Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκκρεμότητες ζητημάτων ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι κατατέθηκε στο ΥΠΑΙΘ-Ποια επιλύονται

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκκρεμότητες ζητημάτων ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι κατατέθηκε στο ΥΠΑΙΘ-Ποια επιλύονται – Της Γεωργίας Μπουλμέτη και του Βασίλη Βούγια.

Εκκρεμότητες ζητημάτων ΕΕΠ-ΕΒΠ

Ενημέρωση από τη Γεωργία Μπουλμέτη και τον Βασίλη Βούγια

Επικαιροποιήσαμε και επαναφέραμε, σήμερα Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2022, σε αρμοδίους του ΥΠΑΙΘ, ζητήματα και εκκρεμότητες που απασχολούν τα μέλη ΕΕΠΕΒΠ. Σε κάποια εξ αυτών διαπιστώσαμε πως υπάρχουν νεώτερες εξελίξεις.

Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, αναφέραμε και πληροφορηθήκαμε τα ακόλουθα:

Α. Σύσταση νέων οργανικών θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ).

Επισημάνθηκε η ανάγκη σύστασης επιτροπής από πλευράς ΥΠΑΙΘ, η οποία θα καθορίζει τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις των νέων οργανικών θέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ. Ομως η διαδικασία δεν έχει ακόμη ξεκινήσει.

Β. Μονιμοποίηση διορισθέντων μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ).

Διερευνήθηκε ο λόγος της καθυστέρησης μονιμοποίησης μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ (διορισθέντων τον Μάρτιο 2020) και εκπαιδευτικών (διορισθέντων τον Αύγουστο του 2020) και η απάντηση αρμοδίων του ΥΠΑΙΘ ήταν πως αναμένεται το πέρας της διαδικασίας επιλογής Συμβούλων Εκπαίδευσης, ώστε να εφαρμοσθούν οι διατάξεις της αξιολόγησης του νόμου 4823/2021 και για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ).

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Γ. Οδοιπορικά μελών ΕΔΥ και άλλες διευθετήσεις

Θα πρέπει να υπάρξει νέα Γνωμοδότηση των νομικών του ΥΠΑΙΘ, αναφορικά με το θέμα της καταβολής οδοιπορικών στα μέλη των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) των σχολικών μονάδων της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και η αποδοχή αυτής από τον Υπουργό των Οικονομικών, καθότι η παλαιά θετική Γνωμοδότηση του ΥΠΑΙΘ είχε απορριφθεί από το ΥΠ.ΟΙΚ.

Η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης είναι θετική να προωθήσει το θέμα αρμοδίως, όπως επίσης προτίθεται σύντομα θα ζητήσει προτάσεις για επίλυση προβλημάτων και δυσλειτουργιών των ΕΔΥ από τους εμπλεκόμενους.

Δ. Αναβάθμιση μελών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ)

Τέθηκε ξανά υπόψη των αρμοδίων η αναγκαιότητα αναβάθμισης του προσωπικού αυτού με:

  • Μείωση του ωραρίου του με τη συμπλήρωση χρόνου υπηρεσίας όπως στο ΕΕΠ.
  • Τη μετονομασία του σε Ε.Β.Ε.Π. (Ειδικό Βοηθητικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό), ώστε να επισημανθεί ο εκπαιδευτικός ρόλος του προσωπικού αυτού.
  • Τη μετατροπή από Δ.Ε. σε Τ.Ε.

Ε. Τροποποίηση καθηκοντολογίου Σχολικών Νοσηλευτών ΠΕ25

Επισημάνθηκε η διαχρονική πρόταση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ – Δείτε ΕΔΩ

ΣΤ. Αναμόρφωση διαδικασίας Υπηρεσιακών Μεταβολών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ

Ζητείται να επανέλθει το ΕΕΠ-ΕΒΠ αναφορικά με Μεταθέσεις-Αποσπάσεις-Μετατάξεις-Διορισμούς-Τοποθετήσεις αναπληρωτών απευθείας σε σχολείο ή ΚΕΔΑΣΥ και όχι σε περιοχές.

Ζ. Διορισμοί σε Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ)

Σε διευθέτηση της διαδικασίας μόνιμων διορισμών στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) σκέφτεται να προχωρήσει το ΥΠΑΙΘ. Αναμένονται εξελίξεις σύντομα.

Η. Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής σε ειδικά σχολεία – Μέντορες ΕΕΠ-ΕΒΠ

Εχει τεθεί το πρόβλημα ορισμού εκπαιδευτικών ως Συμβούλων Σχολικής Ζωής στα ειδικά σχολεία από τη στιγμή που εκεί υπάρχουν αρμόδιοι Ψυχολόγοι ΠΕ23 και Κοινωνικοί Λειτουργοί ΠΕ30.

Οπως μας ειπώθηκε ο Θεσμός του Μέντορα ισχύει και για το ΕΕΠ-ΕΒΠ, από τη στιγμή που δεν αποκλείεται από κάποια διάταξη.

Δείτε επίσης

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Η ταυτότητα των κλάδων-Δομές απασχόλησης-Καθηκοντολόγια-Ιστορική αναδρομή 

Οδηγός ΕΒΠ στην εκπαίδευση από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ 

Καθηκοντολόγια ΕΕΠ-ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-ΕΠΑΛ-Γενικά σχολεία | Νομοθεσία 

Ωράριο ΕΕΠ – ΕΒΠ: Σε ΣΜΕΑΕ και Γενικά σχολεία | Διευκρινίσεις 

Καθήκοντα και αρμοδιότητες Διευθυντών Εκπαίδευσης | ΦΕΚ 

Δείτε ακόμη

Τι ισχύει για τις Εφημερίες και την Επιτήρηση μαθητών στο σχολείο 

Αδεια ανατροφής μόνιμων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ: Το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει και για τους νεοδιόριστους 

Αδειες μόνιμων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Αδειες αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Αδειες άνευ αποδοχών-νεοδιόριστοι: Δίδονται όπως και στους λοιπούς εκπαιδευτικούς-Όχι πάνω από 5 έτη

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply