Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ελλείψεις ειδικής αγωγής στο Κιλκίς: Ερώτηση στη Βουλή για ελλείψεις εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ελλείψεις ειδικής αγωγής στο Κιλκίς: Ερώτηση στη Βουλή για ελλείψεις εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ από το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής προς το ΥΠΑΙΘ.

Ελλείψεις ειδικής αγωγής στο Κιλκίς

Ερώτηση κατέθεσε την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2022, η κα Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΠΑΣΟΚΚινήματος Αλλαγής, μαζί με τον Γεώργιο Φραγγίδη, Βουλευτή Κιλκίς και Υπεύθυνο Τομέα Υγείας, προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Ν. Κεραμέως, σχετικά με τις, όπως αναφέρουν, σοβαρές ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό Ειδικής Αγωγής του Ν. Κιλκίς, δεδομένου ότι ήδη βρισκόμαστε στα μέσα του Οκτωβρίου και έχει περάσει η Β΄ φάση αναπληρωτών, χωρίς να έχουν καλυφθεί τα κενά.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ν. Κεραμέως

Θέμα: «Σοβαρές ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό Ειδικής Αγωγής του Ν. Κιλκίς»

Η Ειδική Αγωγή έχει σαν σκοπό την ομαλή ένταξη και ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες και ειδικές ανάγκες, τόσο στο οικογενειακό όσο και στο σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό τους περιβάλλον. Σύμφωνα με το Ν. 3699/2008, ορίζεται ως ένα σύνολο εκπαιδευτικών υπηρεσιών που παρέχονται σε  μαθητές αξιολογημένους από ειδικές επιτροπές ανά νομό, οι οποίες τους αναγνωρίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με ή χωρίς αναπηρία. Η Πολιτεία οφείλει να μεριμνά για την παροχή Ειδικής Εκπαίδευσης και Αγωγής στα παιδιά που την έχουν ανάγκη, καθώς είναι καθοριστική για τη διαμόρφωσή τους ως ανεξάρτητα μέλη της κοινωνίας και αποτρέπει την   κοινωνική απομόνωση και περιθωριοποίησή τους. Είναι επίσης απαραίτητο να προσφέρεται μέσα σε ένα σχολικό πλαίσιο και καθ’ όλη τη σχολική ζωή ενός παιδιού.

Παρά την αναγνώριση της αξίας της Ειδικής Αγωγής στην εκπαίδευση, η Πολιτεία δεν έχει φροντίσει να παρέχεται με ισότητα και επάρκεια σε όλους τους μαθητές που αποδεδειγμένα την έχουν ανάγκη. Τα κενά που καταγράφονται σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Σχολικούς Νοσηλευτές, κ.ά) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας, ακόμα και μετά τη Β’ φάση αναπληρωτών, εξακολουθούν να είναι μεγάλα και δημιουργούν προβλήματα στη  φοίτηση των εν λόγω παιδιών και στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

Ειδικότερα, στον νομό Κιλκίς σε επίπεδο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μετά και τη Β΄ φάση αναπληρωτών, υπάρχουν τα εξής δεδομένα:

Όσον αφορά τα ειδικά σχολεία

Ζητήθηκαν: – 1 ΠΕ21 Λογοθεραπευτής \ δεν ήρθε κανένας.

– 2 ΠΕ29 Εργοθεραπευτές \ δεν ήρθε κανένας.

– 1 ΔΕ01 Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό \ δεν ήρθε κανένας.

Όσον αφορά την παράλληλη στήριξη    

Ζητήθηκαν:   –  8ΠΕ70 Δάσκαλοι \ ήρθαν 2.

– 1ΠΕ60 Νηπιαγωγό \ δεν ήρθε κανένας.

Όσον αφορά τα Τμήματα Ένταξης

Ζητήθηκαν:  – 8 ΠΕ70 Δάσκαλοι \ δεν ήρθε κανένας.

– 2 ΠΕ60 Νηπιαγωγοί \ δεν ήρθε κανένας.

Επίσης ζητήθηκαν: 5 ΠΕ25 Ειδικοί νοσηλευτές \ δεν ήρθε κανένας.

 Επειδή οι μαθητές με αναπηρία ή με επιβεβαιωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση, όπως κάθε άλλο παιδί στην ελληνική επικράτεια και αποτελεί υποχρέωση του κράτους να παράσχει το κοινωνικό αυτό αγαθό με ισότητα και δικαιοσύνη σε όλους τους πολίτες,

Επειδή υπάρχουν μαθητές των οποίων οι γονείς έχουν λάβει τις προβλεπόμενες Εκθέσεις Αξιολόγησης – Γνωματεύσεις από τις υπηρεσίες πρώην ΚΕΣΥ – νυν ΚΕΔΑΣΥ, σύμφωνα με τις οποίες η επιστημονική ομάδα τους προτείνει Πλήρη Παράλληλη Στήριξη από εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής,

Επειδή οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων για πλήρη Παράλληλη Στήριξη και αναγκαστικά μοιράζονται στα σχολεία, με αποτέλεσμα οι μαθητές αντί για εκπαιδευτική εβδομάδα 5 ημερών να λαμβάνουν ακριβώς τις μισές ημέρες ειδικής εκπαίδευσης,

Επειδή ειδικά οι μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού στο τέλος του εκπαιδευτικού έτους θα επαναξιολογηθούν από το ΚΕΔΑΣΥ, προκειμένου να εισηγηθεί η επιτροπή σε ποια μορφή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα συνεχίσουν,

Επειδή, τα θεσμοθετημένα Τμήματα Ένταξης σε ορισμένα σχολεία για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μένουν ανενεργά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού,

Ερωτάσθε κυρία Υπουργέ,

  1. Με ποιον τρόπο σκοπεύετε να ενεργήσετε, ώστε να αρθεί άμεσα η αδικία εις βάρος των μαθητών Ειδικής Αγωγής, δεδομένου ότι ήδη βρισκόμαστε στα μέσα του Οκτώβρη και έχει περάσει η Β΄ φάση αναπληρωτών, χωρίς να έχουν καλυφθεί τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό;
  2. Τι προτίθεστε να πράξετε, προκειμένου να μη χαθεί ουσιαστικά η εκπαιδευτική χρονιά γι αυτή τη μερίδα των μαθητών;
  3. Από πού προτίθεστε να εξοικονομήσετε τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους; Μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, που είναι ο κύριος όγκος χρηματοδότησής τους μέχρι σήμερα ή θα καλύψετε σημαντικό μέρος των δαπανών από τον κρατικό προϋπολογισμό;

 Οι ερωτώντες βουλευτές

Γεώργιος Φραγγίδης

 Χαρά Κεφαλίδου

Δείτε επίσης

Aνοιγμα Πινάκων Γενικής: Το Υπ. Παιδείας αιτήθηκε στο ΑΣΕΠ περάτωση της διαδικασίας έως τέλος Μαΐου 2023 

Ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών και μαθητών: Ερώτηση στη Βουλή για τη λήψη μέτρων από το ΥΠΑΙΘ 

Πόρισμα για την Ειδική Αγωγή από τον ΣτΠ: Προβλήματα ένταξης, ελλείμματα στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήμ. Ενταξης 

Αντιστοίχιση πτυχίων των πρώην ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιά με πτυχία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής – Ερώτηση στη Βουλή 

Ενταξη σε κατηγορία ΕΕΠ και ΕΔΙΠ εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ Α/θμιας και Β/θμιας: Ερώτηση στη Βουλή

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση