Ελλείψεις εκπαιδευτικών Β Πειραιά: Ερώτηση στη Βουλή με Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων από τον ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και Βουλευτή Β΄ Πειραιά κου Ιωάννη Ραγκούση.
Ερώτηση και Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσαν στη Βουλή 21 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και Βουλευτή Β΄ Πειραιά κου Ιωάννη Ραγκούση.
Οι Βουλευτές επισημαίνουν, στην Ερώτηση, ελλείψεις εκπαιδευτικού και μη προσωπικού των σχολικών μονάδων της Α/θμιας Εκπαίδευσης των Δήμων της Β΄ Πειραιά, (στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα, στον Κορυδαλλό, στη Νίκαια-Αγ. Ι. Ρέντη, στο Πέραμα και στη Σαλαμίνα), έξι (6) μήνες μετά την έναρξη του διδακτικού έτους 2021-22.
Ακολουθεί η Ερώτηση
ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ
Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: “Η κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη τιμωρεί τους μαθητές, αφήνοντας χωρίς εκπαιδευτικούς το Κερατσίνι-Δραπετσώνα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια-Αγ. Ι. Ρέντη, το Πέραμα και τη Σαλαμίνα”.
Διανύουμε ήδη τον 6ο μήνα από την έναρξη του διδακτικού έτους 2021-22 και οι θέσεις των εκπαιδευτικών και λοιπού βοηθητικού προσωπικού στα δημόσια σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δημοτικά Νηπιαγωγεία) των Δήμων της Β΄ Πειραιά (Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Κορυδαλλός, Νίκαια-Αγ. Ι. Ρέντης, Πέραμα, Σαλαμίνα) ακόμα δεν έχουν καλυφθεί.
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) δια της αρμόδιας Υπουργού αναλώνεται σε επικοινωνιακούς χειρισμούς της υπόθεσης, αποφεύγει συστηματικά να απαντήσει σε καίρια ερωτήματα που τίθενται διαμέσου του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου και αδιαφορεί για την πραγματική κατάσταση που βιώνουν μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικοί.
Επικαλείται, μάλιστα, διαρκώς τη νομιμότητα, είναι όμως πρώτη η Υπουργός που την παραβιάζει, αφού έξι μήνες τώρα αφήνει χιλιάδες μαθητές από τις εργατικές και λαϊκές οικογένειες της Β΄ Πειραιά χωρίς εκπαιδευτικούς και χωρίς τη διδασκαλία κρίσιμων διδακτικών αντικειμένων που συμβάλλουν καθοριστικά στην ομαλή τους ένταξη στο κοινωνικό σύνολο, στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών, στην άρτια εκπαίδευσή τους, στην καταπολέμηση της σχολικής διαρροής, στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και του κοινωνικού αποκλεισμού.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν συλλέξει οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, οι Ενώσεις τους και οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών οι συνολικές ελλείψεις εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού γενικής και ειδικής αγωγής ξεπερνούν κατά πολύ τον αριθμό των τριακοσίων (300).
Οι κενές θέσεις αφορούν σχεδόν το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις: δασκάλους, νηπιαγωγούς, γυμναστές, αγγλικών, γαλλικών/γερμανικών, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, μουσικής, πληροφορικής.
Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση στην ειδική αγωγή, αφού μόνο στην Παράλληλη Στήριξη οι μαθητές που δε καλύπτονται, ενώ έχουν έγκριση στήριξης από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ), ξεπερνούν του διακόσιους (200), Τμήματα Ένταξης δεν έχουν καθόλου εκπαιδευτικό, ενώ σοβαρές ελλείψεις καταγράφονται και σε Ειδικό Εκπαιδευτικό και σε Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό (ΕΕΠ/ΕΒΠ).
Ειδικότερα, στους πέντε Δήμους της Β΄ Πειραιά, έξι μήνες μετά το άνοιγμα των σχολείων, τριάντα (30) τμήματα δεν κάνουν Αγγλικά, πενήντα (50) τμήματα δεν κάνουν Γυμναστική, εκατόν τριάντα τέσσερα(134) τμήματα δεν κάνουν Μουσική, εκατόν εβδομήντα εννέα (179) τμήματα δεν κάνουν Πληροφορική, εκατόν πενήντα (150) τμήματα δεν κάνουν Εικαστικά, ογδόντα οκτώ (88) τμήματα δεν κάνουν Θεατρική Αγωγή, δεκατέσσερα (14) τμήματα δεν κάνουν Γαλλικά, τρία (3) τμήματα δεν κάνουν Γερμανικά και τουλάχιστον εξήντα (60) τμήματα Νηπιαγωγείου δε διδάσκονται καθόλου Αγγλικά, μία «μεταρρύθμιση» που έφερε η κα Κεραμέως με τυμπανοκρουσίες.
Έξι (6) τμήματα Δημοτικού και τρία (3) τμήματα Νηπιαγωγείου δεν έχουν καθόλου Δάσκαλο/νηπιαγωγό, χωρίς να υπολογίζονται οι έκτακτες απουσίες βραχείας διάρκειας από ασθενείς λόγω covid-19, με αποτέλεσμα λόγω και των υγειονομικών πρωτοκόλλων οι μαθητές τους να μη διδάσκονται τίποτα.
Στην ειδική αγωγή, σε ένα χώρο που η εκπαίδευση των παιδιών είναι πολύ παραπάνω από ένα δικαίωμα, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και μη προσωπικό είναι καθαρή κοινωνική αναλγησία κι έχουν ως εξής: διακόσιοι (200) τουλάχιστον μαθητές δεν έχουν καμία στήριξη από τα Τμήματα Ένταξης, αφού σε αυτά δεν έχει τοποθετηθεί από το Σεπτέμβρη κανένας δάσκαλος/νηπιαγωγός, περίπου τριάντα (30) τμήματα ειδικών σχολείων δεν καλύπτονται από Κοινωνικούς Λειτουργούς, Ψυχολόγους, Λογοθεραπευτές, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, κλπ, διακόσιοι τριάντα (230) και πλέον μαθητές δεν έχουν Παράλληλη Στήριξη σύμφωνα με τη διάγνωσή τους και την έγκριση του ΥΠΑΙΘ.
Οι ευθύνες της κυβέρνησης για όλα τα παραπάνω είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, αφού αποδεδειγμένα αδιαφορεί για τη Β΄ Πειραιά και τους ανθρώπους της.
Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και μη προσωπικό στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα, στον Κορυδαλλό, στη Νίκαια-Αγ. Ι. Ρέντη, στο Πέραμα και στη Σαλαμίνα οδηγούν τις λαϊκές οικογένειες στην απόγνωση, βαθαίνουν ακόμα περισσότερο τις ταξικές ανισότητες, εντείνουν το φαινόμενο της παιδικής φτώχειας και τη σχολική διαρροή, αναγκάζουν τους γονείς να αντισταθμίσουν τις διδακτικές απώλειες με ιδιωτικές δαπάνες σε μία εποχή τεράστιας ακρίβειας, απαξιώνουν το δημόσιο σχολείο και καταδικάζουν το μέλλον των παιδιών τους. Επειδή, ήδη βρισκόμαστε στο τρίτο τρίμηνο του διδακτικού έτους.
Επειδή, οι ελλείψεις των εκπαιδευτικών και του λοιπού βοηθητικού προσωπικού στα σχολεία αποτελούν ένα είδος «ταξικής» τιμωρίας των παιδιών μας.
Επειδή, το δικαίωμα των παιδιών στην εκπαίδευση είναι αδιαπραγμάτευτη υποχρέωση για την πολιτεία.
Επειδή, το ΥΠΑΙΘ συνεχίζει να αδιαφορεί για τις ανάγκες των μαθητών στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα, στον Κορυδαλλό, στη Νίκαια-Αγ. Ι. Ρέντη, στο Πέραμα και στη Σαλαμίνα.
Επειδή, είναι εκατοντάδες τα κενά εκπαιδευτικών και εκατοντάδες τα τμήματα των μαθητών που δε διδάσκονται τα προβλεπόμενα μαθήματα.
Ερωτάται η κα Υπουργός:
1. Πότε σκοπεύει να εναρμονιστεί με τη νομιμότητα και να καλύψει όλες τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών της Β΄ Πειραιά;
2. Σε τι ποσοστό και σε ποιο βαθμό καλύφθηκαν τα εκπαιδευτικά κενά, σύμφωνα με τα αιτήματα των υπηρεσιακών παραγόντων (Δνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Πειραιά);
3. Γιατί δε στηρίζει έμπρακτα την εισαγωγή των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο που η ίδια θεσμοθέτησε, προσλαμβάνοντας τους αναγκαίους εκπαιδευτικούς Αγγλικών;
4. Με ποιο τρόπο σκοπεύει να αναπληρώσει τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες των μαθητών, οι οποίες δημιουργήθηκαν με δική της ευθύνη;
5. Τι προτίθεται να πράξει σχετικά με το μόνιμο διορισμό των εκπαιδευτικών που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες στην εκπαίδευση, ώστε να μην έχουμε το φαινόμενο των χιλιάδων «μόνιμων» αναπληρωτών;
6. Θα αναλάβει την πολιτική ευθύνη για την κατάσταση που έχει δημιουργήσει στα σχολεία της Β΄ Πειραιά, ώστε να τη βελτιώσει έστω και στο τρίτο τρίμηνο του διδακτικού έτους 2021-22;
ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Αιτούμαστε την κατάθεση των εγγράφων και τα αντίγραφα των ηλεκτρονικών καταχωρήσεων της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Πειραιά σχετικά με τις δηλωθείσες ανάγκες της σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό γενικής και ειδικής αγωγής κατά το τρέχον σχολικό έτος.
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Δείτε επίσης
Στη Βουλή το υπόμνημα ΠΑΣΑΔ για 11.000 μόνιμους διορισμούς
Υπόμνημα ΠΕΑΔ σε Υπουργείο Παιδείας: Zητά τη μονιμοποίηση τουλάχιστον 10.000 εκπαιδευτικών
Κεραμέως για άνοιγμα πινάκων EAE-Πότε θα δοθεί το voucher των 200 €-Τι θα γίνει με τα self test
Πρόεδρος ΑΣΕΠ-νέα Προκήρυξη ειδικής αγωγής: Στόχος να έχουμε προσωρινούς πίνακες το καλοκαίρι
Βουλή: Ερώτηση για χρονοδιάγραμμα Πινάκων Ειδικής Αγωγής
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/eleipseis-ekpaideytikwn-b-peiraia-erwtisi-sth-vouli-me-ake-apo-syriza/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.