Κυριακή, 29 Νοεμβρίου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκκληση ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ασφαλείς συνθήκες σε Ειδικά σχολεία, εξειδικευμένα μέτρα και δωρεάν τεστ coνid19

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκκληση ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ασφαλείς συνθήκες σε Ειδικά σχολεία, εξειδικευμένα μέτρα και δωρεάν τεστ coνid19 – Επιστολή στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

Εκκληση ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Αθήνα, 12/11/20

Αρ. Πρωτ.: 51

ΠΡΟΣ:

Την Υπουργό Παιδείας

κα Νίκη Κεραμέως

Την Υφυπουργό Παιδείας

κα Σοφ. Ζαχαράκη

τη Γεν. Γραμματέα ΠΕ και ΔΕ

κα Αναστ. Γκίκα

Κοινοποίηση: ΕΟΔΥ

«Eκκληση ΠΟΣΕΕΠΕΑ  για ασφαλείς συνθήκες σε Ειδικά σχολεία, εξειδικευμένα μέτρα και  δωρεάν τεστ coνid19»

Η Ομοσπονδία, τα μέλη της που ανήκουν στους κλάδους του   Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, οι οποίοι εργάζονται στα  Ειδικά σχολεία και στα ΚΕΣΥ κάνουμε έκκληση να παρθούν άμεσα μέτρα στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης – ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΣΥ για την προστασία των μαθητών, των οικογενειών τους και των εργαζομένων από τη διασπορά του ιού covid-19.

Είναι γνωστό ότι

μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν εξειδικευμένα μέτρα για τις ΣΜΕΑΕ ως προς την προστασία των μαθητών και εργαζομένων, παρά το γεγονός ότι έχουν ειδικά χαρακτηριστικά και διαφοροποιήσεις από τα σχολεία γενικής εκπαίδευσης.

Οι αναφορές των συναδέλφων από τα σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας είναι δραματικές καθώς και απ΄ όλη την Ελλάδα.

Σήμερα από τη λίστα του ΥΠΑΙΘ

21 μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν αναστείλει πλήρως τη λειτουργία τους, λόγω κρουσμάτων, σε τρία σχολεία έχουν ανασταλεί τμήματα, ενώ από επιβεβαιωμένες πληροφορίες υπάρχουν κι άλλα ειδικά σχολεία που βρίσκονται σε πλήρη αναστολή τα οποία δεν αναφέρονται στη λίστα φθάνοντας πανελλαδικά  περίπου τα 30 σχολεία, μόνο για τη συγκεκριμένη ημέρα.

Εκκληση ΠΟΣΕΕΠΕΑ
Από την αρχή της πανδημίας

σας έχουμε αναφέρει αναλυτικά τους κινδύνους που υπάρχουν στις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΣΥ λόγω της εξαίρεσης μάσκας προστασίας των  μαθητών, της μεταφοράς τους με λεωφορεία και ταξί, της αδυναμίας να κρατηθούν αποστάσεις καθώς και  της μετακίνησής των μαθητών εκτός της τάξης για την προσφορά άλλων υποστηρικτικών υπηρεσιών και θεραπειών ή και παράλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων από το προσωπικό του σχολείου.

Η διαπίστωσή μας είναι ότι τα μέτρα μέχρι τώρα είναι οριζόντια για τα σχολεία γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, ενώ υπάρχουν πολλές διαφοροποιήσεις.

Με βάση τα παραπάνω απαιτούμε:
  1. Να παρθούν εξειδικευμένα μέτρα για τα Ειδικά σχολεία ανάλογα με τις ανάγκες κάθε σχολείου μετά από αιτιολογημένη πρόταση της διεύθυνσης του σχολείου και του συλλόγου προσωπικού. Οι ανάγκες σε κάθε σχολείο ποικίλουν και μπορεί να αφορούν σε μη επαρκείς κτιριακές συνθήκες  ή υλικοτεχνικής υποδομής ή πληθώρας εκπαιδευτικού προσωπικού το οποίο καθιστά τα σχολεία επικίνδυνα ως προς τη διασπορά του ιού.
  2. Να καθοριστεί μέγιστος αριθμός μαθητών ανά λεωφορείο και ταξί σύμφωνα με τις επιδημιολογικές ανάγκες. Η ΚΥΑ  (Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 69543/ 31-10-20) με την οποία δύναται μια σχολική μονάδα να προτείνει νέα δρομολόγια, ενώ είναι προς τη σωστή κατεύθυνση είναι δύσκολο να εφαρμοστεί λόγω της χρονοβόρας διαδικασίας που απαιτείται και μέχρι αυτή τη στιγμή δουλεύουν στο 100% της πληρότητάς τους .
  3. Να διενεργούνται μαζικά δωρεάν τεστ coνid19 σε εκπαιδευτικούς, προσωπικό και μαθητές στα σχολεία της Ειδικής Αγωγής που βρίσκονται σε λειτουργία, όπως προβλέπονται και για τα ΚΔΑΠ – μεΑ και ΚΔΗΦ, δεδομένου ότι υποστηρίζουμε  μαθητικό πληθυσμό αντίστοιχων αναγκών.
  4. Άμεση παρέμβαση κλιμακίου του ΕΟΔΥ στα σχολεία και στα ΚΕΣΥ όπου υπάρχει κρούσμα, για ιχνηλατήσεις και τεστ σε μαθητές, ΕΕΠ – ΕΒΠ, εκπαιδευτικούς και στις οικογένειές τους.
  5. Να υπάρχουν σχολικοί νοσηλευτές σε κάθε ΣΜΕΑΕ, οι οποίοι να είναι σε άμεση συνεργασία με το ιατρικό προσωπικό της πρωτοβάθμιας φροντίδα υγείας.
  6. Να διασφαλιστεί η καθαριότητα και οι συνθήκες υγιεινής σε κάθε σχολική μονάδα και ΚΕΣΥ.
  7. Να εξασφαλιστούν μέσα ατομικής προστασίας και ο απαραίτητος εξοπλισμός για όλο το προσωπικό και ιδιαίτερα για το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό το οποίο φροντίζει και για την αυτοεξυπηρέτηση των μαθητών (τουαλέτα, σίτιση, μετακίνηση κ.α.) και βρίσκεται σε άμεση επαφή με τους μαθητές.
  8. Μείωση μαθητών ανά τμήμα στα Ειδικά σχολεία. Είναι απαράδεκτο να λειτουργούν τμήματα με περισσότερα από 5 μαθητές με σοβαρές παθήσεις και σε χώρους πολύ λίγων τετραγωνικών. Κατάργηση του κατώτατου αριθμού μαθητών (4) στα τμήματα των Ειδικών Σχολείων. Ο αριθμός να ορίζεται με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες.
Θεωρούμε ότι

για να εξασφαλιστούν όλα τα παραπάνω, για να υπάρχει διαλειτουργικότητα μεταξύ των υπηρεσιών και αποτελεσματικότητα θα πρέπει να συσταθεί ειδική επιτροπή που να καθορίζει εξειδικευμένα μέτρα και προσαρμογές για τα άτομα με αναπηρία.

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ και τα μέλη του ΕΕΠ και ΕΒΠ είμαστε έτοιμοι να ανταπεξέλθουμε  στην δύσκολη αυτή συνθήκη και να υποστηρίξουμε τους μαθητές και τις οικογένειές τους, ωστόσο θέλουμε ασφαλείς συνθήκες.

Παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες.

Δείτε επίσης

Ειδικά Σχολεία-Αναστολή Λειτουργίας 12.11: Πίνακας-Ενημέρωση για τις συνθήκες λειτουργίας
Τεστ κορονοϊού σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων: Το ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός
Τεστ coνid19 σε ειδικά σχολεία ζητά η ΟΛΜΕ

Δείτε ακόμη

Κεραμέως για Δημοτικά: Τι θα γίνει αν κλείσουν-Προσκαλώ τα κόμματα να δουν τη σύμβαση cisco
Πέτσας για νέα μέτρα: Θα μπορούσε να είναι κλείσιμο σχολείων-περαιτέρω περιορισμός μετακινήσεων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση