Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΕΝΕΕΓΥΛ Αγίου Δημητρίου: Ψήφισμα εκπαιδευτικών για ασφαλή ειδικά σχολεία 

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΕΝΕΕΓΥΛ Αγίου Δημητρίου: Ψήφισμα εκπαιδευτικών για ασφαλή ειδικά σχολεία  – “Γιατί οι μαθητές μας δεν είναι “παιδιά ενός κατώτερου Θεού” που δεν χρειάζονται προστασία κι εμείς δεν είμαστε αναλώσιμοι!’ – Επιστολή εκπαιδευτικών.

ΕΝΕΕΓΥΛ Αγίου Δημητρίου
ΨΗΦΙΣΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ./Λ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

«Μέγιστη προτεραιότητα τα σχολεία της Ειδικής Αγωγής» ακούμε από τα επίσημα χείλη του υπουργείου Παιδείας κι ελπίζουμε να μην εννοούν προτεραιότητα στον θανατηφόρο ιό!!!

Τα σχολεία της Ειδικής Αγωγής έμειναν ανοιχτά στην παρούσα εξαιρετικά δύσκολη φάση της πανδημίας χωρίς καμιά απολύτως επικαιροποίηση των μέτρων που είχαν ληφθεί για όλα τα σχολεία τον Αύγουστο και που όπως αποδείχτηκαν ήταν ανεπαρκέστατα.

Αν πραγματικά η κυβέρνηση ενδιαφέρεται για τα σχολεία της Ειδικής Αγωγής, θα έπρεπε να έχει φροντίσει για την ασφαλή λειτουργία τους.

Όπως είναι ευρέως γνωστό,

τα πρωτόκολλα και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ είναι δύσκολο να εφαρμοστούν στην Ειδική Αγωγή κυρίως λόγω των ιδιαιτεροτήτων του μαθητικού πληθυσμού, αλλά και λόγω των πολλών κτιριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν αυτά τα σχολεία.

Το σχολείο μας, το ΕΝΕΕΓΥΛ Αγίου Δημητρίου,

ένα σχολείο με μαθητές ηλικίας 12-18, παρέχει επαγγελματικές δεξιότητες ακολουθώντας το ωρολόγιο πρόγραμμα των εσπερινών γυμνασίων και λυκείων.

Πολλοί από τους μαθητές μας έρχονται και φεύγουν μόνοι τους με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, πράγμα που είναι επικίνδυνο στην παρούσα κατάσταση.

Το σχολείο μας συστεγάζεται με το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αγ. Δημητρίου, ένα πολυπληθές σχολείο Ειδικής Αγωγής.

Αυτό σημαίνει

πως καθημερινά στο χώρο του σχολείου μας συγχρωτίζονται περίπου 500 άνθρωποι, από διάφορες περιοχές της Αθήνας, κάτι που από μόνο του συνιστά υγειονομική βόμβα, όσα μέτρα και αν τηρούνται.

Στο σχολείο μας

έχουμε πολλά περιφερόμενα τμήματα και πολλά εργαστήρια όπου κάθε ώρα μπαίνει διαφορετική ομάδα παιδιών. Άρα χρειάζεται συνεχής καθαριότητα και αερισμός των αιθουσών με συνέπεια τα παιδιά να συνωστίζονται στους διαδρόμους και την εξόντωση της μίας καθαρίστριάς μας. Ευτυχώς εδώ και μία εβδομάδα μας ήρθε άλλη μία!

Σε περίπτωση βροχής

όλοι θα πρέπει να παραμείνουν στις τάξεις, καθώς το προαύλιο είναι εντελώς ακατάλληλο για τέτοια φυσικά φαινόμενα, ευτυχώς σπάνια προς το παρόν! Και βέβαια όσα παιδιά έχουν γυμναστική θα πρέπει να βρέχονται!

Η κατάσταση γίνεται ολοένα και χειρότερη τώρα που αρκετοί από το προσωπικό παίρνουν άδειες ειδικού σκοπού.

Τα παιδιά έχουν πολλά κενά, κάτι εντελώς αντιπαιδαγωγικό αλλά και επικίνδυνο στην περίπτωση των σχολείων Ειδικής Αγωγής.

Για όλα αυτά τα προβλήματα

έχουν ενημερωθεί από την αρχή της χρονιάς όλοι οι αρμόδιοι φορείς: Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Δ’ Αθήνας, δήμος Αγ. Δημητρίου και Υπουργείο Παιδείας, αλλά νιώθουμε πως μας έχουν αφήσει στο έλεος του Θεού και στην ατομική μας ευθύνη.

Ακόμη κι όταν είχαμε κρούσματα δεν έγινε απολύτως τίποτα: ούτε τμήματα έκλεισαν, ούτε ιχνηλατήσεις έγιναν, ούτε απολύμανση των χώρων, ούτε προληπτικά τεστ.

Και βέβαια όλα αυτά

κατ’ εντολή των αρμοδίων, οι οποίοι ενημερώθηκαν από τη διεύθυνση του σχολείου μας. Πραγματικά, όλο το προσωπικό του σχολείου υπερβαίνει εαυτόν κάθε μέρα για την ασφάλεια και την προστασία των παιδιών.

Αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό. Όλοι στον χώρο της Ειδικής Αγωγής – μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό απαιτούν να είναι ανοιχτά τα σχολεία μας αλλά να είναι και ασφαλή.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας διεκδικούμε εδώ και τώρα:

– μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλο το προσωπικό και τα παιδιά με την άδεια των γονέων τους

– αύξηση των μέσων μεταφοράς των παιδιών (είναι αδιανόητο να μπαίνουν στα ταξί 2-4 παιδιά και στα πούλμαν να υπάρχει πληρότητα πάνω από 50%) και απολύμανση πριν και μετά τη μεταφορά τους

– να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού για την καλή λειτουργία του σχολείου

– το σχολείο να λειτουργήσει εκ περιτροπής ή με μειωμένο ωράριο στην συγκεκριμένη φάση της πανδημίας, ώστε να αποτρέπεται κάπως ο μεγάλος συνωστισμός

– πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας και εξασφάλιση όλων των αναγκαίων αναλώσιμων υλικών – το Υπουργείο πρέπει επιτέλους να λύσει το σοβαρό θέμα των απουσιών.

Δεν μπορεί να ζητά

από τους γονείς όταν βλέπουν συμπτώματα να κρατούν τα παιδιά τους στο σπίτι αλλά οι απουσίες να μπαίνουν κανονικά.

Σε λίγο καιρό θα φτάσουμε στο τραγικό σημείο να έρχονται στο σχολείο παιδιά άρρωστα μόνο και μόνο για να μην μείνουν από απουσίες.

Το να αφήνονται ανοιχτά «πάση θυσία»

τα ειδικά σχολεία χωρίς καμία μέριμνα για την προστασία όλων μας είναι αδιαφορία και στην παρούσα φάση που το ΕΣΥ καταρρέει είναι πλέον εγκληματικό!

Είναι αν μη τι άλλο ντροπή και ύβρις

απέναντι στους συνανθρώπους μας που έχασαν τη μάχη με το θανατηφόρο ιό, απέναντι σε όλους αυτούς που παλεύουν διασωληνωμένοι για τη ζωή τους και απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους στον χώρο της υγείας που με μεγάλη αυταπάρνηση αγωνίζονται στην πρώτη γραμμή!

Ο αγώνας για ασφαλή ειδικά σχολεία είναι καθήκον μας! Μόνο έτσι θα μπορούμε να κοιτάμε τους μαθητές μας στα μάτια!

Γιατί οι μαθητές μας δεν είναι «παιδιά ενός κατώτερου Θεού» που δεν χρειάζονται προστασία κι εμείς δεν είμαστε αναλώσιμοι!

Οι εκπαιδευτικοί

Ακολουθούν υπογραφές

Δείτε σχετικά

Υφυπουργός Παιδείας-Βουλή: Τι είπε για τη λειτουργία των ειδικών και τις προσλήψεις Παράλληλης
Νέα έκκληση ΠΟΣΕΕΠΕΑ για μέτρα προστασίας εργαζομένων και μαθητών ειδικών σχολείων ανά περιοχή
Ειδικά σχολεία Μακεδονίας: Ενημέρωση της κατάστασης για μέριμνα αρμοδίων | Επιστολή ΠΟΣΕΕΠΕΑ
ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Ειδικά σχολεία: Ψήφισμα για την μη αναστολή λειτουργίας τους
Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ Ειδικών σχολείων του Αιγάλεω για τη μη λήψη επιπλέον μέτρων
Επισφαλείς συνθήκες εργασίας: Επιστολή Συλλόγου Διδασκόντων ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση