερόμενων, παραιτηθέντα αναπληρωτή καθηγητή του ΕΠΑΛ, που με σθένος και αξιοπρέπεια αντιμετώπισε φραστικές και σωματικές επιθέσεις από μαθητές εντός και εκτός του σχολικού του περιβάλλοντος, λαμβάνοντας την απαραίτητη πρόνοια, ώστε να μην αποκλειστεί ο εν λόγω κατά την επόμενη χρονική περίοδο από τους πίνακες διοριστέων στην δημόσια εκπαίδευση;
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Δείτε επίσης
Σχετικά με τον αναπληρωτή καθηγητή του ΕΠΑΛ που παραιτήθηκε εξαιτίας σφοδρής βίας που δέχθηκε
Διαμαρτυρία για την παραίτηση εκπαιδευτικού λόγω εκφοβισμού-Ανακοίνωση ΠΕΑΔ
Μείωση μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών στα Λύκεια χωρίς αιτιολόγηση: Ερώτηση στη Βουλή
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/ekfovismos-ekpaideutikwn-erwtisi-sti-vouli-gia-tin-paraitisi-kathigiti-epal/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.