Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από ΚΕΣΥ-ΕΔΕΑΥ | Εγκύκλιος

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από ΚΕΣΥ-ΕΔΕΑΥ – Εγκύκλιος της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Σοφίας Ζαχαράκη.

Εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών με αναπηρία

ΘΕΜΑ: «Εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»

ΣΧΕΤ:

α) Φ8/38091/Δ4/16-03-2020/ Γενική Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε., εγκύκλιος Υ.ΠΑΙ.Θ., «Διαβίβαση Οδηγιών Υλοποίησης Προγραμμάτων Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης»

β) 38510/ΓΔ4/17 -03-2020/Γενική Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε., εγκύκλιος Υ.ΠΑΙ.Θ. «Διευκρινίσεις για τη λειτουργία των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης»

γ) 2873/υ1/17-3-2020/Απόφαση Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, «Περιορισμένη Λειτουργία Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»

Σε συνέχεια του (α) σχετικού εγγράφου, σας γνωρίζουμε ότι οι συγκεκριμένες οδηγίες έχουν εφαρμογή και για την εξ αποστάσεως προσαρμοσμένη κατά περίπτωση διδασκαλία και επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Με σκοπό την κατά μέγιστο βαθμό διατήρηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και κυρίως της εκπαιδευτικής σχέσης και επαφής μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών που φοιτούν σε όλα τα εκπαιδευτικά πλαίσια (ΣΜΕΑΕ ή γενικά σχολεία με Παράλληλη Στήριξη ή άλλον τρόπο εκπαιδευτικής υποστήριξης), καλούνται τα στελέχη διοίκησης της εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε., Δ.Π.Ε., Δ.Δ.Ε.) και οι δομές επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και εκπαιδευτικής και συμβουλευτικής υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) όπως οργανώσουν την εξ αποστάσεως παροχή κατάλληλων οδηγιών προς τους/τις

Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, όλων των τύπων και βαθμίδων, για την αξιοποίηση όλων των κατάλληλων μέσων, μεθόδων και του εκπαιδευτικού υλικού που περιλαμβάνονται στην ανωτέρω σχετική εγκύκλιο, φροντίζοντας ταυτόχρονα για τη διάχυση καλών πρακτικών που εφαρμόζονται είτε από σχολικές μονάδες είτε από άλλες δομές της εκπαίδευσης ή άλλους επιστημονικούς φορείς ή δομές υποστήριξης της κοινότητας.

Ειδικότερα:

Α. Τα Κ.Ε.Σ.Υ., λαμβάνοντας υπόψη τα (β) και (γ) σχετικά, καλούνται να προβούν σε σχεδιασμό και οργάνωση εξ αποστάσεως συμβουλευτικής υποστήριξης των γονέων και μαθητών/τριών, που είτε έχουν αξιολογηθεί, είτε απευθύνονται προς τις υπηρεσίες τους πρώτη φορά, αξιοποιώντας τρόπους άμεσης ή έμμεσης υποστήριξης, ηλεκτρονικά (skype ή email) ή με τηλεφωνική επικοινωνία.

Επιπλέον, σε συνεργασία με τους/τις διευθυντές/ντριες των ΣΜΕΑΕ, συντονίζουν το προσωπικό των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. προκειμένου να παράσχουν τις αντίστοιχες εξ αποστάσεως υπηρεσίες στην περιοχή ευθύνη τους.

Β. Οι μαθητές των Σχολικών μονάδων ειδικής Αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κρίνεται σκόπιμο να συμμετέχουν με τις κατάλληλες προσαρμογές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία που οργανώνεται ανά περιοχή.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο σχεδιασμός δράσεων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορεί να αξιοποιεί -όπου καθίσταται εφικτό- ποικιλία εκπαιδευτικών τεχνικών και εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών όπως:

α) Ασύγχρονα εργαλεία που υποστηρίζουν την επικοινωνία σε διαφορετικό χρόνο (π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, παγκόσμιος ιστός, βιντεοδιάλεξη).

Η ασύγχρονη επικοινωνία μπορεί να πραγματοποιηθεί με την αποστολή εκπαιδευτικού υλικού (π.χ. φύλλα εργασίας ή άλλο διαδραστικό ή μη εκπαιδευτικό υλικό, που θα υλοποιηθούν με ή χωρίς τη βοήθεια των γονέων).

β) Σύγχρονα εργαλεία που υποστηρίζουν την επικοινωνία και την ταυτόχρονη αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο.

Τέτοια εργαλεία μπορεί να είναι η συζήτηση δια μέσου υπολογιστών (chat) και η τηλεδιάσκεψη. Η σύγχρονη επικοινωνία μπορεί να πραγματοποιηθεί με σκοπό είτε αμιγώς τη διατήρηση των σχέσεων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας είτε την υλοποίηση μαθημάτων ή βιωματικών δραστηριοτήτων όπου είναι αυτό εφικτό.

Για την υλοποίηση κάθε σχετικής πρωτοβουλίας κρίνεται σκόπιμη η επικοινωνία και η στενή συνεργασία με τους γονείς των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αποτελούν απαραίτητους αρωγούς προς αυτή την κατεύθυνση.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

Δείτε την Εγκύκλιο Οδηγιών υποστήριξης μαθητών

Δείτε σχετικά

Στοιχεία κηδεμόνων μαθητών: Ζητούνται από το ΥΠΑΙΘ, μετά τα mail εκπαιδευτικών, για ανάγκες τηλεκπαίδευσης
Οδηγίες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Σύγχρονες και ασύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
Εκπαίδευση από απόσταση: Ερωτήσεις και Απαντήσεις-17/03/2020 εισαγωγικό διαδικτυακό σεμινάριο
Οδηγίες για την εξ αποστάσεως ειδική αγωγή: Από τη Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής του ΕΚΠΑ
ΟΛΜΕ-Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: H εφαρμογή της απαιτεί και άλλες σημαντικές προϋποθέσεις
Προσβάσιμες οδηγίες για κορονοϊό για άτομα με αναπηρία
Λεπτομέρειες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα ΑΕΙ: Εγκύκλιος

Δείτε επίσης

Διευκρινήσεις για λειτουργία ΚΕΣΥ: Αναστολή φυσικής παρουσίας μαθητών
Μισθοδοσία αναπληρωτών εκτός ΕΑΠ λόγω κορονοϊού: Για 2 μήνες τουλάχιστον
Πρόστιμο 1000 ευρώ σε συνάθροιση πάνω από 10 άτομα: Ενημέρωση Χαρδαλιά-Τσιόδρα
Εκ περιτροπής εργασία υπηρεσιών Υπουργείου Παιδείας: ΠΔΕ-ΔΠΕ-ΔΔΕ-Δ/ντες, Υποδ/ντες
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

3 Σχόλια

  1. Παπαδοπούλου Κωνσταντινιά σε

    αν η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είναι ένας τρόπος αξιολόγισης, το ξεκινάτε λάθος, γιατί περιμένετε να πάρετε προτάσεις από τους κατώτερους που γνωρίζουν, για να ανεβάσετε τους ανώτερους που έχουν πλήρη μεσάνυχτα…
    αντι να μας εκπαιδεύσουν, εκπαιδευουμε στην ουσία!!
    παρακαλώ, απευθυνθήτε στους συντονιστές και δώστε τους την ευκαιρία, να ξεδιπλώσουν τις τρανές τους γνώσεις!!!
    να δικαιολογήσουν και τις θέσεις που κατέχουν, χωρίς να αξίζουν.
    μην επαναλάβετε τα λάθη προιγούμενων κυβερνήσεων.
    ευχαριστούμε, όλοι οι κατώτεροι, των προσδοκιών σας…

  2. Παπαδοπούλου Κωνσταντινιά σε

    ευχαρίστως είμαι εδώ για όλους σας, δέκα χρόνια τώρα και περιμένω σιωπηλή…με κουράσατε

  3. Παπαδοπούλου Κωνσταντινιά σε

    να ελεχθεί από συντονιστή ανώτερο των προσδοκιών μου κι όχι από ευνοούμενους κομματικούς σας….
    από κάποιον που να αξίζει πραγματικά, για να με κάνει κι εμένα καλύτερη του εαυτού μου
    σας ευχαριστώ

Γράψτε μία απάντηση