Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ελλείψεις στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο Δραπετσώνας – Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ελλείψεις στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο Δραπετσώνας – Ερώτηση στη Βουλή από Βουλευτές του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας.

Ελλείψεις στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο Δραπετσώνας

Βουλευτές του ΚΚΕ περιγράφουν την κατάσταση στα συστεγαζόμενα σχολεία Ειδικό Νηπιαγωγείο και Ειδικό Δημοτικό Δραπετσώνας σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή στα πλαίσια κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Οι Βουλευτές ρωτούν, μεταξύ άλλων, αναφορικά με το τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε να διοριστεί όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό και να μονιμοποιηθεί το υπάρχον με βάση τις ανάγκες εκπαίδευσης όλων των παιδιών, να προσληφθεί το απαραίτητο προσωπικό στην καθαριότητα του σχολείου με μόνιμες συμβάσεις εργασίας και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν περισσότερα ειδικά σχολεία στην περιοχή του Πειραιά και των γύρω δήμων με βάση τις ανάγκες, με σκοπό να αποσυμφορηθούν τα υπεράριθμα στο σύνολο τους υπάρχοντα ειδικά σχολεία.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Πρός: Πιερρακάκη Κυριάκο (Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού), Λιβάνιο Θεόδωρο (Υπουργός Εσωτερικών). Χατζηδάκη Κωνσταντίνο (Κωστής) (Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών)

Θέμα: Οι τεράστιες ελλείψεις στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο Δραπετσώνας.

Έντονη αγανάκτηση και προβληματισμό προκαλεί η κατάσταση, που επικρατεί στο 1ο Ειδικό σχολείο Δραπετσώνας σε γονείς, εργαζόμενους και εκπαιδευτικούς. Τα προβλήματα και τα κενά πολλά, παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει 2 μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Δραπετσώνας φοιτούν 41 παιδιά, με προσωπικό 28 ατόμων που δεν επαρκεί για την σωστή λειτουργία και στήριξη του ειδικού σχολείου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι εγκρίθηκαν φέτος 3 τμήματα 3μελή αντί για 4 που απαιτούνται. Στο ολοήμερο σχολείο υπάρχει ένας δάσκαλος χωρίς καμιά άλλη ειδικότητα ή Ε.Ε.Π.

Τα κενά σε ειδικό επιστημονικό προσωπικό αφορούν στην έλλειψη εργοθεραπευτή για να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των μαθητών. Επίσης αναγκαία είναι η πρόσληψη επιπλέον κοινωνικού λειτουργού και γυμναστή, πέραν του ενός που υπάρχει σήμερα σε κάθε ειδικότητα. Όσον αφορά το ειδικό βοηθητικό προσωπικό, απαρτίζεται από 6 εργαζόμενους ενώ θα έπρεπε ανά 7 μαθητές να αντιστοιχεί 1 ΕΒΠ.

Στο Ειδικό Nηπιαγωγείο Δραπετσώνας φοιτούν 13 μαθητές, χωρισμένοι σε τρία τμήματα (το ένα από αυτά τριμελές). Το σχολείο αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα στέγασης, τόσο για τους μαθητές, όσο και για το προσωπικό του. Απαιτούνται τουλάχιστον 3 αίθουσες για τους μαθητές, ενώ οι διαθέσιμες είναι μόνο 2. Συνέπεια αυτής της κατάστασης είναι η παραχώρηση ενός μικρού χώρου – αίθουσας – στο νηπιαγωγείο από το συστεγαζόμενο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Δραπετσώνας, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες όπως – όπως για φέτος, ενώ για το ΕΕΠ που υπηρετεί στο νηπιαγωγείο δεν υπάρχουν αίθουσες θεραπειών για να εξυπηρετηθούν οι αυξημένες και εξειδικευμένες ανάγκες θεραπείας  των μαθητών του.

Αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι να ανεγερθούν νέα ειδικά σχολεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι μαθητές από άλλους δήμους αναγκάζονται να μετακινούνται προς τη Δραπετσώνα, επειδή δεν υπάρχουν ειδικά νηπιαγωγεία στην περιοχή τους (είναι αποκαλυπτικό ότι λειτουργεί μόλις ένα Ειδικό Νηπιαγωγείο στον Δήμο Πειραιά). Οι μαθητές αποκλείονται από το δικαίωμα στη μόρφωση λόγω της έλλειψης ειδικών σχολείων, ενώ σοβαρό πρόβλημα ταλαιπωρίας των μαθητών προκύπτει με τις χρονοβόρες διαδρομές μέχρι να φτάσουν στο σχολείο αλλά και κατά την επιστροφή τους στο σπίτι.

Το προσωπικό καθαριότητας για το δημοτικό και για το νηπιαγωγείο, αποτελείται από 2 καθαρίστριες με όρους εργασίας 10μηνης σύμβασης που συνεπάγεται εργασιακή ανασφάλεια, ελλιπή εργασιακά δικαιώματα και ομηρία.

Σε όλη αυτή την απαράδεκτη κατάσταση, που δημιουργείται από την αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, προστίθεται και η έλλειψη χρηματοδότησης, που επιδεινώθηκε λόγω της κατάργησης των σχολικών επιτροπών, που αφορά βέβαια σε όλα τα σχολεία, πολύ περισσότερο στα ειδικά, με αποτέλεσμα να αγοράζουν μόνοι τους το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:

– Άμεσα να διοριστεί όλο το αναγκαίο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό και να μονιμοποιηθεί το υπάρχον με βάση τις ανάγκες εκπαίδευσης όλων των παιδιών.

– Να προσληφθεί το απαραίτητο προσωπικό στην καθαριότητα του σχολείου με μόνιμες συμβάσεις εργασίας και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

– Να καταρτιστεί γενναίο εθνικό σχέδιο με όλες τις αναγκαίες πιστώσεις για την επισκευή όλων των ακατάλληλων και επικίνδυνων ειδικών σχολείων, που μπορούν να επισκευαστούν, αλλά και την αντικατάσταση για όσα δε γίνεται, από νέα ασφαλή με σύγχρονες προδιαγραφές.

– Να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν περισσότερα ειδικά σχολεία στην περιοχή του Πειραιά και των γύρω δήμων με βάση τις ανάγκες, με σκοπό να αποσυμφορηθούν τα υπεράριθμα στο σύνολο τους υπάρχοντα ειδικά σχολεία.

– Να δοθεί γενναία αύξηση στην χρηματοδότηση για τις ανάγκες των σχολείων. Να εξασφαλιστεί η δωρεάν κρατική χορήγηση των πάγιων δαπανών (φωτισμού, θέρμανσης, ύδρευσης, τηλεφώνου) σε όλες τις σχολικές μονάδες και η κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) αλλά και του ΦΠΑ για πετρέλαιο, φυσικό αέριο, δαπάνες των σχολικών μονάδων.

Οι Βουλευτές

Δείτε επίσης

Δικαστική διεκδίκηση 13ου και 14ου μισθού: Ενημέρωση από την ΑΔΕΔΥ 

Σχολικές επιτροπές-Βουλή: Λιβάνιος-“Διοικητικό μόρφωμα/κακοδιοίκηση/απουσία ελέγχου”, Παραστατίδης-“Αδιέξοδο στα σχολεία” 

 ΔΗΣΥ για Παράλληλη Στήριξη: Το «αποπαίδι» της εκπαίδευσης

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply