Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΕΚΠΑ για εισαγωγική επιμόρφωση: Να αποσυρθεί το συγκεκριμένο “εκπαιδευτικό υλικό”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΕΚΠΑ για εισαγωγική επιμόρφωση: Να αποσυρθεί το συγκεκριμένο “εκπαιδευτικό υλικό” – Ψήφισμα της Κοσμητείας της Σχολής των Επιστημών της Αγωγής. 

ΕΚΠΑ για εισαγωγική επιμόρφωση

Ψήφισμα εξέδωσε η Κοσμητεία της Σχολής των Επιστημών της Αγωγής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου  Αθηνών (ΕΚΠΑ) σχετικά με την Εισαγωγική Επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.

Με το ψήφισμα τα μέλη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής εκφράζουν την ανησυχία τους για τα όσα καταγγέλλονται επίσημα από Ομοσπονδίες και φορείς εκπαιδευτικών και δημοσιεύονται στον τύπο σχετικά με την εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και ζητούν την άμεση απόσυρση του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού υλικού από το ΥΠΑΙΘ.

Ακολουθεί το ψήφισμα

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών 

Σχολή Επιστημών της Αγωγής

http://deanedc.uoa.gr/

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Τα μέλη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής εκφράζουν την ανησυχία τους για τα όσα καταγγέλλονται επίσημα από ομοσπονδίες και φορείς εκπαιδευτικών και δημοσιεύονται στον τύπο σχετικά με την εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα στο εκπαιδευτικό υλικό που διανεμήθηκε για την επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών υπάρχουν παραδείγματα, στα οποία μαθητές/τριες χαρακτηρίζονται ως «προβληματικοί», «αναρχικοί», «πνεύματα αντιλογίας» και επίσης σχολεία, με μεγάλο αριθμό μεταναστών/τριων μαθητών/τριών, χαρακτηρίζονται ως «καταυλισμοί στιγματισμένων».

Επιπρόσθετα, υπάρχουν και ασκήσεις που με βάση εικόνες-σκίτσα ζητούν από τις/τους εκπαιδευτικούς να χαρακτηρίσουν μαθητές/τριες με μοναδικό κριτήριο την εξωτερική τους εμφάνιση.

Τα όσα αναφέρονται παραπάνω αποτελούν παραδείγματα μιας αντίληψης για την εκπαίδευση που δεν συνάδει ούτε με τις σύγχρονες προσεγγίσεις των επιστημών της εκπαίδευσης, ούτε με την επιδίωξη για ισότιμη εκπαιδευτική ένταξη όλων ανεξαιρέτως των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το γεγονός ότι τα κείμενα αυτά συμπεριλαμβάνονται σε υλικό που χρησιμοποιείται για την υποχρεωτική εισαγωγική επιμόρφωση νέων εκπαιδευτικών τα καθιστά, συμβολικά, κείμενα διατύπωσης αρχών για το σύγχρονο σχολείο και τις επιδιώξεις της Πολιτείας για την εκπαίδευση.

Δεδομένου ότι οι αντιλήψεις αυτές αντίκεινται σε κάθε επιστημονική προσέγγιση για το εκπαιδευτικό πλαίσιο, ζητούμε την άμεση απόσυρση του συγκεκριμένου «εκπαιδευτικού υλικού».

Αθήνα, 1 Μαρτίου 2023

ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΣΜΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΕΠΙΠΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Δείτε επίσης

Εισαγωγική επιμόρφωση εντός εργασιακού ωραρίου: Επιστολή-Ψήφισμα 1.351 εκπαιδευτικών στο ΥΠΑΙΘ 

Εισαγωγική επιμόρφωση-Συγκέντρωση διαμαρτυρίας: Δευτέρα 6 Μαρτίου στο ΙΕΠ – Κάλεσμα από τη ΔΟΕ 

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΙΕΠ για την εισαγωγική επιμόρφωση τη Δευτέρα 6 Μαρτίου-Ανακοίνωση ΟΛΜΕ 

Ερώτηση για την Εισαγωγική Επιμόρφωση στη Βουλή: 4 ερωτήματα της Βουλευτή του ΜέΡΑ25 Σ. Σακοράφα 

ΙΕΠ για υλικό εισαγωγικής επιμόρφωσης: Οι ελάχιστες αστοχίες που εντοπίστηκαν απομονώθηκαν και διορθώθηκαν 

ΟΛΜΕ-ΔΟΕ για εισαγωγική επιμόρφωση: Σκοταδιστική με καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων-Καμία ποινή από τη μη συμμετοχή 

Περί εισαγωγικής επιμόρφωσης: Δεν εξαρτάται μονιμοποίηση και μισθολογική εξέλιξη απ αυτή 

Εισαγωγική επιμόρφωση Καθαρά Δευτέρα, Μεγάλη Παρασκευή και αργίες-Εντονες διαμαρτυρίες 

Εισαγωγική επιμόρφωση-άρθρο: Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας ομηρίας 

Πριν φύγετε

 Προκηρύξεις 1ΓΕ και 2ΓΕ/2023: Τα ΦΕΚ με τη διαδικασία αιτήσεων από 7 έως 31 Μαρτίου 2023 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply