“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ενημέρωση για κενά, διορισμούς, προσλήψεις αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ενημέρωση για κενά, διορισμούς, προσλήψεις αναπληρωτών, αναβαθμίσεις, Επαγγελματική και Προσφυγική εκπαίδευση από τον Αιρετό ΚΥΣΔΕ Νεκτάριο Κορδή.

Ενημέρωση για κενά, διορισμούς, προσλήψεις αναπληρωτών

Ενημερωτικό σχετικά με τις τρέχουσες εκπαιδευτικές εξελίξεις κοινοποίησε ο Αιρετός ΚΥΣΔΕ Νεκτάριος Κορδής.

Ο Αιρετός ενημερώνει τους συναδέλφους για:

  • Τα κενά Δευτεροβάθμιας
  • Προσλήψεις στην Επαγγελματική και Προσφυγική Εκπαίδευση
  • Αναβάθμιση αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου της Παράλληλης Στήριξης σε Πλήρους Ωραρίου
  • Γ΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών
  • Μόνιμους διορισμούς
  • Τη συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ

Ενημέρωση για κενά, διορισμούς, προσλήψεις αναπληρωτών

Αναλυτικά ανά ενότητα

Κενά Δευτεροβάθμιας

  Μετά και την ολοκλήρωση της Β΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών, ο συνολικός αριθμός τους σε όλη την εκπαίδευση ( Α/θμια, Β/θμια, ΕΕΠ-ΕΒΠ) είναι 30.243!

Την  ίδια στιγμή η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως δηλώνει ότι «με τρεις εβδομάδες ανοιχτά τα σχολεία έχει ήδη καλυφθεί πάρα πολύ μεγάλο μέρος των αναγκών».

Δυστυχώς η σημερινή εικόνα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση απέχει αρκετά από τη δήλωση της κ. Υπουργού!

  • Από τα 3800 δηλωθέντα κενά Γενικής Παιδείας στη Β΄ φάση καλύφθηκαν τα 2014. Είχαμε δηλαδή μια κάλυψη των κενών κατά 53%!
  • Από τα 1500 κενά της ΕΑΕ καλύφθηκαν τα 536 (κάλυψη 36%)!
  • Και τέλος από τις 26.500 ώρες στα Μουσικά είχαμε 447 προσλήψεις εκ των οποίων 117 Αναπληρωτών μειωμένου Ωραρίου.
  • Στα Μουσικά Σχολεία συνεπώς καλύφθηκαν περίπου 9400 ώρες και έμειναν ακάλυπτες 17.100 ώρες που αντιστοιχούν στο 65% των αρχικών κενών ωρών!

Παράλληλα να υπενθυμίσουμε ότι την προηγούμενη σχολική χρονιά απασχολήθηκαν 450 αναπληρωτές  εκπαιδευτικοί στο Πρόγραμμα για Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ, 50 σε ΔΥΕΠ και 290 περίπου σε Τάξεις Υποδοχής!

Προσλήψεις στην Επαγγελματική και Προσφυγική Εκπαίδευση

 Μέχρι σήμερα δεν έχουμε καμία πρόσληψη στις δομές αυτές της Επαγγελματικής και Προσφυγικής Εκπαίδευσης!

Μια σημαντική εξέλιξη για την Προσφυγική Εκπαίδευση είναι ότι υπογράφτηκε την 1η Οκτωβρίου η αναμενόμενη υπουργική απόφαση με την οποία ορίζονται 138 Σχολικές Μονάδες ως Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφυγοπαίδων. Από αυτές 39 αφορούν τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Πρέπει άμεσα συνεπώς το Υπουργείο, να προχωρήσει στην πρόσληψη αναπληρωτών/τριών για τη στελέχωση των δομών αυτών!

 Το ίδιο φυσικά πρέπει να γίνει και για το τόσο σημαντικό πρόγραμμα για Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ, που είχε πολύ θετική αποδοχή από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης!

Αναβάθμιση αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου της Παράλληλης Στήριξης σε Πλήρους Ωραρίου

Μετά από μια απίστευτη ταλαιπωρία και αγωνία 800 εκπαιδευτικών ανακοινώθηκε τελικά –με καθυστέρηση- η αναβάθμιση 793 αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου της Παράλληλης Στήριξης σε Πλήρους Ωραρίου!

Από τους 866 εκπαιδευτικούς που είχαν προσληφθεί αναβαθμίστηκαν οι 793 (91,6%).

Υπήρξαν όμως και λίγες  περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δεν αναβαθμίστηκαν αλλά και δεν έγιναν πλήρους ωραρίου με βάση τα μόρια του πίνακα αναπληρωτών, αφού τα ονόματά τους δεν «έτρεξαν» στις προσλήψεις του Σαββάτου!

Για τις περιπτώσεις αυτές αναμένονται συμπληρωματικές προσλήψεις! Η επόμενη φάση προσλήψεων της Παράλληλης αναμένεται στις αρχές Νοεμβρίου.

Γ΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών

Σχετικά με την αναγκαιότητα Γ΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών τα δεδομένα έχουν ως εξής:

  • Αναμένονται 700 περίπου πιστώσεις από άδειες άνευ αποδοχών εκπαιδευτικών που θα χρησιμοποιηθούν για προσλήψεις αναπληρωτών.
  • Παράλληλα αναμένεται να ζητηθούν και 1600 νέες πιστώσεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για να καλυφθούν τα υφιστάμενα κενά.

Θεωρούμε ότι οι πιστώσεις αυτές δεν επαρκούν για να καλύψουν ούτε τα κενά της Γενικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Μουσικών Σχολείων, τα οποία ως γνωστόν χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων!

  Το χρονικό σημείο για την πραγματοποίηση της επόμενης φάσης προσλήψεων αναπληρωτών, δεν μπορεί να προσδιοριστεί με ακρίβεια.

Είναι προφανές ότι επειδή τα κενά παραμένουν πρέπει να πραγματοποιηθεί το ταχύτερο δυνατόν!

    Ένα σημαντικό στοιχείο που αφορά τους αναπληρωτές/τριες είναι -για άλλη μια φορά- το γεγονός ότι αντί για μια μεγάλη φάση προσλήψεων είχαμε δύο μικρότερες με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην κατανομή των θέσεων και πιθανές αδικίες, αφού στην πρώτη φάση καλύπτονται συνήθως τα δυσκολότερα και πιο απομακρυσμένα κενά!

Ενημέρωση για κενά, διορισμούς, προσλήψεις αναπληρωτών

Μόνιμοι διορισμοί

Δηλώσεις Υπουργού Παιδείας

Σχετικά με το ζήτημα των μόνιμων διορισμών, η Υπουργός Παιδείας μιλώντας στη Βουλή, τόνισε ότι οι 4500 διορισμοί στην Ειδική Αγωγή, θα ολοκληρωθούν εντός του 2019.

  Είπε παράλληλα: «στόχος είναι να καταγραφούν όλα τα κενά που προκύπτουν καθώς ορισμένοι εκπαιδευτικοί δεν πηγαίνουν στις θέσεις τους και στο πλαίσιο των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας εξετάζονται διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Θα εξαρτηθεί από τα αντικειμενικά μεγέθη και τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας. (Για τους 10.500 Μόνιμους διορισμούς) «εμείς παραλάβαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση συγκεκριμένο προϋπολογισμό.

  Για τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών είχαν εγγράψει μηδέν ευρώ.

Αυτός είναι ο προϋπολογισμός του ΣΥΡΙΖΑ. Εμείς εξετάζουμε στοχευμένες  προσλήψεις εκεί που υπάρχει ανάγκη στο πλαίσιο των δημοσιονομικών περιθωρίων». 

   Παρατηρήσεις επί των δηλώσεων της Υπουργού Παιδείας:
  1. Είναι προφανές ότι η εκπαιδευτική κοινότητα θέλει οι 4500 διορισμοί στην Ειδική Αγωγή να ολοκληρωθούν εντός του 2019! Ωστόσο οφείλουμε να τονίσουμε ότι αναμένουμε ακόμη την κατανομή των 4500 προσλήψεων της Ειδικής Αγωγής μεταξύ Α/θμιας-Β/θμιας-ΕΕΠ/ΕΒΠ!

Με βάση τα ποσοστά προσλήψεων αναπληρωτών την τελευταία διετία, στη Δευτεροβάθμια ΕΑΕ αντιστοιχούν 1500 τουλάχιστον θέσεις!

  Παράλληλα δεν έχει κατατεθεί η τροπολογία για τη σύσταση οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης και η προκήρυξη για τους  νέους πίνακες πρόσληψης της Γενικής Εκπαίδευσης (προφανώς με την εφαρμογή του ν.4589/2019).

Πότε θα γίνουν οι διαδικασίες αυτές;

 

  1. Επανειλημμένα η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου μιλά για καταγραφή των κενών και των εκπαιδευτικών αναγκών!

Στην περίπτωση των εκπαιδευτικών οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια!

Η σχολική χρονιά 2018-2019 έκλεισε με 31.300 προσλήψεις αναπληρωτών σε όλη την εκπαίδευση εκ των οποίων 9.578 στην Δευτεροβάθμια, 2.500 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών λόγω παραίτησης.

Παράλληλα την δεκαετία 2010-2019 είχαμε συνολικά 21.700 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από τη Δ.Ε. και 36.000 αποχωρήσεις από όλη την Εκπαίδευση!

  1. Για πρώτη φορά η κ. Υπουργός τονίζει ότι εξετάζονται διορισμοί (στοχευμένες προσλήψεις τις ονομάζει) μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση!

Για την κ. Υπουργό δηλαδή η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν έχει ανάγκη μόνιμων διορισμών;

Να υπενθυμίσουμε ότι το 2018/19 το ποσοστό των αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια επί των μονίμων ήταν 14,5%! Ελπίζουμε –στο ζήτημα των μόνιμων διορισμών- να μην εισερχόμαστε –με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου- σε μια ιδιότυπη κατάσταση κοινωνικού αυτοματισμού μέσα στους κόλπους πια της Δημόσιας Εκπαίδευσης!

Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό…

  1. Τέλος τονίζεται για άλλη μια φορά ότι δεν βρέθηκαν πιστώσεις στον προϋπολογισμό του 2019 για τους 10.500 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση που προβλέπονταν για το 2020 και το 2021!

Συνεπώς οι 5250 θα εγγράφονταν στον προϋπολογισμό του 2020 και οι υπόλοιποι 5250 στον αντίστοιχο του 2021! 

Συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ

Την ερχόμενη Παρασκευή 4 Οκτωβρίου θα συνεδριάσει το ΚΥΣΔΕ με διάφορα θέματα.

Μεταξύ αυτών θα επιδιώξουμε να γίνει ουσιαστική συζήτηση και για τις ενστάσεις/επανεξετάσεις επί των αποσπάσεων σε ΠΥΣΔΕ.

Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί με πολύ σοβαρά προβλήματα περιμένουν με αγωνία να βρεθούν πιο κοντά στην μόνιμη κατοικία τους!

Μάλιστα σε αρκετές περιοχές που πριν λίγες ημέρες ζητούσαν απόσπαση μόνιμοι εκπαιδευτικοί –και δεν τους δόθηκε- είχαμε προσλήψεις αναπληρωτών στην ειδικότητά τους!

 Η ύπαρξη σοβαρών λειτουργικών κενών επιτρέπει – και τώρα- την πραγματοποίηση αποσπάσεων μονίμων εκπαιδευτικών σε άλλα ΠΥΣΔΕ!

________________________

Δείτε επίσης

Προσλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Β Φάσης για το 2019-20 | Ονόματα

Προσλήψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Β Φάσης | Ονόματα

Αναβάθμιση ωραρίου μειωμένου σε πλήρες 793 εκπαιδευτικών | Υ.Α. με ονόματα

Αριθμοί προσλήψεων Β Φάσης: Εκπαιδευτικών ΕΑΕ-ΕΕΠ-ΕΒΠ

Κατανομή προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή για το 2019-20

Πίνακες με συγκριτικά προσλήψεων των τελευταίων ετών

Ειδική Αγωγή: Αναγκαίος ο διορισμός 4.500 εκπαιδευτικών | Αρθρο Μ. Τζούφη

________________________

Δείτε ακόμη

Λειτουργικά κενά Πρωτοβάθμιας 2019-20

Λειτουργικά κενά Δευτεροβάθμιας: Ενημέρωση από τον Αιρετό Ν. Κορδή

Ωράριο ΕΕΠ – ΕΒΠ: Σε ΣΜΕΑΕ και Γενικά σχολεία | Διευκρινίσεις

Οδηγός εκπαιδευτικού: Αδειες, Ωράρια, Καθηκοντολόγια, Λειτουργία σχολείων, Ιδιωτικό Εργο και άλλα χρήσιμα που αφορούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση