Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκπαιδευτικοί ΑμεΑ-επιστολή: Να έχει αναδρομική ισχύ η διάταξη “ο χρόνος απόσπασης ως υπηρέτηση οργανικής”, ζητούν από το Υπ. Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκπαιδευτικοί ΑμεΑ-επιστολή: Να έχει αναδρομική ισχύ η διάταξη “ο χρόνος απόσπασης ως υπηρέτηση οργανικής”, ζητούν από το Υπουργείο Παιδείας – Επιστολή. 

Εκπαιδευτικοί ΑμεΑ-επιστολή

Επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας απέστειλαν νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί ΑμεΑ των τελευταίων ετών με αίτημα να ισχύσει αναδρομικά και για του ίδιους η πρόβλεψη του άρθρου 17 του νόμου 5128/2024 (ΦΕΚ 118/Α/30-7-2024) ότι ο χρόνος απόσπασης των εκπαιδευτικών με αναπηρία αμέσως μετά από τον διορισμό τους λογίζεται ως χρόνος υπηρέτησής τους στην οργανική τους θέση.

Ακολουθεί η επιστολή

Αξιότιμοι,

οι κάτωθι υπογράφοντες και υπογράφουσες εκπαιδευτικοί, λαμβάνοντας υπόψη:

  1. τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α’ 45) και του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001 (Α’ 47) και κυρίως
  2. τις διατάξεις του υπ’ αριθ. 5128/2024 (ΦΕΚ 118/Α/30-7-2024) νόμου και συγκεκριμένα την παράγραφο 5)α, εδάφιο αβ του άρθρου 17 όπου μεταξύ άλλων ορίζεται ότι: «Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α’ 45) ή του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001 (Α’ 47), αντίστοιχα, καθώς και όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, ποσοστό αναπηρίας εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως, δύνανται να αποσπώνται, με απόφαση του αρμόδιου οργάνου ύστερα από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων, κατόπιν προσκόμισης πιστοποιητικού Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) που αποδεικνύει τα ανωτέρω. Για τους σκοπούς της παρούσας, ο χρόνος απόσπασης λογίζεται ως χρόνος υπηρέτησης του εκπαιδευτικού στην οργανική του θέση.»,

απευθυνόμαστε σε εσάς, το πρώτον για να εκφράσουμε την ικανοποίησή μας για την πλήρωση ενός δίκαιου αιτήματος επί σειρά ετών, όπως αυτό πραγματώνεται με την ψήφιση του παραπάνω νομοσχεδίου (βλ. περ.2.). Οι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουμε στις περιπτώσεις οι οποίες ρυθμίζονται με τα προαναφερθέντα και αντλούμε εξ αυτών έννομο συμφέρον αισθανόμαστε ανακούφιση, αφού επικρέμετο επί μακρόν και για αόριστο χρόνο η δυνατότητά μας να βρεθούμε κάποια στιγμή μόνιμα στον τόπο συμφερόντων μας, όπου μπορούμε να διαχειριστούμε καλύτερα τα της υγείας μας, αλλά και να αντεπεξερχόμαστε αξιοπρεπέστερα στα υπηρεσιακά μας καθήκοντα.

Η μέχρι πρότινος δυνατότητα απόσπασης αποτελούσε ένα ημίμετρο, αφού αφενός μας έβρισκε κάθε χρόνο και σε διαφορετική σχολική μονάδα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την επαγγελματική μας απόδοση, και αφετέρου δημιουργούσε προσκόμματα και στη Διοίκηση, η οποία καλείτο κάθε χρόνο να τα αντιμετωπίσει με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ή άλλως.

Κατά συνέπεια η ρύθμιση να λογίζεται ο χρόνος απόσπασης ως χρόνος υπηρέτησης της οργανικής θέσης, για τις κατηγορίες εκπαιδευτικών τους οποίους αφορά, ασφαλώς ικανοποιεί εκπαιδευτικούς και Διοίκηση, αφού από τη μία πλευρά πραγματώνεται το διαρκές ζητούμενο του κοινωνικού κράτους δικαίου, όπως αυτό εξειδικεύεται με τη διαμόρφωση ίσων συνθηκών στην εργασία, με ρυθμίσεις ανάλογες, και από την άλλη, όπως αναφέρεται και στην αιτιολογική του νόμου έκθεση, η Διοίκηση επιλύει μια επί μακρόν δημιουργηθείσα κατάσταση ανισορροπίας, καθώς έτσι επέρχεται μια επί της ουσίας μόνιμη παρουσία εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Αυτό που μας απασχολεί, ωστόσο, είναι η κάπως θολή διατύπωση, η οποία μας δημιουργεί ανασφάλεια ως προς το νόημά της, δηλαδή αν η ρύθμιση αυτή θα αφορά και όσους έχουμε διοριστεί τα προηγούμενα χρόνια, καθώς ανήκουμε στις προαναφερθείσες κατηγορίες εκπαιδευτικών και ενδεχομένως έχουμε αποσπαστεί δύο ή και περισσότερα έτη μέχρι σήμερα.

Ευελπιστούμε ότι η ανησυχία μας είναι αβάσιμη, καθότι, σε αντίθετη περίπτωση, θα δημιουργούνταν το εξής παράδοξο: οι νέοι διοριζόμενοι, ρητώς εμπίπτοντες στην παραπάνω ρύθμιση, να μπορούν να αιτηθούν μετάθεσης μετά την παρέλευση διετίας κι έχοντας αποσπαστεί σε τόπο επιλογής τους, ενώ οι διοριζόμενοι των προηγούμενων ετών να βρίσκονται σε μία διαρκή σχέση παροδικότητας με τη Διοίκηση, αιτούμενοι κάθε έτος απόσπασης και πιθανότατα θετικής κατάληξής της, χωρίς, ωστόσο, να είναι δυνατόν ποτέ να αιτηθούν μετάθεσης, παρεκτός και αν επιστρέψουν στον τόπο της οργανικής τους και να την υπηρετήσουν με φυσική παρουσία, κάτι που θα σήμαινε ότι ρυθμίζονται ανόμοια όμοιες περιπτώσεις, καταστρατηγώντας έτσι αυτή την πολύ σημαντική γενική αρχή του δικαίου.

Σας παρακαλούμε όπως ασπασθείτε τις εν λόγω ανησυχίες μας και να προχωρήσετε σε διευκρινίσεις σχετικώς, ώστε να γίνει απολύτως σαφές ότι αυτή, η επί τα βελτίω τροποποίηση, θα αφορά συνολικά τους εμπίπτοντες στις παραπάνω διατάξεις εκπαιδευτικούς, νέους και παλαιότερους.

Με εκτίμηση,

Ακολουθούν τα ονόματα των εκπαιδευτικών ΑμεΑ

Δείτε επίσης

Χρόνος απόσπασης υπηρέτηση οργανικής για νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς με αναπηρία 

Νεοδιόριστοι-Υπηρεσιακές Μεταβολές: Τι ισχύει τις 3 πρώτες χρονιές – Το νομοθετικό πλαίσιο 

Νεοδιόριστοι 2024: Μας ρωτάτε και απαντάμε – 16 Ερωτήσεις και Απαντήσεις 

Δυσπρόσιτα σχολεία: Το νομοθετικό πλαίσιο-Τι ισχύει για αναπληρωτές και μόνιμους-Πίνακες με τις κατηγορίες 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply