“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκπαιδευτικές ειδήσεις: Η επισκόπηση του Τύπου – 14/08/2019

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκπαιδευτικές ειδήσεις: Η επισκόπηση του Τύπου της Τετάρτης 14 Αυγούστου 2019 σε εκπαιδευτικά θέματα από Δημοκρατία, Ελεύθερο Τύπο, ΕφΣυν, Εστία, Καθημερινή, Ριζοσπάστη, KONTRA NEWS.

Εκπαιδευτικές ειδήσεις

Δείτε από εδώ

Δείτε επίσης

Γλώσσα και Λογοτεχνία Γ Λυκείου

Με την υπ. αριθ. Αριθμ.124892/Δ2 Απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Σοφίας Ζαχαράκη τροποποιήθηκε η υπ. αριθμ. 107268/Δ2/03-07-2019 Υπουργική Απόφαση.

Η Απόφαση τροποποιήθηκε ως προς τον τρόπο εξέτασης του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» της Γ’ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου, της Γ’ και Δ’ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου.

Συγκεκριμένα αντικαθίσταται η Ενότητα Γ του άρθρου 5 ως εξής:

«Γ. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Στο μάθημα «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» στη Γ’ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου και στη Γ’ και Δ’ τάξη Εσπερινού Γενικού οι μαθητές και οι μαθήτριες αξιολογούνται σε ενιαία τρίωρη εξέταση στην κατανόηση και παραγωγή λόγου.

Δίνονται στις μαθήτριες και τους μαθητές δύο ή τρία μη διδαγμένα κείμενα, συνολικής έκτασης έως τρεις σελίδες, ένα εκ των οποίων είναι λογοτεχνικό, σε ολοκληρωμένη ή αποσπασματική μορφή, (ποίημα, διήγημα, μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο)

Τα υπόλοιπα κείμενα μπορεί να είναι σε ολοκληρωμένη, ελαφρώς διασκευασμένη ή αποσπασματική μορφή:

δημοσιογραφικά άρθρα, συνεντεύξεις, κριτικές, δοκίμια, επιστημονικά κείμενα, αφίσες με λεζάντα, πληροφοριακά κείμενα με εικόνες, σκίτσα, πίνακες ή διαγράμματα κ.ά.),

διαφορετικά μεταξύ τους ως προς το κειμενικό είδος, ώστε να αποτιμάται η αναγνωστική ικανότητα των μαθητών και μαθητριών σε ποικιλία κειμενικών ειδών.

Τα κείμενα μπορούν να συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια.

Τέσσερα ερωτήματα για τα κείμενα

Για τα κείμενα αυτά τίθενται τέσσερα συνολικά θέματα μέσω των οποίων αποτιμάται η ικανότητα των μαθητών/ τριών να κατανοούν το περιεχόμενο των κειμένων, να ερμηνεύουν και να αξιολογούν στάσεις, αξίες, ιδέες κ.ά. βασιζόμενοι/ες σε στοιχεία των κειμένων, καθώς επίσης να παράγουν ερμηνευτικό και κριτικό λόγο.

Τα θέματα προτείνεται να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να τίθενται περιορισμοί στην έκταση των απαντήσεων (όπου χρειάζεται).

Το νοηματικό περιεχόμενο των μη λογοτεχνικών κειμένων πρέπει να είναι συναφές με κάποιον ή κάποιους από τους θεματικούς άξονες που προσδιορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Τα κείμενα συνοδεύονται από θέματα:
  • Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.
  • Το δεύτερο θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες, που επιμερίζονται σε κάθε ερώτημα ανάλογα με τη βαρύτητα τους (15+15+10). Τα υποερωτήματα, επίσης, βαθμολογούνται ανάλογα με τη βαρύτητά τους.
  • Το τρίτο θέμα βαθμολογείται με 15 μονάδες.
  • Το τέταρτο θέμα βαθμολογείται με 30 μονάδες.

Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ

_____________________________________

Δείτε επίσης

Παράκαμψη ΑΣΕΠ: Προσλήψεις με Υπουργική Απόφαση

Παγκόσμια Ημέρα ΟΗΕ για Νέους | Μεταμόρφωση της Εκπαίδευσης

Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας με Ηγεσία ΥΠΑΙΘ | Δελτίο Τύπου

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Γράψτε μία απάντηση