Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εξ αποστάσεως υποστήριξη από ΕΕΠ-ΕΒΠ: Mαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών | Οδηγίες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εξ αποστάσεως υποστήριξη από ΕΕΠ-ΕΒΠ: Mαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών: Οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Εξ αποστάσεως υποστήριξη από ΕΕΠ-ΕΒΠ

Εγκύκλιος υπ. αρίθμ. 159514/ΓΔ4/20/11/2020

ΘΕΜΑ: “Εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών από το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.)”

 Με σκοπό την υποστήριξη μαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών πρέπει όλα τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, τα οποία υπηρετούν σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ή και σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε όλων των βαθμίδων που τελούν σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας, να προβούν, υπό τον συντονισμό των Προϊσταμένων/Διευθυντών/ντριών των σχολικών μονάδων τους, στο σχεδιασμό και την οργάνωση της εξ αποστάσεως υποστήριξης και συμβουλευτικής.

Για την υλοποίηση του ανωτέρω σκοπού

δύνανται τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού να παράσχουν εξ Αποστάσεως υποστήριξη και συμβουλευτική, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές εγκυκλίους και οδηγίες που έχουν αποσταλεί στις σχολικές μονάδες.

Ειδικά ως προς την παροχή εξειδικευμένης υποστήριξης του προσωπικού του κλάδου των ΠΕ25- Σχολικών Νοσηλευτών και του κλάδου ΔΕ01-Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

πέρα από τον υποστηρικτικό τους ρόλο στο μαθητή/τρια, για τον/την οποίο/α έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης υποστήριξης, συστήνεται η διατήρηση της καθημερινής επικοινωνίας τους με τον μαθητή/μαθήτρια που υποστηρίζουν, έστω και εξ αποστάσεως, ενώ σε συνεργασία με τους/τις Προϊσταμένους/ες, Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων δύνανται να παρέχουν, ενδεικτικώς αναφερόμενες και όχι περιοριστικώς, τις κάτωθι υπηρεσίες.

Συγκεκριμένα, ο Σχολικός Νοσηλευτής δύναται:

(α) να ενημερώνει και ευαισθητοποιεί τα μέλη της σχολικής κοινότητας για την κατάσταση της πανδημίας και τις επιπτώσεις της,

(β) να υπενθυμίζει στα μέλη της σχολικής κοινότητας την εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων που απαιτούνται για την αποφυγή της διασποράς του κορονοϊού COVID-19,

(γ) να εκπαιδεύει τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προς την ορθή εφαρμογή της χρήσης μάσκας,

(δ) να υλοποιεί εξ αποστάσεως προγράμματα που ως θέμα έχουν την ισορροπημένη διατροφή, ειδικότερα σε συνθήκες πανδημίας.

Ομοίως, το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό δύναται:

(α) να υλοποιεί εξ αποστάσεως προγράμματα με αντικείμενο την ατομική υγιεινή-καθαριότητα και προσωπική φροντίδα,

(β) τη διατήρηση και προαγωγή δεξιοτήτων καθημερινής ζωής ως προς την αυτο-εξυπηρέτηση και λοιπά θέματα καθημερινής διαβίωσης,

(γ) καθώς και την οργάνωση χώρου εργασίας σε συνθήκες πανδημίας.

Επίσης,

μπορεί το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό να συνεργάζεται με όλο το προσωπικό της σχολικής μονάδας ενθαρρύνοντας τους μαθητές/τριες να συμμετάσχουν σε πάσης φύσεως δραστηριότητες.

Σημειώνεται ότι

η εξ αποστάσεως υποστήριξη, ως ανωτέρω έχει περιγραφεί, δύναται να παρασχεθεί και από τα μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις αριθ. πρωτ. 136503/Ε3/8-10-2020 (ΑΔΑ: 9ΚΛΞ46ΜΤΛΗ-8ΔΠ) και αριθ. πρωτ. 155692/ΓΔ4/14-11- 2020 εγκυκλίους.

Με εντολή υπουργού

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΙΚΑ

Δείτε σε μορφή pdf την Εγκύκλιο Εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών από ΕΕΠ-ΕΒΠ

Δείτε σχετικά

Οδηγίες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Δημοτικών-Νηπιαγωγείων | Εγκύκλιος
Αδειες κορονοϊού εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ | Νέο έγγραφο
Αδεια ειδικού σκοπού-Υπουργείο Παιδείας | Εφαρμοστική εγκύκλιος 18.11.2020

Δείτε επίσης

Οδηγίες λειτουργίας ΚΕΣΥ στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς κορονοϊού | Εγκύκλιος
Τηλεκπαίδευση 19.11: Στο σύνολο της σχολικής κοινότητας-Ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας
Ανακοίνωση ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: Να δοθεί επιτέλους τέλος στον παραλογισμό που βιώνει η εκπαίδευση
Δωρεάν πρόσβαση μέσω τηλεφώνου στην πλατφόρμα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Webex
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply