“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκτακτο ΔΣ ΟΙΕΛΕ: Ηρθε η ώρα λήψης αποφάσεων μετά τη συνάντηση με την Υπ. Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκτακτο ΔΣ ΟΙΕΛΕ: Στις 7/1/2020 – “Μετά τη συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας και τις άκρως ανησυχητικές δηλώσεις της για την «απελευθέρωση» της ιδιωτικής εκπαίδευσης”.

Εκτακτο ΔΣ ΟΙΕΛΕ

Η Ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ

Εκτακτο, “ανοιχτό” ΔΣ ΟΙΕΛΕ στις 7/1/2020 μετά από τη δραματική συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας – Ηρθε η ώρα της λήψης αποφάσεων για τον κλάδο

Μετά τη συνάντηση της Υπουργού Παιδείας με το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ και τις άκρως ανησυχητικές δηλώσεις της για την «απελευθέρωση» της ιδιωτικής εκπαίδευσης από την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας, αποφασίστηκε η έκτακτη σύγκληση διοικητικού συμβουλίου για την Τρίτη, 7/1/2020 και ώρα 10:30 π.μ.

Το Διοικητικό Συμβούλιο θα είναι «ανοιχτό» (θα συμμετάσχουν και τα μέλη των ΔΣ του ΣΙΕΛ και των παραρτημάτων του) και θα έχει ως θέματα την εκτίμηση της κατάστασης μετά τη συνάντηση με την Υπουργό και τη χάραξη πορείας για τον κλάδο με ενημέρωση συναδέλφων σε όλη την Ελλάδα, συνελεύσεις και κινητοποιήσεις.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε εγρήγορση αυτές τις ημέρες, διότι ενδέχεται να βρισκόμαστε εν όψει κρίσιμων εξελίξεων για το χώρο μας.

_______________

Η Ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ για τη συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας

Διάλογος για σειρά ζητημάτων της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στη συνάντηση του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ με την Υπουργό Παιδείας – Ανησυχία για το μέλλον της Εκπαίδευσης και το εργασιακό καθεστώς 70.000 εργαζομένων

Πραγματοποιήθηκε χθες η συνάντηση του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ με την Υπουργό Παιδείας μετά από πρόσκληση της τελευταίας.

Στη συνάντηση παραβρέθηκαν η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζαχαράκη, η Γεν. Γραμματέας κ. Γκίκα, το νομικό επιτελείο της Υπουργού και το σύνολο σχεδόν των μελών του ΔΣ.

Ξεκίνησε ένας αναλυτικός και ενδιαφέρων διάλογος για τα ζητήματα εκπαίδευσης, ωστόσο έντονη ανησυχία προκάλεσαν στα μέλη του ΔΣ τόσο η αποφυγή δέσμευσης για τα εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, όσο και η παραδοχή για σκέψεις απόσυρσης της κρατικής εποπτείας από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.

Οι πρώτες αυτές απόψεις για τα της ιδιωτικής εκπαίδευσης από την πολιτική ηγεσία γεννούν προβληματισμό για το μέλλον της εκπαίδευσης γενικότερα και για τον κίνδυνο όξυνσης των ανισοτήτων λόγω της απορρύθμισης στο χώρο μας.

Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας από όλες τις παρατάξεις του ΔΣ αναφέρθηκαν σε μια σειρά προβλημάτων που ταλανίζουν την τελευταία διετία το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όπως:

  • H μαύρη εργασία,
  • οι αδήλωτες δράσεις,
  • τα ζητήματα εργασιακής εκμετάλλευσης (απλήρωτες υπερωρίες, εργασία χωρίς αμοιβή σε αργίες, διακοπές κ.λπ.),
  • το χάος ανομίας στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία,
  • στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και στα Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
  • τα παράνομα Κέντρα Μελέτης-Φροντιστήρια Δημοτικού και για ιδιωτικά σχολεία-φαντάσματα/φροντιστήρια που εκδίδουν τίτλους σπουδών με αμφίβολης νομιμότητας διαδικασίες.

Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ κατέθεσε αναλυτικό υπόμνημα για τα ζητήματα αυτά. Η Υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε ότι οι πόρτες του Υπουργείου θα είναι ανοιχτές για κάθε καταγγελία και ότι αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης η καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας.

Ωστόσο, όταν τέθηκε το ζήτημα της διασφάλισης των εργασιακών δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δεν υπήρξε καμιά απάντηση.

Επίσης, έγινε μια πρώτη συζήτηση για εκπαιδευτικά ζητήματα, όπως η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και το εξεταστικό.

Η κ. Κεραμέως τόνισε ότι θα περιμένει τις αναλυτικές απόψεις της ΟΙΕΛΕ στο διάλογο που θα ακολουθήσει το επόμενο διάστημα.

Όπως προαναφέρθηκε, ιδιαίτερη ανησυχία δημιούργησε η καταληκτική παρατήρηση της Υπουργού, σύμφωνα με την οποία υπάρχει διαφοροποίηση του ιδιωτικού από το δημόσιο σχολείο.

Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι οι απαιτούμενοι βαθμοί ελευθερίας για τα ιδιωτικά σχολεία προϋποθέτουν και μια ευελιξία στην εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου.

Επειδή τούτο μπορεί να μεταφραστεί με πολλούς τρόπους, η Ομοσπονδία εκφράζει τις έντονες επιφυλάξεις της, υπενθυμίζοντας ότι ενδεχόμενη απόσυρση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας από τα ιδιωτικά σχολεία, ιδίως δε από κρίσιμες διαδικασίες που σχετίζονται με την έκδοση τίτλων σπουδών, εγείρει ζήτημα εφαρμογής του Συντάγματος, αλλά και κοινοτικών οδηγιών.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το αντικείμενο του δημόσιου διαλόγου για της εκπαίδευσης δεν μπορεί να είναι απλώς τεχνικά θέματα, όπως το πρόγραμμα σπουδών ή το σύστημα πρόσβασης, αλλά η θεμελιώδης κατεύθυνση για το χώρο της Παιδείας και το αν η ιδιωτική εκπαίδευση θα εξακολουθήσει, προς όφελος της κοινωνίας, να ανήκει στο ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας.

Τέλος, η ΟΙΕΛΕ ενημερώνει ότι για τα θέματα ανομίας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και για πιθανή αναθεώρηση του πλαισίου που τη διέπει στην κατεύθυνση της πλήρους εμπορευματοποίησης του εκπαιδευτικού αγαθού, θα ενημερώσει τους πολιτικούς αρχηγούς και προτίθεται, με την έναρξη του νέου έτους, να συναντηθεί με εκπροσώπους της Education International και των ευρωπαϊκών συνδικάτων, όπως άλλωστε είχε πράξει και το 2014, μετά από την ψήφιση του νομοθετικού εκτρώματος Αρβανιτόπουλου.

_______________

Δείτε το Δελτίο Τύπου του ΥΠΑΙΘ για τη συνάντηση με το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ

_______________

Δείτε επίσης

Νομοσχέδια Παιδείας: Τι σχεδιάζει η Υπουργός Νίκη Κεραμέως
Κεραμέως για διορισμούς: Απαντάμε έμπρακτα στις ελλείψεις δασκάλων και καθηγητών
Λειτουργία σχολικών μονάδων: Προτάσεις Ενωσης Διευθυντών
Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων: Εκπτώσεις και προνόμια στην Ελλάδα και σε 35 χώρες
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση