“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ελλείψεις εκπαιδευτικών στα Πειραματικά: Ερώτηση 27 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ελλείψεις εκπαιδευτικών στα Πειραματικά: Ερώτηση στη Βουλή 27 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τα διδακτικά κενά στα Πειραματικά Σχολεία.

Ελλείψεις εκπαιδευτικών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΠΕΚΕ ΣΥΡΙΖΑ

Ερώτηση 27 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τα διδακτικά κενά στα Πειραματικά Σχολεία

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως σχετικά με τις ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στα Πειραματικά Σχολεία απευθύνουν ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, η αναπληρώτριά του Μερόπη Τζούφη και 25 βουλευτές ακόμα.

Σύμφωνα με τους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το υπουργείο, ενώ ισχυρίζεται πως «επαναφέρει την κανονικότητα» στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία δίνοντας διαρκώς υποσχέσεις «στήριξης και αναβάθμισής τους», δεν έχει κατορθώσει δύο μήνες μετά το πρώτο κουδούνι και παρά την ολοκλήρωση τριών φάσεων πρόσληψης αναπληρωτών, να καλύψει τα κενά εκπαιδευτικών και να αντιμετωπίσει άλλες σοβαρές ελλείψεις που δυσχεραίνουν την απρόσκοπτη λειτουργία τους.

Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, μαθητές και γονείς του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών «Γεννάδειο» και του Πειραματικού Λυκείου του ΕΚΠΑ έχουν επισημάνει τα προβλήματα και ζητούν να καλυφθούν αμέσως τα εκπαιδευτικά κενά, τα οποία παρατηρούνται ακόμα και στη Β’ και Γ’ Λυκείου.

Στο πλαίσιο αυτό, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την υπουργό Παιδείας εάν υπάρχει σαφής προγραμματισμός κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών, καθώς και πώς αντιλαμβάνεται την «ενίσχυση και αναβάθμιση» των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, όταν στα μέσα Νοεμβρίου καταγράφονται ακόμα σοβαρότατες ελλείψεις που υπονομεύουν τον χαρακτήρα τους.

H σχετική Eρώτηση

18-Νοε-2019

Ερώτηση

Προς την κα Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: Ελλείψεις εκπαιδευτικών στα Πειραματικά Σχολεία

 Κατά την συζήτηση επί του αναπτυξιακού νομοσχεδίου στη Βουλή, η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως ανέφερε πως:

«[…] μπορεί κάποιοι να ζητάνε την κατάργηση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, εμείς όμως με τις πράξεις μας δείχνουμε ενίσχυση και στήριξη […]».

Επίσης, τόνισε πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τα είχε παραδώσει σε μια τραγική κατάσταση, αλλά η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ:

«[…] επαναφέρει σταδιακά την κανονικότητα στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, μέχρι να φέρει συνολική ρύθμιση για την ενίσχυσή τους […]»[1].

Η στήριξη της κυβέρνησης στο θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων εκφράστηκε και κατά την πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, τόσο από την πολιτική ηγεσία, όσο και από το νέο πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κ. Ιωάννη Αντωνίου. Ωστόσο, δύο μήνες μετά το πρώτο κουδούνι και παρά την ολοκλήρωση τωντριών φάσεων προσλήψεων εκπαιδευτικών, καταγράφονται διδακτικά κενά και ελλείψεις που δυσχεραίνουν την απρόσκοπτη λειτουργία των εν λόγω σχολείων.

Μαθητές και γονείς του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών «Γεννάδειο»[2] και του Πειραματικού Λυκείου του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών[3], με επιστολές που απέστειλαν προς την υπουργό Παιδείας, εκφράζουν τις έντονες ανησυχίες τους και ζητούν να καλυφθούν άμεσα τα εκπαιδευτικά κενά. Κενά που καταγράφονται ακόμα και σε βασικά μαθήματα της Β’ και Γ’ Λυκείου.

Αν και η κυβέρνηση δίνει διαρκώς υποσχέσεις στήριξης των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει μεριμνήσει για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία τους. Αν και η υπουργός Παιδείας έχει υποσχεθεί την αναβάθμιση του θεσμικού τους πλαισίου, η ύπαρξη διδακτικών κενών στα μέσα Νοεμβρίου, ακυρώνει την όποια δέσμευση και διαταράσσει την εκπαιδευτική καθημερινότητα των μαθητών και των μαθητριών.

Επιπρόσθετα, μια σειρά από δημοσιεύματα αναφέρουν πως τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής Πρότυπων & Πειραματικών Σχολείων (ΕΕΠΠΣ) υπέβαλαν την παραίτησή τους λόγω των χειρισμών του ΥΠΑΙΘ, το οποίο επέλεξε να μην συνεργαστεί με την ΕΕΠΠΣ, η οποία αποτελεί θεσμοθετημένο όργανο του υπουργείου για τη βέλτιστη λειτουργία των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων[4].

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
  1. Πότε προγραμματίζεται να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία;

 

  1. Πως εννοείται η ενίσχυση και αναβάθμιση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων; Με ποιους τρόπους και προς ποια κατεύθυνση σχεδιάζεται να υλοποιηθούνοι δεσμεύσεις και πως συνάδει η αναβάθμιση και η ενίσχυση με τις σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό;

 

  1. Η παραίτηση των μελών της ΕΕΠΠΣ θα γίνει αποδεκτή; Θα οριστούν νέα μέλη ή Επιτροπή θα παραμείνει ανενεργή, με όποιες συνέπειες για την εύρυθμη λειτουργία των πρότυπων και πειραματικών σχολείων;

[1] Ν. Κεραμέως: Επαναφέρουμε την κανονικότητα στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Πρώτο Θέμα: 22-Οκτ-2019.

[2]Διαμαρτυρία για τα διδακτικά κενά στο «Γεννάδειο». Εφημερίδα των Συντακτών: 14-Νοε-2019.

[3]Χάνεται το 10% του εβδομαδιαίου διδακτικού χρόνου. Καθημερινή: 17-Οκτ-2019.

[4] Τα «βρόντηξε» η Επιστημονική Επιτροπή Πειραματικών & Πρότυπων Σχολείων. Esos.gr: 18-Οκτ-2019.

 Οι ερωτώντες βουλευτές

Δείτε επίσης

Ενέργειες για μόνιμους διορισμούς: Ερώτηση στη Βουλή
Ειδικά σχολεία Αιγάλεω: Μόνιμη λύση όχι μπαλώματα – Video από τη συζήτηση στη Βουλή
Οδηγός εκπαιδευτικού: Αδειες, Ωράρια, Καθηκοντολόγια, Λειτουργία σχολείων, Ιδιωτικό Εργο κ.α.
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση