Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς: Επιστολή 24 Ευρωβουλευτών στην Επίτροπο Μαρίγια Γκάμπριελ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς: Επιστολή 24 Ευρωβουλευτών στην Επίτροπο Καινοτομίας, Έρευνας Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας Μαρίγια Γκάμπριελ.

Εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς

Με επιστολή τους, προς την αρμόδια Επίτροπο Καινοτομίας, Έρευνας Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας, Μαρίγια Γκάμπριελ, 24 Ευρωβουλευτές από 5 πολιτικές ομάδες, με πρωτοβουλία της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία και του Ευρωβουλευτή Αλέξη Γεωργούλη, ζητούν την ορθή επαναλειτουργία των σχολείων σε όλη την Ευρώπη, τονίζοντας τις παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη.

Συγκεκριμένα οι Ευρωβουλευτές

επισημαίνουν τους οικονομικούς παράγοντες, τις υποδομές, το ανθρώπινο δυναμικό και την οργάνωση τριών διαφορετικών φάσεων, όπως:

  • Η προετοιμασία για το άνοιγμα των σχολείων.
  • Οι λειτουργικές διαδικασίες κατά το άνοιγμα.
  • Η παρακολούθηση της κατάστασης μετά το άνοιγμα.
Επιπροσθέτως αναφέρουν την ανάγκη
  • Αναβάθμισης των σχολικών κτιρίων με κατάλληλες εγκαταστάσεις υγιεινής και τακτική απολύμανση
  • Συντονισμού, επικοινωνίας διαβούλευσης με τους γονείς, καθώς και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τις αρχές.
  • Ψηφιακής εκπαίδευσης που μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο σε αυτή την προσπάθεια και θα βοηθήσει στην διασφάλιση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, έτσι ώστε να μην μείνει κανένα παιδί εκτός σχολείου.
Στην επιστολή υπογραμμίζεται

ο σημαντικός ρόλος των εκπαιδευτικών και η ανάγκη στήριξης τους με την κατάλληλη καθοδήγηση, εξοπλισμό και εργαλεία διδασκαλίας, προκειμένου να προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση.

Τέλος οι Ευρωβουλευτές ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

– Να δημιουργήσει ένα σύνολο ορθών πρακτικών και να διευκολύνει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των Κρατών Μελών

− Να ανακοινώσει μια σειρά κατευθυντήριων γραμμών για να βοηθήσει τα Υπουργεία Παιδείας στη διαδικασία.

_________________________

Δείτε ολόκληρη την επιστολή
Εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς

Μαρίγια Γκάμπριελ

Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας,

Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας

Rue de la Loi / Wetstraat 200

1049 Βρυξέλλες

Βέλγιο

Βρυξέλλες, 1 Οκτωβρίου 2020

Αξιότιμη κυρία Επίτροπε,

Παρακολουθούμε αυτήν την περίοδο το άνοιγμα των σχολείων σε όλα τα Κράτη Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από τον Απρίλιο, περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο μαθητές (που αντιστοιχούν στο 92% του παγκόσμιου σχολικού πληθυσμού) έμειναν εκτός σχολείου λόγω της παύσης λειτουργίας σε εθνικό επίπεδο.

Η συντριπτική πλειοψηφία των Κρατών Μελών προετοιμάζει το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο. Αυτό είναι τόσο αναγκαιότητα όσο και απαίτηση.

Τα ίδια τα παιδιά

ήταν πρόθυμα να επιστρέψουν στο σχολείο, ενώ ταυτόχρονα η διακοπή του εκπαιδευτικού χρόνου μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ικανότητά μάθησης των παιδιών.

Δεδομένων

των δυσκολιών που απορρέουν από την παρούσα συγκυρία και των διαφορετικών προσεγγίσεων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι χώρες βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια σχετικά με το πώς και πότε σκοπεύουν να ανοίξουν ξανά τα σχολεία.

Τα σχέδια πρόκειται να ληφθούν από εθνικές ή περιφερειακές κυβερνήσεις σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές για τις εκπαιδευτικές πολιτικές.

Προκειμένου

να ληφθούν όλες οι αποφάσεις και να εφαρμοστεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, το ύψιστο συμφέρον κάθε παιδιού, όπως υπαγορεύεται από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα του παιδιού, θα πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο της διαδικασίας λήψης των αποφάσεων.

Υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τον προγραμματισμό του ανοίγματος των σχολείων: οι οικονομικοί παράγοντες, οι υποδομές και το ανθρώπινο δυναμικό.

Επιπλέον,

το άνοιγμα των σχολείων θα πρέπει να οργανωθεί σωστά σε τρεις διαφορετικές φάσεις: την προετοιμασία για το άνοιγμα των σχολείων, τις λειτουργικές διαδικασίες κατά το άνοιγμα και την παρακολούθηση της κατάστασης μετά το άνοιγμα.

Ως εκ τούτου,

πρέπει να δοθεί η δέουσα προσοχή, μεταξύ άλλων, στα ακόλουθα: στην επάρκεια ανθρώπινων και υλικών πόρων, στην προληπτική στρατηγική και τους όρους για τη σχολική ασφάλεια που λαμβάνουν υπόψη δεόντως την ασφάλεια και την υγεία των δασκάλων, των εκπαιδευτικών και του προσωπικού, καθώς και την ασφάλεια, την υγεία και τις μαθησιακές ανάγκες των παιδιών και των νέων.

Επιπλέον, οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί επιβαρύνονται με την εφαρμογή και την εποπτεία της τήρησης των κανόνων.

Κατά την εκτέλεση αυτής της σημαντικής αρμοδιότητας, οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να υποστηρίζονται σωστά με καθοδήγηση, εξοπλισμό και εργαλεία διδασκαλίας, προκειμένου να προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση.

Τα σχολικά κτίρια πρέπει να αναβαθμιστούν με κατάλληλες εγκαταστάσεις υγιεινής και να απολυμαίνονται τακτικά. Επιπλέον, πρέπει να διευκολυνθεί ο συντονισμός, η επικοινωνία και η διαβούλευση με τους γονείς, καθώς και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τις αρχές.

Η ψηφιακή εκπαίδευση είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που θα βοηθήσει στην προσπάθεια της διασφάλισης της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, έτσι ώστε να μην μείνει κανένα παιδί εκτός σχολείου.

Για το σκοπό αυτό,

το σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση είναι ομολογουμένως μια ευπρόσδεκτη πρωτοβουλία. Ωστόσο, η εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς, μια πρόταση που η Ένωση προωθεί στις εκπαιδευτικές της πολιτικές, δεν μπορεί να υλοποιηθεί πλήρως υπό αυτές τις συνθήκες.

Για παράδειγμα, όσο περισσότερα περιθωριοποιημένα παιδιά είναι εκτός σχολείου, τόσο λιγότερο πιθανό είναι να επιστρέψουν.

Το κλείσιμο μπορεί επίσης να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία και την ψυχοκοινωνική υποστήριξη, μπορεί να προκαλέσει άγχος και ανησυχία λόγω απώλειας αλληλεπίδρασης με τους συνομήλικους, και μπορεί να διαταράξει την καθημερινότητα των παιδιών.

Ταυτόχρονα,

το συμφέρον του παιδιού πρέπει να σταθμίζεται με ζητήματα δημόσιας υγείας κατά τη διάρκεια αυτής της άνευ προηγουμένου πανδημίας που αντιμετωπίζουμε. Όλοι οι μαθητές χρειάζονται ενισχυμένη παιδαγωγική προσέγγιση για να ενσταλάξουν σωστά τις πληροφορίες σχετικά με τη μετάδοση και την πρόληψη λοίμωξης από νωρίς.

Σε αυτήν τη διαδικασία, τα Κράτη Μέλη έχουν ανακοινώσει αποκλίνουσες πολιτικές και προσεγγίσεις, καθώς είναι σε θέση να σταθμίσουν καλύτερα τις λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν.

Για την επαναλειτουργία των σχολείων,

απαιτείται από τα Κράτη Μέλη και τις αρχές να συλλέξουν σημαντικές πληροφορίες προκειμένου να ενορχηστρώσουν μια γρήγορη ανταπόκριση και να αξιολογήσουν τον τρόπο με τον οποίο η μάθηση και η ευημερία μπορούν να υποστηριχθούν καλύτερα σε κάθε πλαίσιο.

Επομένως, θα θέλαμε να ζητήσουμε από την Επιτροπή:

− να ενεργήσει ως σημείο αναφοράς, να δημιουργήσει ένα σύνολο ορθών πρακτικών και να διευκολύνει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των Κρατών Μελών, και

− να ανακοινώσει μια σειρά κατευθυντήριων γραμμών για να βοηθήσει τα Υπουργεία Παιδείας στη διαδικασία.

Με εκτίμηση,

Τα Μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου:

Δείτε επίσης

Στόχοι και χρονοδιαγράμματα Υπουργείου Παιδείας στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα δικαιώματα των ΑμεΑ
 Χρονοδιάγραμμα πρόσληψης Ψυχολόγων και Κ.Λ σε Γενικά σχολεία: Εγγραφο για δημιουργία ομάδων σχολείων

_________________________

Ακολουθούν τα ονόματα των Ευρωβουλευτών

Alexis Georgoulis (GUE/NGL)

Stelios Κouloglou (GUE/NGL)

Konstantinos Arvanitis (GUE/NGL)

Dimitrios Papadimoulis (GUE/NGL)

Elena Kountoura (GUE/NGL)

Petros Kokkalis (GUE/NGL)

Ivan Vilibor Sinčić (NA)

Petra Kammevert (S&D)

Milan Brglez (S&D)

István Ujhelyi (S&D)

Aušra Maldeikiene (EPP)

Maria Spyraki (EPP)

Tatjnana Ždanoka (Greens/EFA)

Radka Maxová (RENEW)

Martina Michels (GUE/NGL)

Georgios Georgiou (GUE/NGL)

Samira Rafaela (RENEW)

Chiara Maria Gemma (NA)

Ignazio Corrao (NA)

Miguel Urbán Crespo (GUE/NGL)

Pernando Barrena (GUE/NGL)

Ilhan Kyuchyuk (RENEW)

Niyazi Kızılyürek (GUE/NGL)

Victor Negrescu (S&D)

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση