Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκπαίδευση και Τεχνητή Νοημοσύνη: “Συναρπαστική πρόκληση αρκεί να αναπτυχθεί με ασφάλεια και υπευθυνότητα”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκπαίδευση και Τεχνητή Νοημοσύνη: “Συναρπαστική πρόκληση αρκεί να αναπτυχθεί με ασφάλεια και υπευθυνότητα” – 11ο Athens Democracy Forum.

Εκπαίδευση και Τεχνητή Νοημοσύνη

Το ζήτημα της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαίδευση αλλά και των κινδύνων που ενέχουν τέθηκε στη συζήτηση, στο πλαίσιο του 11ου Athens Democracy Forum, που διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, από τις 27 Σεπτεμβρίου έως τις 29 Σεπτεμβρίου, με συντονίστρια την Pamela Paul, αρθρογράφο της εφημερίδας  The New York Times.

Το σχολείο και η εκπαίδευση δεν αφορούν μόνο στη γνώση αλλά και στην κοινωνική αλληλεπίδραση, όπως τόνισε η Ιρίνα Μπόκοβα, πρώην Γενική Διευθύντρια της UNESCO και Πρόεδρος του Ιδρύματος Δημοκρατία και Πολιτισμός. «Φοβάμαι ότι η τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση θα περιορίσει τα οφέλη της κοινωνικοποίησης και της σχολικής εκπαίδευσης, όπως τη δημιουργία αξιών, την ενσυναίσθηση, την ομαδική εργασία», είπε, προσθέτοντας ότι δεν υποκαθιστά τους δασκάλους.

Από την άλλη πλευρά, ο Brando Benifei, μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και εισηγητής για τον νόμο περί τεχνητής νοημοσύνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τόνισε ότι οι νέοι είναι πιο εξοικειωμένοι με την τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο, από ό,τι τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, εάν υπάρξη σωστή καθοδήγηση, μπορεί να βοηθήσει τους δασκάλους και όχι να τους υποκαταστήσει. Επιπλέον, ανέφερε ότι είναι σωστή η παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην τροποποίηση της αρχικής πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου να τεθεί η εξέλιξη των παιδιών στο επίκεντρο των ρυθμιστικών προσπαθειών. Σημείωσε περαιτέρω την ανάγκη να προστεθούν υδατογραφήματα (watermarks) στις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, έτσι ώστε να διακρίνεται αν μία εργασία έχει γραφτεί από άνθρωπο ή από πλατφόρμα ΑΙ, δηλαδή να διαχωρίζεται η «πραγματικότητα από την φαντασία».

Ο Royal Hansen, Αντιπρόεδρος της Google, αρμόδιος για θέματα Privacy, Safety και Security Engineering, μίλησε για την εμπειρία του σχετικά με το πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολικές κοινότητες, συμπεριλαμβανομένων μαθητών που δεν έχουν ισότιμη πρόσβαση σε πόρους ή άλλη υποστήριξη. «Γι’ αυτούς, η τεχνολογία και οι υπολογιστές είναι το παράθυρό τους στον κόσμο», είπε. Πρόσθεσε επίσης ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια «συναρπαστική πρόκληση», η οποία θα πρέπει να ισορροπεί την τόλμη  με την υπευθυνότητα, ειδικότερα όταν πρόκειται για εργαλεία σχεδιασμένα για εκπαίδευση, όπου οι εταιρείες  θα πρέπει να είναι  ιδιαίτερα προσεκτικές.  .

Τέλος, ο Dr Jaeho Yeom, Πρόεδρος του Πανεπιστημίου Taejae, επεσήμανε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα μέσο παροχής γνώσης στους μαθητές με έναν μάλλον προσαρμοσμένο τρόπο. Είπε πως η κοινωνικοποίηση είναι πολύ σημαντική, αλλά η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει να γίνει ο σχολικός χρόνος πιο ποιοτικός. Όπως ανέφερε, η ΤΝ  δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να μην αφιερώνουν πολύ χρόνο σε διαδικασίες και να επικεντρώνονται σε πιο δημιουργικές δραστηριότητες. «Σε σχέση με το θέμα αυτού του συνεδρίου», σημείωσε, «θα πρέπει να κατευθύνουμε τα σχολεία και τα πανεπιστήμια σε μία λογική, σύμφωνα με την οποία ο χρόνος που αφιερώνουν τα παιδιά στην τάξη να αξιοποιείται για την εξοικείωση σε θέματα όπως δημοκρατικές αξίες, ενσυναίσθηση, ανάπτυξη χαρακτήρα, βελτίωση κοινωνικών δεξιοτήτων και δημιουργία ηγετών και όχι να καταναλώνεται σε χρονοβόρες διαδικασίες γνώσης».

Από αριστερά: Pamela Paul, Αρθρογράφος The New York Times, Irina Bokova, πρώην Γενική Διευθύντρια της UNESCO και Πρόεδρος του Ιδρύματος Δημοκρατίας και Πολιτισμού, Brando Benifei, Member of European Parliament and Rapporteur for the Artificial Intelligence Act, European Union, Royal Hansen, Vice President of Privacy, Safety and Security Engineering, Google, Jaeho Yeom, Πρόεδρος, Taejae University Seoul

____________________________________

Tο Φόρουμ υποστηρίζεται από: Microsoft, Climate Democracy Initiative, Arizona State University, Google, Taejae Future Consensus Institute, Taejae University, Council of Europe, Council of Europe , EBRD, Libra Philanthropies, Lamda Development, Costa Navarino, National Bank of Greece, SolidarityNow, Athens Development & Destination Management Agency, Cosmote, Aegean Airlines, Grand Bretagne Hotel, Berggruen Institute, Capital Product Partners, Club de Madrid, Tsomokos Communications, Kathimerini, The American College of Greece and the Global Liberal Arts Alliance.

Σχετικά με το Democracy & Culture Foundation

Το Democracy & Culture Foundation ιδρύθηκε το 2019. Αποστολή του είναι η ενδυνάμωση της κοινωνίας μέσω της ενθάρρυνσης της συμμετοχής των πολιτών στα κοινά και της βελτίωσης της ποιότητας της διακυβέρνησης. Φιλοδοξεί να καταστεί η κορυφαία παγκόσμια πλατφόρμα προαγωγής διαλόγου και εξεύρεσης λύσεων για ζητήματα που αφορούν την εξέλιξη της δημοκρατίας και του πολιτισμού. Οι δύο σημαντικότερες εκδηλώσεις που υλοποιεί κάθε χρόνο, το Athens Democracy Forum —που διοργανώνεται σε συνεργασία με τους The New York Times—και το Art for Tomorrow, έχουν ως στόχο τη διασύνδεση και την προώθηση της συνεργασίας ανάμεσα σε διακεκριμένες προσωπικότητες και νέες φωνές για την υποστήριξη της δημοκρατίας και του πολιτισμού. Το Ίδρυμα σχεδιάζει και υλοποιεί επίσης σειρά πρωτοβουλιών σε όλο τον κόσμο με τους εταίρους του, μεταξύ αυτών το Teens for Democracy και το Building Blocks for Democracy.

Δείτε επίσης

Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών 2023: Αφιέρωμα με κείμενο-video και φύλλα εργασίας από “To Sakidio” 

Συνέδριο Συλλόγου Κοινωνικών Ανθρωπολόγων Ελλάδας 2024: “Ανθρωπολογία, Εθνογραφία σε/για αβέβαιους καιρούς”

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση