Εκπαιδευτικοί-Μισθοί: Γίνεται αποδεκτό να είναι από τους πιο κακοπληρωμένους στην Ευρώπη; Τι απάντησε ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κ. Πιερρακάκης.
Εκπαιδευτικοί-Μισθοί
Στο ΕΡΤΝews, στην εκπομπή “Στο κέντρο” και στον δημοσιογράφο Γιώργο Κουβαρά μίλησε την Τετάρτη 18.12.2024 το βράδυ ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος μεταξύ άλλων ρωτήθηκε από τον δημοσιογράφο επανειλημμένα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών και αν γίνεται αποδεκτό οι εκπαιδευτικοί μας να έχουν χαμηλότερο εισόδημα από το ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα της χώρας και να είναι από τους πιο κακοπληρωμένους στην Ευρώπη, τη στιγμή που οι ετήσιες απολαβές ενός νεοδιόριστου εκπαιδευτικού είναι 13.104 ευρώ και οι μισθοί των Ιταλών και των Ισπανών είναι τουλάχιστον υπερδιπλάσιοι των Ελλήνων.
Εκπαιδευτικοί-Μισθοί
Παραθέτουμε ακολούθως αυτολεξεί τον διάλογο επί του θέματος, μεταξύ του δημοσιογράφου Γιώργου Κουβαρά με τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ Κυριάκο Πιερρακάκη
ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ
Μιλάμε επί πολλά χρόνια στην Ελλάδα για την Ευρωπαϊκή σύγκλιση και εξακολουθούμε στην Παιδεία να έχουμε ως ποσοστό του ΑΕΠ φέτος στον προϋπολογισμό 2,7%.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
Αυτό δεν είναι ακριβώς έτσι. Αυτό ήταν ο ισχυρισμός της αντιπολίτευσης. Αυτός είναι ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Παιδείας όχι της Παιδείας. Δεν πρέπει να συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια. Είμαστε όντως πιο κάτω από τον Ευρωπαϊκό Μέσο Ορο. Ο Ευρωπαϊκός Μ.Ο. είναι 4,6% και εμείς 3,9%.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ
Γιατί είμαστε 3,9%
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
Πρόπερσι είμασταν 3,8%
ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ
Ξέρετε εδώ είναι το θέμα ότι όταν έχεις λεφτά να δώσεις κάτι παραπάνω στους ένστολους θα μπορούσες να δώσεις κάτι παραπάνω στους καθηγητές στα σχολεία ή στους υγειονομικούς. Εδώ πρόκειται για θέμα πολιτικής επιλογής. Ρωτάω αν είστε ευχαριστημένος μ αυτό το ποσοστό του ΑΕΠ για την Παιδεία, το οποίο δεν έχει σχέση με τον Ευρωπαϊκό Μ.Ο.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
Αν ακούσετε Υπουργό και απαντήσει ότι είναι ευχαριστημένος πρέπει να πάψει να υπηρετεί το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο. Λοιπόν δεν είμαι ευχαριστημένος, αλλά…3,9 φέτος, 3,8 πριν από 2 χρόνια, πιο κάτω πριν. Τι θέλω να πω…Οσο βελτιώνεται η οικονομική συνθήκη της χώρας τόσο θα βελτιώνονται και αυτές οι μακροοικονομικές επιδόσεις. Εχουν δοθεί αυξήσεις. Θα μου πείτε είσαι χαρούμενος με τις αυξήσεις με τα νούμερα που υπάρχουν σήμερα; Κανένας μας δεν είναι όλοι θέλουμε να πάει ακόμα καλύτερα, αλλά δεν έχει εφευρεθεί ο μαγικός μηχανισμός με τον οποίον ξαφνικά σε ένα βράδυ θα πας από το 3,9 στο 5. Σε όλες τις χώρες οι βελτιώσεις γίνονται σαν να χτίζεις ένα οικοδόμημα. Βήμα-βήμα, χρόνο-χρόνο.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ
Αυτό έχει να κάνει με τις γενικότερες ιδέες που καταθέτετε, εγώ μιλώ για το οικονομικό κομμάτι καθαρά. Στην Ελλάδα όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν χαμηλότερο εισόδημα από το ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα της χώρας και είναι από τους πιο κακοκπληρωμένους στην Ευρώπη. Είδα στατιστικά στοιχεία, οι ετήσιες απολαβές ενός νεοδιόριστου εκπαιδευτικού είναι 13.104 ευρώ και οι μισθοί των Ιταλών και των Ισπανών είναι τουλάχιστον υπερδιπλάσιοι των Ελλήνων. Αυτό πως μπορεί να γίνεται αποδεκτό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
Πρέπει να βελτιωθεί, έχει ήδη βελτιωθεί. Η συζήτηση για το προϋπολογισμό δεν πρέπει να γίνεται ότι ξαφνικά η Ελλάδα βρίσκεται σ ένα σημείο σαν να μην είχε υπάρξει μια χαμένη 10ετία, όπου χάσαμε 24 μονάδες του ΑΕΠ. Χάσαμε 24 μονάδες του ΑΕΠ από το άθροισμα όλων εκείνων που έλεγαν ότι θα κάνουμε πράγματα, τα οποία ήταν παντελώς ανεφάρμοστα. Ο μόνος τρόπος που έχει εφευρεθεί για να πετύχεις αυτό που λέτε είναι με μια πολιτική η οποία οικοδομεί και το κάνει μ έναν τρόπο δομημένο, λελογισμένο, έξυπνο και με αξιακές προτεραιότητες. Είναι σαφές ότι οι αξιακές προτεραιότητες αυτής της κυβέρνησης είναι η Υγεία και η Παιδεία.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ
Δεν μπορεί να έχεις αξιακές προτεραιότητες και να έχεις χαμηλότερο Μ.Ο. από την Ευρωπαϊκή Ενωση και στην Υγεία και στην Παιδεία.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
Δεν μπορεί να γίνουν όλα αυτά σ ένα βράδυ κε Κουβαρά και το ξέρετε όταν μιλάμε για δισεκατομμύρια και δεν λύθηκε σε ένα βράδυ σε καμία χώρα. Ισα-ίσα, είναι 50% πάνω η χρηματοδότηση στα Πανεπιστήμια. Σε όλα βελτιωνόμαστε, αλλά ο μηχανισμός βελτίωσης είναι να λέμε αλήθειες, να λέμε την πραγματικότητα όπως είναι. Δέχεσαι το πρόβλημα και λες ότι μπορώ να κάνω αυτά μ αυτά τα νούμερα, μ αυτά τα στοιχεία τα οποία έχω. Θα διεκδικήσω τα πάντα, αλλά αυτό που μπορώ να πετύχω είναι λελογισμένο.
Δείτε σχετικά
Πιερρακάκης για χρήση social media, Τεχνητή Νοημοσύνη στα σχολεία και Ψηφιακό Βοηθό
Δείτε επίσης
Προσωπικό Βοηθό Τεχνητής Νοημοσύνης για κάθε μαθήτρια και μαθητή δημιουργεί το Υπουργείο Παιδείας
Τεχνητή Νοημοσύνη στα σχολεία: Το Πρόγραμμα «Experience AI» εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός
Πρωθυπουργός για Διεθνές Απολυτήριο: Γίνεται πλέον προσβάσιμο και στα δημόσια σχολεία
Πριν φύγετε
Η προϋπηρεσία ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο άρθρο 70 του νόμου 5166/2024 | ΦΕK
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/ekpaideytikoi-misthoi-ginetai-apodekto-na-einai-apo-tous-pio-kakopliromenous-stin-evropi-ti-apantise-o-ypourgos-paideias/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.