Κυριακή, 7 Ιουνίου 2020

“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς Π.Ε: Οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται για τη μόρφωση και το δημόσιο δωρεάν σχολείο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς Π.Ε: Οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται για τη μόρφωση και το δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους | Ανακοίνωση.

Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς

Οι εκπαιδευτικοί πάντα και τώρα δίπλα στους μαθητές τους αγωνίζονται για τη μόρφωση και το δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους
Οι λασπολόγοι των εκπαιδευτικών  στη  λάσπη τους

Όλες τις προηγούμενες μέρες 82 χιλιάδες εκπαιδευτικοί της Α/θμιας Εκπαίδευσης έτρεξαν έναν μαραθώνιο για να ετοιμαστούν για τα νέα δεδομένα που έφερε ο κορωνοϊός -covid-19-  και στην εκπαίδευση με την πρωτοφανή υγειονομική κρίση που προκαλεί σε όλη την υφήλιο.

Χωρίς σχεδιασμό  και χωρίς υλικοτεχνική υποδομή που να ανταποκρίνεται στο μέγεθος του εγχειρήματος, χωρίς επιμόρφωση και κεντρική καθοδήγηση από δομή του υπουργείου, με μόνα εφόδια το μεράκι και την αγάπη τους για την εκπαίδευση και τους μαθητές μας καλούνται οι εκπαιδευτικοί να υλοποιήσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Παρόλα αυτά, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση  δεν πρέπει να αποτελέσει ένα επικοινωνιακό φιάσκο, αλλά να συμβάλλει αποφασιστικά στην κοινωνική –παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές μας, προς όφελος πρώτα από όλα και κύρια των ίδιων των μαθητών και του δημόσιου δωρεάν σχολείου.

Όμως το όλο εγχείρημα αν δεν στηριχτεί από το Υπουργείο τεχνικά, οικονομικά, αν δε στηριχθεί έτσι ώστε να εξασφαλίζεταιη καθολικότητά του τότε θαέχει περισσότερο χαρακτηριστικά επικοινωνιακά και όχι ουσίας.

Για την  ΕΡΑ  η προσπάθεια να κρατηθεί μέσα στις δεδομένες συνθήκες «εν ενεργεία» η σχολική κοινότητα είναι σημαντική όχι μόνο για την μορφωτική διάσταση, αλλά κυρίως για την κοινωνική-ανθρώπινη διάσταση της εκπαίδευσης.

Δεν πρέπει όμως να επιτρέψουμε  στους θιασώτες του νεοφιλελευθερισμού  να αξιοποιήσουν τη σημερινή κατάσταση ως πεδίο πειραματισμού για μελλοντικές πρακτικές, πρακτικές που σχετίζονται με τις βλέψεις τους  για προώθηση  «υπηρεσιών» και «προϊόντων».

Χαρακτηριστική είναι η ενέργεια που έχει κάνει ήδη ο Υπουργός Ανάπτυξης της κυβέρνησης και αντιπρόεδρος της ΝΔ να διαφημίζει πρόγραμμα εξ αποστάσεων εκμάθησης αρχαίων ελληνικών για μαθητές του Δημοτικού Σχολείου με κόστος  5€!.

Πέραν τούτου είναι φανερό ότι η βαθύτερη στόχευση είναι η συνολική εμπλοκή του υπουργείου ανάπτυξης στα της παιδείας, όπως κατάφεραν και έκαναν με τη δια βίου μάθηση.

Έχοντας ακριβώς κατά νου όλα τα παραπάνω καυτηριάζουμε το γεγονός ότι από υπουργείο παιδείας δεν είδαμε να προχωράει σε ενέργειες εξασφάλισης της καθολικότητας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι οι υπάρχουσες ψηφιακές πλατφόρμες του υπουργείου δεν αναβαθμίστηκαν με αποτέλεσμα να μη μπορούν να σηκώσουν τον όγκο των δεδομένων.

Αυτό έχει ως συνέπεια για 1,5 εκατομμύριο μαθητές και εκπαιδευτικούς να μην είναι δεδομένη η είσοδος σε αυτές και όταν τελικά γίνει να «σέρνονται και νακολλάνε»  σε εκνευριστικό βαθμό.

Η αναβάθμισή τους πρέπει να γίνει άμεσα, ώστε το υπουργείο παιδείας-  και όχι ιδιωτικές εταιρίες- να έχει την ευθύνη της υλοποίησης  του εγχειρήματος και ταυτόχρονα να δημιουργηθεί μια κεντρική οργανωτική δομή στο Υπουργείο σε επίπεδο ανώτερης διεύθυνσης με επιστημονική υποστήριξη.

Στο όλο εγχείρηματης εξ αποστάσεων εκπαίδευσηςέχει αποκλειστεί η συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων και οι αρμοδιότητες που θα έπρεπε και πρέπει να έχει με  γνώμονα και πρόταγμα  τη συλλογική,  συνεργατική και  αλληλέγγυα δράση μας στις παρούσες συνθήκες.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τα δεδομένα στις ψηφιακές πλατφόρμες δεν πρέπει να αξιοποιηθούν ως μηχανισμός ελέγχου, ως υπόστρωμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Η ΕΡΑ και σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα δεν θα επιτρέψει αυτό να συμβεί  θα αντιταχθεί αποφασιστικά.

Καταγγέλλουμε το γεγονός ότι ενώ στο ΠΣΔ είναι αναρτημένη η κάθε δραστηριότητα των σχολείων και  ανά πάσα στιγμή τη γνωρίζει το Υπουργείο Παιδείας, εντούτοις ζήτησε εξατομικευμένη «λογοδοσία» από τα σχολεία σε κλειστή φόρμα!

Τα «στατιστικά» το Υπουργείο τα γνωρίζει πολύ καλά, αυτό που γνωρίζουν και οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, ότι η συμμετοχή των μαθητών στις πλατφόρμες του υπουργείου στις αστικές περιοχές δεν ξεπερνά το 75%, ενώ σε ημιαστικές και αγροτικές περιοχές το ποσοστό αυτό μειώνεται. Άλλο είναι που πρέπει να απασχολεί το Υπουργείο Παιδείας.

Ότι η συμμετοχή δεν είναι καθολική για τον λόγο ότι  οι μαθητές δεν διαθέτουν την υλικοτεχνική υποδομή στο  σπίτι τους.

Γι αυτό το υπουργείο πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην προμήθεια του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού, ώστε κανένας μαθητής και καμιά μαθήτρια να μην είναι αποκλεισμένος/η και μόνος/η του,ειδικά σε αυτό το κρίσιμο διάστημα της υγειονομικής κρίσης.

Ταυτόχρονα να μεριμνήσει για την προστασία των προσωπικών δεδομένων,   εκπαιδευτικών και μαθητών. Πέρα όλων των άλλων, είναι και συνταγματική υποχρέωση του κράτους.

Τονίζουμε και ξεκαθαρίζουμε, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση, παρά μόνο να συμβάλλει υποστηρικτικά στο εκπαιδευτικό έργο.

Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συμπεριλαμβάνει νέα διδακτικά αντικείμενα έξω από τη διδαχθείσα ύλη, παρά να έχει Συμπληρωματικό χαρακτήρα και αυτό γιατί η παιδαγωγική σχέση διδάσκοντα διδασκόμενου καθώς και ο μορφωτικός και κοινωνικός ρόλος του σχολείου δεν είναι ζητήματα για  «σχέσεις εξ αποστάσεως».

Και μέσα σε όλες τις παραπάνω δυσκολίες, από γνωστούς κύκλους βλέπουμε εμφανίζονται κάποιοι «δημοσιογράφοι»-παπαγαλάκια στους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς δέκτες, καθώς και στα socialmedia, να κατηγορούν και να στοχοποιούν τους εκπαιδευτικούς καθημερινά.

Γνωρίζουμε τον στόχο τους,να μην αποκαλύπτεται η κεντρική ευθύνη του υπουργείου για την καθολική στήριξη του όλου εγχειρήματος, αλλά όπως συνήθως κάνει το «σύστημα» να δαχτυλοδείχνει σε τέτοιες περιπτώσεις το «άτομο» και «δημόσιο» και στην προκειμένη περίπτωση τους εκπαιδευτικούς, με τρόπο άθλιο,χρησιμοποιώντας ψεύδη.

Θα περιμέναμε από το υπουργείο Παιδείας απέναντι σε αυτή την λασπολογία και την αθλιότητα εις βάρος των εκπαιδευτικών να παρέμβει.

Δεν το έχει πράξει μέχρι τώρα.

Επειδή το ίδιο γνωρίζει την κατάσταση και την καθολική συμμετοχή των εκπαιδευτικών, οφείλει τώρα να βγει και να καταδικάσει αυτήν την άδικη και νοσηρή επίθεση που δέχονται οι εκπαιδευτικοί και το δημόσιο σχολείο από μέρους του τύπου κι άλλους προπαγανδιστές  της κοινής γνώμης.

Η σιωπή στην προκειμένη περίπτωση αποτελεί ομολογία σύμπλευσης για την άνθηση ενός απαράδεκτου κοινωνικού αυτοματισμού.

Το υπουργείο έχει πλήρη εικόνα πόσες δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι διαρκώς συνδεδεμένοι στις πλατφόρμες, ακόμα και μετά τα μεσάνυχτα, ακόμα και τις πρώτες πρωινές ώρες πριν την ανατολή του ηλίου, προσπαθώντας να στηρίξουν τον μαθητή.

Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς Π.Ε

Χαιρετίζουμε την απόφαση της ΔΟΕ να συνδράμει με το ποσό των 100.000 € στην προμήθεια υγειονομικού υλικού την δύσκολη αυτή ώρα.

Καλούμε τη ΔΟΕ να ζητήσει άμεσα συνάντηση με το Υπουργείο  Παιδείας, ώστε αυτό να αναλάβει τις ευθύνες του, παίρνοντας τώρα ουσιαστικές πρωτοβουλίες για την άρση των προβλημάτων από το «μένουμε στο σπίτι»  και όσων θα προκύψουν όταν «βγούμε από το σπίτι»

 

Οι μαθητές μας είναι η μεγάλη μας οικογένεια
είμαστε και θα είμαστε πάντα δίπλα τους και με όλα τα μέσα!

κρατάμε δίαυλο επικοινωνίαςανοικτό με τους γονείς για τα όποια προβλήματα υπάρχουν ή που θα προκύψουν

 

Λέμε ναι στη «μάσκα» προστασίας, αλλά φίμωτρο δεν βάζουμε,

αγωνιζόμαστε για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά με όλους τους εκπαιδευτικούς και με όλες τις σύγχρονες υποδομές.

Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς Π.Ε.

Δείτε επίσης

Εξ αποστάσεως: Δουλεύουν και τα Σαββατοκύριακα οι “τεμπέληδες” εκπαιδευτικοί
ΔΟΕ-κορονοϊός: Διάθεση 100.000 ευρώ για ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας
Κορδής-παραιτήσεις εκπαιδευτικών: Να δοθεί παράταση των προθεσμιών

Πριν φύγετε

Ενημέρωση συνεδρίασης ΚΥΣΔΕ 27-3-2020 για Μεταθέσεις εκπαιδευτικών
Πανελλαδικές 2020: Εγκύκλιοι Αιτήσεων-Δηλώσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ-Υποβολή δικαιολογητικών υποψηφίων ΑμεΑ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση