Σάββατο, 13 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εμφυλη βία-ισότητα φύλων: Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος από το ΥΠΑΙΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εμφυλη βία-ισότητα φύλων: Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων-Διάρκεια προγράμματος 2 διδακτικές ώρες-Απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των τάξεων και όλων των τύπων σχολείων της χώρας.

Εγκρίθηκε από το ΥΠΑΙΘ η υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος “Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών σε θέματα έμφυλης βίας, διακρίσεων και ισότητας των φύλων», για μαθητές/τριες Δ.Ε.,  για το σχολικό έτος 2021-2022”.

Το ΥΠΑΙΘ απάντησε θετικά στο από 09.06.2021 αίτημα του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας.

Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των τάξεων και όλων των τύπων σχολείων της χώρας.

Σύμφωνα με έγγραφο του ΥΠΑΙΘ στόχοι του προγράμματος είναι

α) η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών σε θέματα ισότητας των φύλων, έμφυλης βίας και έμφυλων διακρίσεων,

β) η αλλαγή στερεοτυπικών αντιλήψεων για τις σχέσεις των φύλων, καθώς και

γ) η καλλιέργεια στάσεων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων για τον σεβασμό των ανθρώπινων δικαιωμάτων και την πρόληψη των έμφυλων διακρίσεων και της βίας.

Η διάρκεια του προγράμματος είναι 2 διδακτικές ώρες

και θα πραγματοποιηθεί από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, σε συνεργασία με το στέλεχος του Κ.Ε.Θ.Ι., κ. Μάρη Ειρήνη, ψυχολόγο, εμπειρογνώμονα σε θέματα ισότητας των φύλων.

Το προτεινόμενο υλικό του προγράμματος

αποτελείται από το εγχειρίδιο «Ο κόσμος από την αρχή», το οποίο επισυνάπτεται.

Δείτε το εγχειρίδιο «Ο κόσμος από την αρχή»

Πρόκειται για συλλογή ιστοριών

που σκιαγραφούν με ευαισθησία τις εμπειρίες κοριτσιών που αντιμετώπισαν βία λόγω του φύλου τους. Αν και το κείμενο εστιάζει σε ιστορίες κοριτσιών, προωθείται η ιδέα ότι η έμφυλη βία αφορά σε όλους και το τέλος του κύκλου της μπορεί να έρθει μόνο ως αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας.

Το εγχειρίδιο συνοδεύεται από Οδηγό

για την εκπαιδευτική αξιοποίησή του, ο οποίος περιλαμβάνει εκτενές θεωρητικό πλαίσιο του ζητήματος της έμφυλης βίας, καθώς και συγκεκριμένες προτάσεις για την αξιοποίηση των ιστοριών οι οποίες συνοδεύονται από πλήθος δραστηριοτήτων που μπορούν να υλοποιηθούν στην τάξη.

Επισημαίνεται ότι

η υλοποίηση του εν λόγω Προγράμματος θα πραγματοποιηθεί τηρώντας απαρέγκλιτα τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) για την προστασία από τον κορωνοϊό-COVID 19 και σύμφωνα με τις εξής προϋποθέσεις:

  1. Η συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στο εν λόγω πρόγραμμα να είναι προαιρετική και να πραγματοποιείται με τη σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων και Διδασκουσών, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία για τις διδακτικές/εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκπαιδευτικές εκδρομές. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η μη παρακώλυση του σχολικού προγράμματος και η ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών.
  2. Η συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα να γίνεται με την ενυπόγραφη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων τους.
  3. Να τηρείται το θεσμικό πλαίσιο περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, και να μην επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η βιντεοσκόπηση και η μαγνητοφώνηση μαθητών και μαθητριών.
  4. Να μην προκύπτει από τη δράση με οποιονδήποτε τρόπο άμεση διαφήμιση εταιριών/προϊόντων/φορέων/υπηρεσιών.
  5. Το εκπαιδευτικό υλικό για την υλοποίηση των εργαστηρίων να διατίθεται δωρεάν και να είναι ελεύθερο προς χρήση στους/στις εκπαιδευτικούς.
  6. Η δέσμευση των συντελεστών ότι θα αποστείλουν στο ΙΕΠ με την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων τον πλήρη φάκελο αξιολόγησης.
  7. Η δέσμευση των συντελεστών ότι στην περίπτωση έγκρισης του ανωτέρω υλικού από το Υ.ΠΑΙ.Θ, δεν θα πραγματοποιηθεί μελλοντική εμπορική του διάθεση με την αναφορά της συγκεκριμένης έγκρισης του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Επισημαίνεται, με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο,

ότι η υλοποίηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού σχεδιασμού ιεραρχείται ως δευτερεύουσας σημασίας, καθώς προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων και στη μείωση της πιθανότητας να εκτεθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό των σχολείων σε επικίνδυνο ιικό φορτίο.

Κατά συνέπεια,

και ανεξάρτητα από την παιδαγωγική ή επιστημονική καταλληλότητα και εγκυρότητα των ανωτέρω προγραμμάτων, οι διευθύνσεις των σχολείων έχουν την τελική αρμοδιότητα αναφορικά με την εφαρμογή του σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας και των υγειονομικών οργάνων για την αντιμετώπιση της επιδημικής κρίσης.

Για περισσότερες πληροφορίες

μπορείτε να απευθυνθείτε στα τηλέφωνα 210-3898059,210-3898018 και 210-3898000.

Δείτε την Εγκύκλιο “Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών σε θέματα έμφυλης βίας, διακρίσεων και ισότητας των φύλων

Δείτε επίσης

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Διαφθοράς: Yλοποίηση εκπαιδευτικής δράσης την 9η Δεκεμβρίου
 Διαδικτυακές παρουσιάσεις νέων Προγραμμάτων Σπουδών από το ΙΕΠ-Δευτέρα 6 έως Πέμπτη 9.12.2021
 Κεραμέως: Μείωση κρουσμάτων παιδιών κατά 422 την τελευταία εβδομάδα-Θα εμβολιάσουμε τον 5χρονο γιό μας
Πρόγραμμα σπουδών Πληροφορικής και Χημείας Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Γυμνασίου | ΦΕΚ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση