Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ενημέρωση για παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια νεοδιόριστων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ενημέρωση για παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια νεοδιόριστων: Παράθεση νομοθεσίας – Από τους αιρετούς ΚΥΣΕΕΠ Γ. Μπουλμέτη και Β. Βούγια.

Ενημέρωση για παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια

Σύμφωνα με ανακοίνωση  της  ΑΣΠΑΙΤΕ – 07/07/2020 – για την έναρξη του Ετήσιου Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ΕΠΠΑΙΚ) για το έτος 2020-2021, προσδιορίζονται οι διαδικασίες εισαγωγής σπουδαστών/στριών στο Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης – Δείτε αναλυτικά εδώ

Νεοδιόριστοι

Αναφορικά με την υποχρέωση των νεοδιόριστων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ να αποκτήσουν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια σε χρονικό διάστημα δύο (2) ετών από την ημερομηνία του διορισμού τους, η οποία προβλέπεται στην περίπτωση δ , της παραγράφου 1, του άρθρου 66, του νόμου 4589/2019, πρέπει να επισημανθούν τα εξής:

Επισημάνσεις

Α. Σύμφωνα με την υποπερίπτωση γγ, της περίπτωσης α, της παραγράφου 1, του άρθρου 65, του νόμου 4589/2019 των διορισμών προβλέπονται τα εξής:

“Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας καθορίζεται ο χρόνος, η διαδικασία, ο τρόπος πιστοποίησης και κάθε θέμα σχετικό με την εισαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ, καθώς και την επιμόρφωσή τους προς απόκτηση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας ύστερα από τον διορισμό”.

Β. Φαίνεται ότι το Yπουργείο Παιδείας έχει ξεκινήσει να διερευνά το θέμα της απόκτησης παιδαγωγικής επάρκειας, καθώς και της εισαγωγικής επιμόρφωσης των νεοδιοριζόμενων, χωρίς ωστόσο να υπάρχει έτοιμο σχέδιο ως προς τα δύο αυτά θέματα.

Γ. Να θυμίσουμε ότι κατά το έτος 2018, υπήρχαν προτάσεις και σχεδιασμός από τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής κ. Κασσιανό, για την υλοποίηση παιδαγωγικών προγραμμάτων για την απόκτηση παιδαγωγικής επάρκειας, οι οποίες είχαν συζητηθεί και με την ΠΟΣΕΕΠΕΑ.

Δ. Επίσης παλαιότερα καλούνταν οι μόνιμοι που κατείχαν πτυχίο ΤΕΙ και δεν είχαν παιδαγωγική επάρκεια, μέσω της υπηρεσίας τους, να δηλώσουν συμμετοχή στα προγράμματα παιδαγωγικής κατάρτισης σε ξεχωριστή πρόσκληση που αφορούσε μόνο στους υπηρετούντες.

Ε. Θεωρούμε υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας τη δωρεάν κάλυψη των νεοδιορισμένων ΕΕΠ και εκπαιδευτικών για την απόκτηση παιδαγωγικής επάρκειας, σε όσους δεν την κατέχουν.

ΣΤ. Για να ενημερωθείτε για το αποδεικτικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας για τα πτυχία των κλάδων ΕΕΠ για τα οποία απαιτείται Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια δείτε στην Προκήρυξη 2ΕΑ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ε΄).

Προσοχή!

Συνιστούμε στους νεοδιοριζόμενους να μην προβούν ακόμα σε κάποια ενέργεια συμμετοχής στα προγράμματα ΑΣΠΑΙΤΕ, καθώς αναμένουμε το Υπουργείο να μεριμνήσει επί του θέματος.

Για οτιδήποτε νεότερο οι αιρετοί του ΚΥΣΕΕΠ θα σας ενημερώσουμε άμεσα.

Οι αιρετοί ΚΥΣΕΕΠ

Γ. Μπουλμέτη και Β. Βούγιας

___________________________

Παρατίθενται οι νομοθετικές προβλέψεις του νόμου 4589/2019 για την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια
Αρθρο 54 – Προκήρυξη Α.Σ.Ε.Π. – προϋποθέσεις συμμετοχής
Παράγραφος 3
  1. Πρόσθετο τυπικό προσόν πλήρωσης των κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. αποτελεί η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, η οποία πιστοποιείται είτε πριν από τον διορισμό, σύμφωνα με την παράγραφο 4, είτε μετά τον διορισμό, μέσω επιτυχούς παρακολούθησης ειδικών επιμορφωτικών προγραμμάτων.

Οι υποψήφιοι οι οποίοι διαθέτουν πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων υποψηφιότητας, προτάσσονται των υποψηφίων που δεν τη διαθέτουν στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης.

Παράγραφος 4
  1. Η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια πιστοποιείται:

α) Με βεβαίωση που χορηγείται από Τμήμα Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) ή από ομάδες συνεργαζόμενων Τμημάτων του ίδιου ή περισσότερων Α.Ε.Ι. σε αποφοίτους, ύστερα από παρακολούθηση ομάδας μαθημάτων που προσφέρονται στο πλαίσιο ειδικού προγράμματος σπουδών ή στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών πρώτου κύκλου ή και συνδυαστικά.

Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος, η οποία εγκρίνεται από τη Σύγκλητο του οικείου Α.Ε.Ι., καθορίζεται η ομάδα μαθημάτων του προηγούμενου εδαφίου και καταρτίζεται τυχόν ειδικό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο παρακολουθούν φοιτητές και απόφοιτοι Τμήματος του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι. που έχουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Με όμοια απόφαση καθορίζεται ο αριθμός των αποφοίτων, καθώς και των φοιτητών άλλων Τμημάτων, που παρακολουθούν τα μαθήματα αυτά κατ’ έτος, αλλά και η χορήγηση βεβαίωσης σε παλαιούς αποφοίτους του Τμήματος χωρίς παρακολούθηση επιπλέον μαθημάτων, εφόσον το πρόγραμμα σπουδών που ολοκλήρωσαν, καλύπτει με επάρκεια το περιεχόμενο των ως άνω μαθημάτων.

Τα μαθήματα προσφέρονται δωρεάν.

β) Με την κατοχή:

αα) μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού διπλώματος στις επιστήμες της αγωγής,

ββ) πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 3027/2002 (Α ́152),

γγ) πτυχίου Παιδαγωγικών Τμημάτων Α.Ε.Ι. (Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τμημάτων Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Τμημάτων Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας, Τμημάτων Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής και Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής), καθώς και με την κατοχή πτυχίου της Ανωτάτης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκ-παίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.).

Παράγραφος 5
  1. β) Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και τα διδακτορικά διπλώματα που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά αποκλειστικά εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις και, προκειμένου για την πιστοποίηση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, συνοδεύονται από βεβαίωσή του, ύστερα από γνώμη του ειδικού εισηγητή συναφούς κλάδου και του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) συναφούς επιστημονικού κλάδου, ότι το γνωστικό αντικείμενό τους εμπίπτει στις επιστήμες της αγωγής.
Αρθρο 65 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
Παράγραφος 1
  1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων:

α) Καθορίζονται:……………………………

γγ) ο χρόνος, η διαδικασία, ο τρόπος πιστοποίησης και κάθε θέμα σχετικό με την εισαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π., καθώς και την επιμόρφωσή τους προς απόκτηση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας ύστερα από τον διορισμό.

Αρθρο 66 – Μεταβατικές διατάξεις
Παράγραφος 1

1. Κατά την πρώτη εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου:

δ) Για τον διορισμό και την πρόσληψη στους κλάδους του Ε.Ε.Π. οι υποψήφιοι απόφοιτοι πανεπιστημίου που δεν διαθέτουν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια κατατάσσονται μαζί με τους υποψήφιους απόφοιτους Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.) που διαθέτουν την επάρκεια αυτή και επιμορφώνονται υποχρεωτικά σε χρονικό διάστημα δύο (2) ετών από την ημερομηνία του διορισμού τους.

Παράγραφος 2

γ) Δεν υπάγονται στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 54 όσοι κατά τη δημοσίευση του ν. 4547/2018 (Α ́102) είχαν λάβει βεβαίωση ή πτυχίο που απένειμε παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3848/2010 (Α ́71), όπως ίσχυε έως τη δημοσίευση του ανωτέρω νόμου, ή είχαν εισαχθεί σε Τμήματα των περιπτώσεων β ́ και γ ́ της ίδιας παραγράφου.

Παράγραφος 4
  1. Από την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου, η πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια αποτελεί αναγκαίο τυπικό προσόν για την πρόσληψη εκπαιδευτικού στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Δείτε σχετικά

Νόμος Διορισμών: 4589/2019 – ΦΕΚ A 13 – 29.01.2019 – με το Σύστημα Μόνιμων Διορισμών

Δείτε επίσης

ΕΠΠΑΙΚ και ΠΕΣΥΠ 2020-21 της ΑΣΠΑΙΤΕ: Αιτήσεις έως Τετάρτη 26 Αυγούστου 2020

Δείτε ακόμη

Επιτροπή σχολικής βίας: Η Χαρά Κεφαλίδου ζητά να ενταχθούν Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί, Παιδοψυχίατροι
Οριστικές τοποθετήσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ Στερεάς Ελλάδας | Ονόματα και σχολεία
ΠΟΣΕΕΠΕΑ για κωδικούς ειδικοτήτων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ: Εγγραφο προς ΥΠΑΙΘ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση