Σάββατο, 22 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκπαίδευση για την ένταξη-Teach for Integration: Παρασκευή 25 Νοεμβρίου η εναρκτήρια ανοιχτή συνάντηση του Προγράμματος

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκπαίδευση για την ένταξη-Teach for Integration: Παρασκευή 25 Νοεμβρίου η εναρκτήρια ανοιχτή συνάντηση του Προγράμματος – Εγγραφο.

Εκπαίδευση για την ένταξη

Το υπ. αριθμ. 140962/Ε3/14-11-2022 έγγραφο με θέμα “Εκπαίδευση για την ένταξη“, απέστειλε προς τις Περιφερειακές Δ/νσεις Π.Ε & Δ.Ε. και τα ΠΕΚΕΣ της χώρας ο Γ.Γ. ΥΠΑΙΘ κος Α. Κόπτσης.

Το έγγραφο αφορά στην υλοποίηση του προγράμματος “Teach for Integration”  – “Εκπαίδευση για την ένταξη” εκ μέρους του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας, του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας και του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη UNICEF.

Το εν λόγω Πρόγραμμα έχει ως βασικό στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών στην επαφή τους με πολύγλωσσα, πολυπολιτισμικά και διαφορετικών ταχυτήτων περιβάλλοντα μάθησης και με το έγγραφο καλούνται τα στελέχη της εκπαίδευσης και οι εκπαιδευτικοί των δημοσίων σχολείων όλων των βαθμίδων, όλων των σχολείων της χώρας, που φιλοξενούν μαθητές με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο για την δωρεάν και εθελοντική συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.

Δείτε σε μορφή pdf το έγγραφο ΕΔΩ 

Ακολουθεί το έγγραφο

ΘΕΜΑ: «Εκπαίδευση για την ένταξη»

ΣΧΕΤΙΚΑ: Τα αριθμ134995/2022, 135039/2022 και 135009/2022 έγγραφα της Υπηρεσίας μας για την έγκριση του Εκπαιδευτικού Προγράμματος «Teach4Integration»

Στη συνέχεια των ανωτέρω σχετικών και κατόπιν της θετικής εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την υλοποίηση του προγράμματος Teach for Integration εκ μέρους του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας, του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας και του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη UNICEF

καλούνται

οι Οργανωτικοί Συντονιστές/-στριες των ΠΕΚΕΣ οι Αναπληρωτές/τριες τους,

οι Συντονιστές/τριες Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) Ειδικής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης οι Συντονιστές/τριες Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) Εκπαίδευσης για την Αειφορία,

οι Συντονιστές/τριες Εκπαίδευσης Προσφύγων (Σ.Ε.Π.) όλης της χώρας,

τα στελέχη της εκπαίδευσης και οι εκπαιδευτικοί των δημοσίων σχολείων όλων των βαθμίδων, όλων των σχολείων της χώρας, που φιλοξενούν μαθητές με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο για την δωρεάν και εθελοντική συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση για την Ένταξη» υποστήριξης εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και στελεχών της εκπαίδευσης όσων αφορά στην εκπαίδευση μαθητών με προσφυγικό / μεταναστευτικό υπόβαθρο, που υλοποιείται από ένα σχήμα συνεργασίας των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΕΚΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), και Θεσσαλίας και του Γραφείου της UNICEF στην Ελλάδα, με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και υπό την εποπτεία του ΙΕΠ:

1. Σκοπός

Το πρόγραμμα έχει ως βασικό στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών στην επαφή τους με πολύγλωσσα, πολυπολιτισμικά και διαφορετικών ταχυτήτων περιβάλλοντα μάθησης. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται να ωφεληθούν μαθητές με μεταναστευτικό / προσφυγικό υπόβαθρο ως προς την ενίσχυση της σχολικής φοίτησης, τον περιορισμό της σχολικής διαρροής και την υποστήριξη των μαθησιακών επιτευγμάτων. Εντάσσεται στη λογική της δημιουργίας ενός συμπεριληπτικού σχολείου για όλους, υποστηρίζει τη δυνατότητα μαθητών με προσφυγικό / μεταναστευτικό υπόβαθρο να παρακολουθήσουν με επάρκεια το σύνολο των προγραμμάτων σπουδών που περιλαμβάνονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, προβλέποντας διαφοροποιημένες διαδρομές υποστήριξης για την επίτευξη θετικών μαθησιακών αποτελεσμάτων ενώ η ανάπτυξη κοινοτήτων πρακτικής αναμένεται να βοηθήσει τις σχολικές μονάδες στην ενίσχυση της κουλτούρας και των πρακτικών συμπερίληψης.

2. Περιεχόμενο και μεθοδολογία

 Το πρόγραμμα είναι προσαρμοσμένο στις άμεσες ανάγκες των εκπαιδευτικών της τάξης, για την υποστήριξη όχι μόνο της γλώσσας αλλά και των άλλων γνωστικών αντικειμένων, ώστε να ανταποκρίνονται με μεγαλύτερη επάρκεια στις προκλήσεις που αναδύονται στο πεδίο της εκπαίδευσης των παιδιών-προσφύγων και να χειρίζονται εκπαιδευτικές πρακτικές που προωθούν την ένταξη, ενδυναμώνουν και οδηγούν στη σχολική επιτυχία. Επιδιώκει, παράλληλα, να υποστηρίξει τη συνολική τους επαγγελματική ανάπτυξη σε προσεγγίσεις και πρακτικές συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Έχει ως βασικό στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών σε ζητήματα όπως η αποτελεσματική ανταπόκριση σε πολύγλωσσα, πολυπολιτισμικά και διαφορετικών ταχυτήτων εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, η ψυχοκοινωνική υποστήριξη και ένταξη των μαθητών προσφύγων, η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η διδασκαλία στα μη γλωσσικά μαθήματα, η χρήση εργαλείων εντατικής εκμάθησης, η ανάπτυξη συμμετοχικών-βιωματικών δραστηριοτήτων μάθησης, η διαχείριση της τάξης και η δυναμική της ομάδας, η ηλεκτρονική και εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Περιλαμβάνει 400 ώρες επιμόρφωσης σε ώρες εκτός του σχολικού ωραρίου, δια ζώσης καθώς και μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.

3. Διαδικασία συμμετοχής

Η εναρκτήρια – ανοιχτή συνάντηση του Προγράμματος θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου και ώρα 16:00. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή, ώστε να λάβουν τον σύνδεσμο της συνάντησης, στο: https://unicef.zoom.us/webinar/register/WN_LHW9sIM7QcyfAvu47BVc6A

Λεπτομερείς πληροφορίες και η αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα, μπορούν να αναζητηθούν στο : https://www.teach4integration.gr/

Την εναρκτήρια συνάντηση θα τιμήσουν με την παρουσία τους η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κυρία Νίκη Κεραμέως, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, κύριος Ιωάννης Αντωνίου, και θα χαιρετήσει ο Εκπρόσωπος του Γραφείου της UNICEF στην Ελλάδα, κύριος Luciano Calestini. Θα συμμετέχουν τα στελέχη του ΙΕΠ και του ΥΠΑΙΘ, καθώς και εκπρόσωποι της UNICEF και των Πανεπιστημίων που εμπλέκονται στο σχεδιασμό και υλοποίηση του Προγράμματος.

Δείτε επίσης

Νηπιαγωγεία-Συνήγορος του Πολίτη: Ελλειψη κτιριολογικού κανονισμού και προδιαγραφών-Προτάσεις 

Κεραμέως-ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Πότε θα γίνει-Τα 3 επίπεδα της συνολικής αξιολόγησης 

Γραπτός διαγωνισμός: Νέα απόφαση ΑΣΕΠ τροποποιεί άρθρα της διαδικασίας επιλογής προσωπικού

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση