Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ελλείψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ στα σχολεία: Να καλυφθούν όλα τα κενά στη Β Φάση προσλήψεων – Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ελλείψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ στα σχολεία: Να καλυφθούν όλα τα κενά στη Β Φάση προσλήψεων – Ερώτηση στη Βουλή για το ΕΕΠ-ΕΒΠ από Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Ελλείψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ στα σχολεία

Την κάλυψη όλων των κενών ΕΕΠ-ΕΒΠ στη Β’ Φαση ζητούν με Ερώτηση στη Βουλή στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Ακολουθεί η Ερώτηση
ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα 16 Σεπτεμβρίου 2022

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Πρώτο κουδούνι με ελλείψεις σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό για τα σχολεία»

Παρότι η νέα σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει, σημαντικές είναι οι ελλείψεις που καταγράφονται σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.) στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας.

Ιδιαίτερα στο Ε.Ε.Π. συμπεριλαμβάνονται ειδικότητες άκρως απαραίτητες για μαθήτριες και μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές και εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Σχολικοί Νοσηλευτές, κ.ά., η απουσία των οποίων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη φοίτηση των εν λόγω παιδιών, αλλά και στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, κατ’ επέκταση.

Χαρακτηριστικό είναι τα παράδειγμα 13χρονης μαθήτριας με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 στο Ηράκλειο, η οποία καλείται σύμφωνα με δημοσιεύματα να αλλάξει σχολείο, καθώς δεν έχει τοποθετηθεί νοσηλευτής στο σχολείο που φοιτά.

Η εναλλακτική λύση είναι να προσλάβουν οι γονείς νοσηλευτή, καλύπτοντας από την τσέπη τους το κόστος!

Σύμφωνα με το πρόσφατο πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη (ΣτΠ) για την Ειδική Αγωγή, σοβαρά είναι τα προσκόμματα στην ένταξη στη γενική εκπαίδευση μαθητριών και μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ελλείμματα στην υλοποίηση της Παράλληλης Στήριξης, στη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης και στην εξειδικευμένη υποστήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό ή Σχολικό Νοσηλευτή.

Όπως επισημαίνεται από τον ΣτΠ συγκεκριμένα για τους σχολικούς νοσηλευτές, η έλλειψή τους σε περιπτώσεις παιδιών με σοβαρές χρόνιες παθήσεις όπως επιληψία, σακχαρώδης διαβήτης κ.ά., που χρήζουν νοσηλευτικής φροντίδας ή συνδρομής στη διαδικασία χορήγησης φαρμακευτικής αγωγής, κρίνεται πολύ σοβαρή και η σχολική φοίτηση χωρίς Νοσηλευτή ενέχει κινδύνους ακόμα και για τη ζωή των παιδιών.

Επειδή τα μαθήματα στα σχολεία όλης της χώρας έχουν ξεκινήσει με σημαντικές ελλείψεις σε Ε.Ε.Π.

Επειδή η παρουσία Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. είναι ζωτικής σημασίας για τη φοίτηση στο σχολείο παιδιών που έχουν ανάγκη από ιδιαίτερη υποστήριξη.

Επειδή η δίχρονη εκπαίδευση κατέστη υποχρεωτική από την ηλικία των 4 ετών, με νόμο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το 2018, ώστε να παρέχεται στα παιδιά η τόσο σημαντική έγκαιρη πρώιμη παρέμβαση, την οποία ωστόσο στερούνται λόγω της ελλιπούς στελέχωσης.

Επειδή ιδιαίτερα η απουσία σχολικού νοσηλευτή σε περιπτώσεις παιδιών με σοβαρά προβλήματα υγείας ενέχει κινδύνους ακόμα και για τη ζωή τους.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί με σκοπό την κάλυψη των κενών σε Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης;

2. Πότε αναμένεται η επόμενη φάση προσλήψεων των σε Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.;

Δείτε σχετικά

Πόρισμα για την Ειδική Αγωγή από τον ΣτΠ: Προβλήματα ένταξης, ελλείμματα στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήμ. Ενταξης 

ΣΕΕΠΕΑ Στερεάς Ελλάδας: Να συμπεριληφθούν όλα τα προγράμματα και να καλυφθούν όλα τα κενά στη Β Φάση 

Κάλυψη κενών ΕΕΠ-ΕΒΠ στη Β Φάση προσλήψεων: Επιστολή της ΠΟΣΕΕΠΕΑ στο ΥΠΑΙΘ 

Δείτε επίσης

Δημιουργία ομάδων σχολείων για πρόσληψη 400 Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων 

Ωράριο εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-Ειδικά σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ 

Ωράριο ΕΕΠ – ΕΒΠ: Σε ΣΜΕΑΕ και Γενικά σχολεία | Διευκρινίσεις 

Οδηγός εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Η ταυτότητα των κλάδων-Δομές απασχόλησης-Καθηκοντολόγια-Ιστορική αναδρομή 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση