Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΕΛΜΕ Πειραιά: Να ανακληθεί ο εξοστρακισμός των Κοινωνικών Επιστημών και των Τεχνών από το Γενικό Λύκειο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΕΛΜΕ Πειραιά: Να ανακληθεί ο εξοστρακισμός των Κοινωνικών Επιστημών και των Τεχνών από το Γενικό Λύκειο-Κινητοποίηση την Τετάρτη 23.06.2021.

Να ανακληθεί ο εξοστρακισμός των Κοινωνικών Επιστημών και των Τεχνών

Ανακοίνωση εξέδωσε η ΕΛΜΕ Πειραιά αναφορικά με την κινητοποίηση της Τετάρτης 23.06.2021 για για την επαναφορά των Κοινωνικών Επιστημών και των Τεχνών στο Γενικό Λύκειο.

Η Ανακοίνωση
ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Μαυρομιχάλη 14 (3ο ΓΕΛ-1ος όροφος) Τηλ. : 2104124810 Φαξ : 2103000423 e-mail : elmepeir@yahoo.gr elmepeiraia@sch.gr

Πειραιάς, 17/6/2021

Αρ. Πρωτ.: 250

 Προς: – Συναδέλφους ΕΛΜΕ Πειραιά, ΜΜΕ,  ΟΛΜΕ

ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ Ο ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ 23/6 13:00 ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Όπως είναι γνωστό, με τον Ν. 4692/2020 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» επήλθαν ορισμένες αλλαγές στα διδασκόμενα μαθήματα του Γενικού Λυκείου.

Συγκεκριμένα:

1) καταργήθηκε το μάθημα της Κοινωνιολογίας από πανελλαδικώς εξεταζόμενο, παρά του ότι η κοινωνική πλειοψηφία εκφράζει την διαφωνία της με την αφαίρεση της Κοινωνιολογίας. Εκπαιδευτικοί, γονείς, φορείς, έχουν εκφράσει επανειλημμένως τις αντιρρήσεις και τις ενστάσεις τους.

2) καταργήθηκαν δύο ακόμη μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών από τη B΄ Λυκείου. Το μάθημα γενικής παιδείας «Σύγχρονος Κόσμος, Πολίτης και Δημοκρατία», και το μάθημα κατεύθυνσης «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών».

Έτσι το 2020 και το 2021 τα παιδιά της Β΄ Λυκείου ΔΕΝ διδάσκονται το μάθημα Πολίτης και Δημοκρατία. Επίσης, μειώθηκε κατά μία ώρα η διδασκαλία, της «Πολιτικής Παιδείας», στην Α’ Λυκείου. 3) καταργήθηκε το Σχέδιο από την Γ Λυκείου.

Αναμφισβήτητα, πρόκειται για εξοβελισμό από το Λύκειο

των Κοινωνικών Επιστημών και της Πολιτειακής Αγωγής και την αρχή της εξαφάνισης ενός ολόκληρου κλάδου από τη Δημόσια Εκπαίδευση, του ΠΕ78, ο οποίος αποτελείται από Κοινωνιολόγους, Πολιτικούς επιστήμονες και Νομικούς.

Επίσης θίγεται και ο κλάδος των Οικονομολόγων ΠΕ 80,

οι οποίοι είχαν κοινή ανάθεση με τους Κοινωνικούς Επιστήμονες τα παραπάνω τρία μαθήματα. Τέτοιο ξήλωμα ενός ολόκληρου κλάδου επιστημών από την εκπαίδευση δεν έχει προηγούμενο.

Το 2019 τα μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών στο Γενικό Λύκειο ήταν 4 και οι συνολικές ώρες διδασκαλίας τους ήταν 14.

Από το σχολικό έτος 2021-22 θα υπάρχει μόνο ένα μάθημα Κοινωνικών Επιστημών, στην Α Λυκείου, οι συνολικές ώρες διδασκαλίας του θα είναι 2.

Επίσης, τα παιδιά της Γ Λυκείου δεν θα διδάσκονται Κοινωνιολογία

ενώ θα είναι υποψήφια για δεκάδες σχολές κοινωνικών επιστημών (Νομική, Δημοσιογραφία, Ψυχολογία, Πολιτική Επιστήμη, Κοινωνιολογία) οι οποίες αποτελούν περίπου το 75% των σχολών του ανθρωπιστικού πεδίου!

Αναμφίβολα,

αφαιρείται η δυνατότητα εκπαίδευσης και προπαρασκευής στις Κοινωνικές Επιστήμες σε μελλοντικούς φοιτητές πολλών Ακαδημαϊκών Τμημάτων του Α’ Επιστημονικού Πεδίου (183 Τμήματα), σχετικών με αυτές τις επιστήμες.

Επιπροσθέτως,

σύμφωνα με το ΦΕΚ Τεύχος B΄ 2338/15.06.2020/Αριθμ.74181/Δ2 καταργήθηκαν από το αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου μαθήματα, όπως το Σχέδιο, που είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα ενώ είναι τουλάχιστον εξωφρενικό να προβλέπεται «ενισχυτική διδασκαλία» για μάθημα που δεν υπάρχει καθόλου στο ωρολόγιο πρόγραμμα!

Εν μία νυκτί η Πολιτική Ηγεσία

αποφασίζει απροκάλυπτα να αφανίσει έναν κλάδο οδηγώντας χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία, οδηγώντας μόνιμους σε υπεραριθμίες και διαθεσιμότητα, εκπαιδευτικούς του ιδιωτικού τομέα σε αφανισμό, υποθηκεύοντας το μέλλον όλων των φοιτητών και αποφοίτων των σχολών αυτών.

Και φυσικά δεν επιλέγει έναν τυχαίο κλάδο.

Παρά το ταξικό περιεχόμενο που έχουν τα βιβλία, ο τρόπος διδασκαλίας και το αναλυτικό πρόγραμμα, τον εξωραϊσμό πολιτικών και κοινωνικών φαινομένων όπως ο αντιδημοκρατικός χαρακτήρας της Ε.Ε. ή η περιβαλλοντική καταστροφή, τα μαθήματα αυτά δίνουν τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς (και με κριτική ματιά στα ίδια αυτά που διδάσκονται) να ανοίξει ο διάλογος μέσα στην τάξη γύρω από τις πραγματικές πλευρές εννοιών όπως «δημοκρατία», «πολίτευμα», «κοινωνικές τάξεις», «ρατσισμός», «πατριαρχία», «δικαιώματα» κλπ.

Αντίστοιχα,

η διδασκαλία των Τεχνών εξοικειώνει τους μαθητές με την αισθητική και τη δημιουργικότητα, τους βοηθάει να καλλιεργήσουν τα ταλέντα τους και να ανακαλύψουν τον κόσμο.

Η κατάργηση όλων αυτών των μαθημάτων από το Λύκειο, πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και δημιουργεί ένα πιο οπισθοδρομικό δημόσιο σχολείο.

Το νομοσχέδιο 4692/2020, διαμορφώνει ένα σχολείο αποστεωμένο με μαθητές χωρίς κοινωνική και αισθητική παιδεία, όπου η διδασκαλία θα περιορίζεται σε λίγα «βασικά» μαθήματα, ένα σχολείο του αγοραίου ανταγωνισμού και των «δεξιοτήτων» μιας χρήσης.

Ένα σχολείο

ταυτόχρονα που θα αποκλείει όλο και περισσότερους μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και πλήθους άλλων αντιλαϊκών, ταξικών μέτρων.

Για τους παραπάνω λόγους

θεωρούμε κομβικό τον αγώνα για την επαναφορά των Κοινωνικών Επιστημών και των Τεχνών στο Γενικό Λύκειο και καλούμε την Τετάρτη 23/6 σε συγκέντρωση στις 13:00 στο Υπουργείο Παιδείας.

Δείτε σχετικά

Επείγουσα ανακοίνωση ΠΕΕΚΕ: Τρίτη 22.06 συνάντηση ΟΛΜΕ με Υπουργό Παιδείας
Παράσταση διαμαρτυρίας ΠΕΕΚΕ στο Υπουργείο Παιδείας για τον εξοστρακισμό των Κοινωνικών Επιστημών
ΟΛΜΕ: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για Κοινωνικές Επιστήμες-Καλλιτεχνική Παιδεία και τα ωρολόγια προγράμματα-23.06.2021
ΠΕΕΚΕ: Κατεπείγουσες δράσεις εν όψει πλήρους απουσίας των μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών από το Λύκειο
Ψήφισμα-Κοινωνικές Επιστήμες: Για την επαναφορά τους στο Λύκειο

Πριν φύγετε

Αποσπάσεις σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφερειακές Δ/νσεις, εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας για το 2021-22
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply