Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκπαιδευτήρια Ράπτου: Ανακοινώσεις ΟΙΕΛΕ και ΑΔΗΚ- Ερωτήσεις στη Βουλή για το ενδεχόμενο κλείσιμο του σχολείου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκπαιδευτήρια Ράπτου: Ανακοινώσεις ΟΙΕΛΕ και ΑΔΗΚ- Ερωτήσεις στη Βουλή από ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ για το ενδεχόμενο κλείσιμο του σχολείου.

Εκπαιδευτήρια Ράπτου

Ανακοινώσεις αναφορικά με τα Εκπαιδευτήρια Μαίρης Ράπτου στη Λάρισα τα οποία κινδυνεύουν με κλείσιμο, κοινοποίησε η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) και οι Ακηδεμόνευτοι Δημοκράτες Καθηγητές (ΑΔΗΚ) Λάρισας, ενώ στη Βουλή θα συζητηθεί τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2022 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ κου Βασιλείου Κόκκαλη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Κραυγή αγωνίας από γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς & Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) για τα εκπαιδευτήρια Ν. ΡΑΠΤΟΥ”.

Επιπροσθέτως Βουλευτές του ΚΚΕ κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή για το ενδεχόμενο κλείσιμο των Εκπαιδευτηρίων Μ.Ν. Ράπτου στη Λάρισα,  ζητώντας, από την Υπουργό ΠΑΙΘ, ενημέρωση για τις ενέργειες στις οποίες προτίθεται να προβεί, ώστε να προστατευτούν τα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών και να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις για την ομαλή συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ

Την ώρα που η ανομία οργιάζει στα ιδιωτικά σχολεία της Λάρισας, το μοναδικό εκπαιδευτήριο της πόλης που πληρώνει κανονικά και σέβεται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών υποχρεώνεται σε λουκέτο με μια «περίεργη» δικαστική απόφαση που προκαλεί ερωτηματικά. Πρόκειται για τα Εκπαιδευτήρια Μ.Ν. Ράπτου, ένα από τα μεγαλύτερα περιφερειακά ιδιωτικά σχολεία της χώρας.

Είναι γεγονός ότι το σχολείο καθυστέρησε σημαντικά στην υποβολή δικαιολογητικών (κυρίως τη μελέτη στατικής επάρκειας) και υποχρέωσε τον ΕΟΠΠΕΠ τον Ιούλιο στη διατύπωση αρνητικής γνώμης προς την Υπουργό Παιδείας, με αποτέλεσμα να εκδοθεί απόφαση αναστολής της λειτουργίας του. Ωστόσο, το σχολείο κατέθεσε στα τέλη Σεπτέμβρη φάκελο όπου περιλαμβάνεται η μελέτη στατικής επάρκειας. Ο ΕΟΠΠΕΠ, παρά την αντίθεση των εκπροσώπων των κοινωνικών εταίρων (ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, εργοδοτικών φορέων) στο Δ.Σ. του, αρνήθηκε να εξετάσει το νέο φάκελο. Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, δε, αν και επικαλείται ενδεχόμενο ζήτημα στατικότητας, αποδέχεται τη μη εξέταση του φακέλου του σχολείου από τον ΕΟΠΠΕΠ, προκαλώντας εύλογα ερωτηματικά.

  • Για ποιο λόγο το δικαστήριο, γνωρίζοντας ότι το κλείσιμο ενός μεγάλου σχολείου έχει τεράστιες κοινωνικές επιπτώσεις σε μαθητές και εργαζόμενους, δεν αξιώνει από τον ΕΟΠΠΕΠ να εξετάσει το φάκελο με τα νέα στοιχεία;
  • Ποιοι πιέζουν και για ποιους λόγους να μπει «λουκέτο» στα Εκπαιδευτήρια Μ.Ν. Ράπτου;

Είναι φανερό ότι ασκούνται ισχυρές πιέσεις από συγκεκριμένους κοινωνικούς και επιχειρηματικούς κύκλους, ώστε να κλείσει το σχολείο και να διαμοιραστούν τα ιμάτιά του στους «εκλεκτούς».  Η προσπάθεια για την άλωση του σχολείου δεν είναι καινούρια. Ας φρεσκάρουμε λίγο τις μνήμες:

Η περσινή προσπάθεια κύκλων της τοπικής εκκλησίας, επιχειρηματιών και πολιτικών παραγόντων να αποκτήσουν τον έλεγχο του σχολείου

Η ΟΙΕΛΕ είχε αναδείξει με ανακοινώσεις της την εξαιρετικά δύσοσμη υπόθεση της απόπειρας μιας ομάδας εκκλησιαστικών παραγόντων, επιχειρηματιών και πολιτευτών να «βάλουν» χέρι στο σχολείο. Η προσπάθεια αυτή είχε συνοδευτεί (και για το λόγο αυτό ενεπλάκη η Ομοσπονδία μας που ουδένα ενδιαφέρον έχει στο ποιος είναι ο ιδιοκτήτης κάποιας επιχείρησης…) με την απόπειρα εκφοβισμού των εκπαιδευτικών, με παρακολούθηση των λογαριασμών τους στα social media, με απειλές για μαζικές απολύσεις και με τη δημιουργία ενός πρωτοφανούς κλίματος τρομοκρατίας μέσα στο σχολείο. Μάλιστα, ο νυν ιδιοκτήτης είχε …απολυθεί από την ομάδα που τότε επιχείρησε να αποκτήσει τον έλεγχο του εκπαιδευτηρίου.

Τελικά, με δικαστική απόφαση δικαιώθηκε το τωρινό διοικητικό συμβούλιο και η ομάδα των επίδοξων ιδιοκτητών υπέστη συντριπτική ήττα. Όμως αυτό πείσμωσε τους συμμετέχοντες που έθεσαν ως σκοπό τους να καταστραφεί το σχολείο, προφανώς με σύνθημα «ή δικό μας ή δεν θα υπάρχει». Εκμεταλλεύτηκαν τις γραφειοκρατικές αρρυθμίες των προηγούμενων ετών και τις πολύ μεγάλες, είναι αλήθεια, καθυστερήσεις στην υποβολή δικαιολογητικών και άσκησαν τεράστιες πιέσεις σε Υπουργείο, ΕΟΠΠΕΠ και κυβέρνηση για να κλείσει το σχολείο.

Θα πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι στην ομάδα αυτή συμμετείχε ως μέλος του προηγούμενου Δ.Σ. η σύζυγος πασίγνωστου επιχειρηματία της πόλης με ισχυρές πολιτικές διασυνδέσεις ο οποίος, μεταξύ άλλων, κατέχει και ΜΜΕ της πόλης και, μέσω αυτών, πρωτοπορεί στον αγώνα για το σφράγισμα του εκπαιδευτηρίου. Γίνεται φανερό ότι η ομάδα αυτή σε αγαστή συνεργασία με τους άλλους δύο ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων της πόλης πιέζουν με κάθε τρόπο, και φαίνεται να πετυχαίνουν, το λουκέτο από το οποίο θα επωφεληθούν, για διαφορετικούς λόγους. Κάποιοι για λόγους αντεκδίκησης, κάποιοι για να «λεηλατήσουν» τους ανέστιους μαθητές.

Η Υπουργός Παιδείας πρέπει να ζητήσει άμεσα αυτοψία του σχολείου!

Το κλείσιμο ενός εκπαιδευτηρίου με 1200 παιδιά και πάνω από 200 εργαζόμενους δεν είναι απλή υπόθεση. Είναι μέγα κοινωνικό ζήτημα που αφορά μια ολόκληρη πόλη. Η καυτή πατάτα είναι τώρα στα χέρια της Υπουργού Παιδείας, η οποία θα πρέπει να διαπιστώσει με επείγουσα αυτοψία εμπειρογνωμόνων, εάν η μελέτη στατικής επάρκειας ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και εάν η υγεία και η ασφάλεια των μαθητών είναι διασφαλισμένη.

Στους δύο αιώνες λειτουργίας της ιδιωτικής εκπαίδευσης, με βάση τα ιστορικά αρχεία της ΟΙΕΛΕ, και ιδίως μετά την Μεταπολίτευση, δεν έχει καταγραφεί ποτέ κλείσιμο ιδιωτικού σχολείου για γραφειοκρατικούς κι όχι για ουσιαστικούς λόγους. Την ώρα που δεκάδες ιδιωτικά σχολεία παρανομούν, αφήνοντας απλήρωτους εκατοντάδες εκπαιδευτικούς, υποχρεώνοντας σε άμισθη υπερωριακή εργασία, αλλοιώνοντας ωρολόγια προγράμματα και βαθμολογίες μαθητών, η δικαιοσύνη και η επίσημη πολιτεία εξαντλώντας κάθε έννοια αυστηρότητας και με «παράξενες» αποφάσεις σπεύδουν να κλείσουν ένα εκπαιδευτήριο, επειδή δεν υπέβαλε εμπρόθεσμα κάποια χαρτιά! Εάν πράγματι τίθεται ζήτημα ασφάλειας μαθητών και εργαζόμενων, τότε πρώτη η ΟΙΕΛΕ θα ζητήσει το κλείσιμό του. Αν όμως δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα και το κλείσιμο προκαλείται λόγω εκπρόθεσμης υποβολής …χαρτιών, φοβούμαστε ότι η απόφαση σχετίζεται με την πίεση ισχυρών παραγόντων της πολιτικής και οικονομικής ζωής. Ελπίζουμε η Υπουργός Παιδείας να λάβει τις σωστές αποφάσεις και να διώξει την αποφορά σκανδάλου από το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

______________________________________

Η επιστολή των ΑΔΗΚ

Ακηδεμόνευτοι Δημοκράτες Καθηγητές Λάρισας

Ανακοίνωση για τα Εκπαιδευτήρια Μαίρης Ράπτου

Από το περασμένο καλοκαίρι διαδραματίζεται  στην κοινωνία της Λάρισας ένα σήριαλ σχετικά με την λειτουργία των εκπαιδευτηρίων Μαίρης Ράπτου. Ένα σήριαλ που έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση σε γονείς – μαθητές  και εκπαιδευτικούς των εκπαιδευτηρίων. Οι κινητοποιήσεις μαθητών/τριων, γονέων, εκπαιδευτικών, οι δηλώσεις πολιτικών, επιχειρηματιών, της εκκλησίας είναι καθημερινό φαινόμενο που δηλητηριάζει την εκπαιδευτική κοινότητα και σπιλώνει την ιστορία των εκπαιδευτηρίων της Αείμνηστης Μαίρης Ράπτου.

Είναι γεγονός και αναγνωρίζεται από όλη την κοινωνία της πόλης της Λάρισας η σημαντική προσφορά στην εκπαιδευτική κοινότητα των εκπαιδευτηρίων για πάνω από 50 χρόνια. Τα εκπαιδευτήρια έχουν καταξιωθεί στην συνείδηση των Λαρισαίων ως μία σημαντική εκπαιδευτική σχολική μονάδα . Στα εκπαιδευτήρια φοιτούν περίπου 1200 μαθητές όλων των βαθμίδων της προσχολικής – πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και απασχολούνται πάνω από 200 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων αλλά και εργαζόμενοι ως οδηγοί, συνοδοί, καθαρίστριες κλπ.

Οι μαθητές/τριες, οι γονείς τους  και οι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί και λοιπό προσωπικό είναι τα θύματα της κακής διαχείρισης της υπόθεσης  τόσο από την πλευρά της διοίκησης των εκπαιδευτηρίων, όσο και από την πλευρά του Υπουργείου.

Φθάσαμε στα μέσα του Νοέμβρη και με αναστολές εκτέλεσης της απόφασης του Υπουργείου από τα δικαστήρια  τα εκπαιδευτήρια συνεχίζουν την λειτουργία τους, πάντα με την απειλή του κλεισίματος να κρέμεται πάνω από το κεφάλι των μαθητών/τριων  και των εργαζομένων στα εκπαιδευτήρια.

Αυτή η απειλή του κλεισίματος των εκπαιδευτηρίων και η αβεβαιότητα για το μέλλον των σχολικών μονάδων, μας κάνει να σκεφτόμαστε  την πίεση που δέχονται καθημερινά οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας. Πίεση που προφανώς δεν λαμβάνουν υπόψη οι έχοντες την ευθύνη των αποφάσεων.

Πως οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ασχοληθούν με την εκπαιδευτική διαδικασία;

Πώς οι μαθητές/τριες της Γ΄ Λυκείου  θα μπορέσουν να αφοσιωθούν στο διάβασμα  των μαθημάτων τους για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, όταν δεν ξέρουν αν αύριο θα είναι στο σχολείο τους ή θα εξαναγκαστούν να μεταγραφούν  σε κάποιο άλλο σχολείο;

Πως όλοι οι εργαζόμενοι  εκπαιδευτικοί του Δημοτικού και του Λυκείου θα μπορέσουν να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους για να προσφέρουν στους μαθητές/τριες τους την γνώση, όταν δεν ξέρουν αν αύριο θα έχουν τη δουλειά τους;

Για μας η λύση θα πρέπει να δοθεί άμεσα σε συνεργασία της διοίκησης των Εκπαιδευτηρίων και του Υπουργείου Παιδείας. Θα είναι λύση που θα βγάλει από την ομηρία τους μαθητές/τριες και τους εργαζόμενους (εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό) έτσι ώστε να μπορέσουν απερίσπαστοι να ασχοληθούν το  με τα μαθήματά τους και το εκπαιδευτικό τους έργο.

Απαραίτητη προϋπόθεση για όλα αυτά η διασφάλιση της ασφάλειας των μαθητών/τριων, των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων. Υπηρεσίες για να κάνουν τους ελέγχους υπάρχουν. Ας το κάνουν όσο πιο σύντομα γίνεται για το καλό των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Η Συντονιστική Επιτροπή

Εύδαιμον το Ελεύθερον, Ελεύθερον το Εύψυχον

(Θουκυδίδη, Περικλέους Επιτάφιος).

Λάρισα, 11-11-2022

Δείτε επίσης

Συζήτηση-Βουλή Δευτέρα 14.11: Δικαίωμα μετάθεσης σε ΤΕ16, Παράλληλη Στήριξη, εκπ/ρια Ράπτου, φοιτητική στέγη 

Εκφοβισμός εκπαιδευτικών: Ερώτηση στη Βουλή για την παραίτηση καθηγητή ΕΠΑΛ 

Μείωση μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών στα Λύκεια χωρίς αιτιολόγηση: Ερώτηση στη Βουλή

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply