Κυριακή, 26 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ελληνόγλωσσα σχολεία εξωτερικού: Ερώτηση στη Βουλή για ελλείψεις εκπαιδευτικών από τον ΣΥΡΙΖΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ελληνόγλωσσα σχολεία εξωτερικού: Ερώτηση στη Βουλή για ελλείψεις εκπαιδευτικών από τον ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία της πρώην Υφυπουργού Παιδείας – με αρμοδιότητα την ελληνόγλωσση εκπαίδευση της Διασποράς, Μερόπης Τζούφη.

Ελληνόγλωσσα σχολεία εξωτερικού

Ερώτηση για τα ελληνόγλωσσα σχολεία του εξωτερικού κατατέθηκε στη Βουλή από Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με πρωτοβουλία της πρώην Υφυπουργού Παιδείας – με αρμοδιότητα την ελληνόγλωσση εκπαίδευση της Διασποράς, κας Μερόπης Τζούφη.

Η Ερώτηση εστιάζει στις καταγγελίες γονέων και εκπαιδευτικών που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό, οι οποίοι διαμαρτύρονται πως τα σχολεία βρίσκονται σε καθεστώς υπολειτουργίας και απειλούνται με κλείσιμο λόγω της αδιαφορίας του Υπουργείου Παιδείας. Επίσης, μια σειρά από δημοσιεύματα (Εφημερίδα των Συντακτών, News247) αναφέρονται στις  συνθήκες που έχει επιβάλλει η ελληνική κυβέρνηση στα σχολεία των απόδημων.

Όπως αναφέρουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:

“Σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών, λιγοστές ώρες διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, υπεράριθμες τάξεις, νηπιαγωγοί που καλούνται να εκπαιδεύσουν έφηβους μαθητές. Αυτές είναι οι συνθήκες που επικρατούν στην Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση της Διασποράς ειδικά στο Βέλγιο, τη Γαλλία και την Ολλανδία”.

Στη συνέχεια παραθέτουν πρόσφατες δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, η οποία κατά την επίσκεψή της στις ΗΠΑ ανέφερε πως “η κυβέρνηση στέκεται στο πλάι των σχολείων της Διασποράς και θα συνεχίσει να τα υποστηρίζει με όλες τις δυνάμεις της”. Όπως επισημαίνουν, “η πραγματικότητα είναι για μια ακόμη φορά πολύ διαφορετική από την πραγματικότητα της κ. Κεραμέως”.

Παράλληλα υπενθυμίζουν πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, παρά την έλλειψη πόρων και τους μνημονιακούς καταναγκασμούς, κατάφερε  να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο, να αυξήσει τον προϋπολογισμό κατά +41%, να επιμηκύνει την καταβολή του επιδόματος εξωτερικού, να πραγματοποιήσει έγκαιρα τις αποσπάσεις, να ιδρύσει νέα σχολεία και ΤΕΓ, όπως και να καθορίσει αξιοκρατικά κριτήρια για την επιλογή των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού.

Στο πλαίσιο αυτό ζητούν από την υπουργό Παιδείας να απαντήσει:

  1. Θα προχωρήσει σε ενέργειες για να καλύψει άμεσα τα μεγάλα εκπαιδευτικά κενά που καταγράφονται στα σχολεία και τα ΤΕΓ του Βελγίου, της Γαλλίας και της Ολλανδίας;
  2. Εξετάζει το ενδεχόμενο να επαναφέρει το επίδομα εξωτερικού (επιμίσθιο) και για τα πέντε χρόνια απόσπασης, όπως και να ευθυγραμμίσει το ύψος του με τις σημερινές οικονομικές απαιτήσεις διαβίωσης σε Ελλάδα και εξωτερικό;
  3. Ποιο είναι το ποσοστό κάλυψης εκπαιδευτικών στα σχολεία του εξωτερικού; Ποιος είναι ο ακριβής αριθμός εκπαιδευτικών που αποσπάστηκαν για πρώτη φορά φέτος και ποιος ο αριθμός των εκπαιδευτικών που παρατάθηκε η απόσπασή τους για ένα ακόμη σχολικό έτος;
  4. Ποιος ήταν ο προϋπολογισμός του υπουργείου Παιδείας για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο Εξωτερικό κατά το 2021-2022 και τι προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2022-2023;
  5. Σχεδιάζει να ξεκινήσει διάλογο με την επιστημονική κοινότητα, τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, τις ελληνικές κοινότητες στο εξωτερικό για την ποιότητα των σπουδών, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τη διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες, τους εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς φορείς του εξωτερικού;
  6. Θα προχωρήσει σε αξιοκρατικές τοποθετήσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού βάσει κριτηρίων, εφαρμόζοντας το νομικό πλαίσιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ή θα συνεχίσει να διορίζει επικεφαλής στα Γραφεία Εκπαίδευσης ανά τον κόσμο, στελέχη από τα μητρώα της ΝΔ και της ΔΑΚΕ εκπαιδευτικών;
Δείτε επίσης

Κεραμέως για σχολική βία-κενά-κακοποίηση 12χρονης-ελλείψεις εκπ/κών στο εξωτερικό-πτώση φοιτητή ΑΠΘ 

Κόπτσης για βία στα ΕΠΑΛ: Τήρηση νομοθεσίας και ανάληψη ευθυνών από υπαίτιους-Αλλαγή κανόνων στα σχολεία 

 Δηλώσεις συγγραμμάτων φοιτητών από Δευτέρα 24 Οκτωβρίου έως Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2022

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση