Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ελεύθερη επιλογή σχολείου: “Μήπως εν τέλει τα σχολεία θα επιλέγουν τους μαθητές και όχι οι γονείς τα σχολεία;”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ελεύθερη επιλογή σχολείου: Μήπως εν τέλει τα σχολεία θα επιλέγουν τους μαθητές και όχι οι γονείς τα σχολεία; – Σκέψεις του εκπαιδευτικού Δημήτριου Αποστολόπουλου.

Ελεύθερη επιλογή σχολείου

Ακολουθεί άρθρο του εκπαιδευτικού Δημήτριου Αποστολόπουλου σχετικά με την εξαγγελία της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ περί ελεύθερης επιλογής σχολείου με την προϋπόθεση συγκεκριμένων κανόνων και αρχών.

Ακολουθεί το άρθρο

Σχετικά με την ελεύθερη επιλογή σχολείου

Ο Υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης στις δηλώσεις του στη βουλή είπε ότι «εργαζόμαστε για να κάνουμε πράξη την ελεύθερη επιλογή σχολείουΚαθώς επίσης ότι «Θέλουμε να υπάρχει η δυνατότητα της κινητικότητας αυτής θεσμικά, πάντα όμως με συγκεκριμένους κανόνες και αρχές, μέσα από μια λογική του να κάνουμε τα πράγματα πιο απλά όπου μπορούμε.»

Στην ουσία  θα υλοποιήσει την πρόθεση, της προηγούμενης Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως «για ελεύθερη επιλογή σχολικής μονάδας από τους γονείς».

Δε γνωρίζω εάν ο Υπουργός έχει κατανοήσει τι μπορεί να κρύβεται πίσω από την ελεύθερη επιλογή σχολείου με το περιτύλιγμα ότι θα «υπάρχει η δυνατότητα της κινητικότητας αυτής θεσμικά, πάντα όμως με συγκεκριμένους κανόνες και αρχές, μέσα από μια λογική του να κάνουμε τα πράγματα πιο απλά όπου μπορούμε.»

Κύριε Υπουργέ

Ως  μάχιμος Εκπαιδευτικός,  σας παραθέτω κάποιες  πρώτες σκέψεις, πέρα από τα ωραία και εύηχα  λόγια που πλανεύουν τον κάθε ανυποψίαστο γονέα και όχι μόνο:

Με ποιο τρόπο θα γίνεται  η επιλογή των μαθητών; Με εισοδηματικά κριτήρια, με βάση τον τόπο κατοικίας, με εξετάσεις ή με το βαθμό;

Πως θα μετακινούνται οι μαθητές από μια περιοχή σε άλλη περιοχή και ποιος θα επωμιστεί τη δαπάνη αυτή;

Οι μαθητές, που το σχολείο βρίσκεται κοντά στο σπίτι τους και δεν θα μπορέσουν να εγγραφούν σ΄ αυτό, θα αναγκαστούν να μετακινούνται σε άλλη περιοχή, παρά τη θέλησή τους.

Σιγά-σιγά  οι περιοχές με τα «καλά» σχολεία θα αναβαθμίζονται συνεχώς και οι άλλες με τα «κακά» σχολεία θα καταλήξουν γκέτο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Τα μικρά επαρχιακά σχολεία θα αποδεκατιστούν και τελικά θα κλείσουν.

Με ποια κριτήρια και από που θα χρηματοδοτούνται οι σχολικές μονάδες;

Μήπως σε λίγα χρόνια θα επιλέγουν οι μαθητές και τους καθηγητές τους;

Μήπως, μετά απ΄ όλα αυτά,  ήρθε η ώρα των βάουτσερ για να χρηματοδοτηθεί και να ανδρωθεί έτι περαιτέρω κυρίως η ιδιωτική εκπαίδευση;

Μήπως εν τέλει τα σχολεία θα επιλέγουν τους μαθητές και όχι οι γονείς τα σχολεία;

Και κάτι για τους  γονείς :

Είναι σίγουρο ότι το τυράκι  το βλέπουν,  τη φάκα δεν είναι σίγουρο πως τη βλέπουν!

Υ.Γ. Ουδείς λόγος για τα φλέγοντα ζητήματα , όπως:

Οι Εκπαιδευτικοί  θα κάνουν τη δουλειά για την οποία διορίστηκαν; Ή θα τρέχουν σαν τρελοί κυνηγώντας τους άξονες, τις δράσεις και τους δείκτες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης για να «αναβαθμίσουν» το σχολείο και να έρθουν οι «καλοί πελάτες»;

Θα πληρωθούμε όπως πρέπει για να ζήσουμε σαν άνθρωποι; Ή θα κάνουμε, δεύτερες και τρίτες  δουλειές για να τα βγάλουμε πέρα;

Το  εργασιακό περιβάλλον θα βελτιωθεί ή θα χειροτερεύει;

Το επίπεδο των μαθητών που κάθε χρόνο χειροτερεύει θα βελτιωθεί; Ή δεν  ενδιαφέρει κανέναν;

Πάντως την υποχρέωση το Υπουργείο την έβγαλε με τις εξετάσεις της Ελληνικής PISA. Λες, και χρειαζόταν   η PISA για  να αντιληφθούν στο Υπουργείο  το μαθησιακό χάλι, μεγάλης μερίδας μαθητών,  που όλες οι κυβερνήσεις  διαχρονικά δημιούργησαν.

9/7/2023

Αποστολόπουλος  Δημήτριος

Δείτε επίσης

Υπουργός Παιδείας-Προγραμματικές: Γραπτός διαγωνισμός-Νόμος ΕΑΕ-Αναμόρφ. Παράλληλης-4 με 5 χιλ. διορισμοί το έτος 

Ειδική Αγωγή-Προσχολική Αγωγή και Εγκαιρη Παρέμβαση: Τι σχεδιάζει να κάνει το Υπουργείο Παιδείας 

Σύστημα προσλήψεων: Να το ξαναδούμε λέει ο Πρόεδρος ΑΣΕΠ-Μέχρι τα μέσα Αυγούστου οι Πίνακες Γενικής 

Σοφία Ζαχαράκη για επιδόματα: Θεσπίζονται προπληρωμένες κάρτες-Ο οδικός χάρτης του Υπ. Συνοχής και Οικογένειας

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply