Παρασκευή, 7 Μαΐου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκπαιδευτική ένταξη προσφυγόπουλων: Παρέμβαση Συνηγόρου του Πολίτη-Η απάντηση του ΥΠΑΙΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκπαιδευτική ένταξη προσφυγόπουλων: Παρέμβαση Συνηγόρου του Πολίτη-Η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο πόρισμα.

Εκπαιδευτική ένταξη προσφυγόπουλων

Στοιχεία από το σύνολο των δομών μαζικής φιλοξενίας προσφύγων που λειτουργούν υπό την εποπτεία του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, σχετικά με τη σχολική ένταξη των παιδιών που μετακινούνται (συνοδευόμενων ή ασυνόδευτων), συγκέντρωσε την τρέχουσα σχολική χρονιά, ο Συνήγορος του Πολίτη.

Ο Συνήγορος του Πολίτη,

προέβη σε αυτή την ενέργεια, σύμφωνα με την αρμοδιότητά του για την προάσπιση και προαγωγή των δικαιωμάτων του Παιδιού.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΣτΠ,

από τα δεδομένα της έρευνας προέκυψε σοβαρή παραβίαση του στοιχειώδους δικαιώματος των ευάλωτων αυτών πληθυσμών ανηλίκων στην εκπαίδευση, εξαιτίας καθυστερήσεων στις επιμέρους διαδικασίες, αδράνειας της διοίκησης (ιδίως στα ΚΥΤ), υποστελέχωσης (σε τάξεις υποδοχής, ΔΥΕΠ κ.λπ.), προβλημάτων στις μεταφορές των μαθητών/τριών, παρατεταμένου αποκλεισμού των δομών λόγω πανδημίας, έλλειψης θέσεων στα σχολεία και μη έγκαιρης δημιουργίας νέων.

Στο πόρισμά του, ο Συνήγορος εκτιμά,

ότι είναι αναγκαία η παρέμβαση των συναρμόδιων Υπουργείων τόσο άμεσα όσο και σε επίπεδο οργάνωσης και προγραμματισμού για το μέλλον ,ώστε να διασφαλιστούν, μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:

Α.  Έκδοση σαφών οδηγιών προς όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες

(Περιφερειακές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης,σχολεία),ως προς τη σαφή και ρητή υποχρέωση της πολιτείας για εγγραφή όλων των παιδιών σχολικής ηλικίας που ζουν στη χώρα, ανεξάρτητα από οποιαδήποτε άλλη προϋπόθεση, αλλά και για διασφάλιση της πραγματικής και υποστηριζόμενης φοίτησής τους, με αξιοποίηση όλων των προβλεπόμενων μέσων (ιδίως των Τ.Υ.).

Β. Έγκαιρος προγραμματισμός στελέχωσης των ΔΥΕΠ και των Τ.Υ.,

ώστε να καθίσταται δυνατή και πρακτικά η έναρξη της σχολικής χρονιάς για όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως.

Γ. Πρόβλεψη ταχύτερων διαδικασιών κάλυψης κενών

που προκύπτουν από μη αποδοχή τοποθέτησης εκ μέρους εκπαιδευτικού, αναβάθμιση ωραρίου,μακράς διάρκειας άδειες (λ.χ. κύησης), ώστε να αποτρέπονται περαιτέρω καθυστερήσεις.

_______________

Η απάντηση στο πόρισμα του ΣτΠ από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

Σε απάντησή του το ΥΠΑΙΘ σχετικά με το πόρισμα αναφορικά με την εκπαιδευτική ένταξη παιδιών που διαβιούν σε Δομές και ΚΥΤ του Υπουργείου Μετανάστευσης & Ασύλου, παραθέτει στοιχεία για:

  • Τον μαθητικό πληθυσμό, επισημαίνοντας τη συνεχή κινητικότητα του προσφυγικού πληθυσμού.
  • Τη στελέχωση, (σύνολο προσληφθέντων εκπαιδευτικών 2.407).
  • Τις μεταφορές των μαθητών προσφύγων/μεταναστών.
  • Την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές παρεμβάσεις.
Δείτε σε μορφή pdf το Πόρισμα για την εκπαιδευτική ένταξη προσφυγόπουλων
Δείτε σε μορφή pdf την Απάντηση ΥΠΑΙΘ στο πόρισμα εκπαιδευτικής ένταξης προσφυγόπουλων

Δείτε σχετικά

Νίκος Φίλης-Επίσκεψη ΠτΔ σε προσφυγόπουλα: “Γιατί ήθελα να μάθω γράμματα και με διδάξατε”

Δείτε επίσης

Επίσκεψη Κεραμέως στα Παιδικά Χωριά SOS: “Φτωχά τα λόγια για τις υπηρεσίες που προσφέρονται στα παιδιά”
Συμπεριληπτική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Στην Α/θμια-Β/θμια εκπαίδευση και στα Ειδικά και Επαγγελματικά Λύκεια
Για ποιους λόγους ανοίγουν τα σχολεία 10 Μαΐου: Τα τρία δεδομένα
Παρέμβαση σε παιδιά και εφήβους με αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές-Μνημόνιο συνεργασίας Υπουργείων Παιδείας και Υγείας
 Εκπαιδευτικά Προγράμματα Υπουργείου Παιδείας: Πρόσκληση σε Φορείς για υποβολή αιτημάτων για το 2021-22
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση