Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ενημέρωση για τη νέα σχολική χρονιά της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής από την Υφυπουργό Σ. Ζαχαράκη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ενημέρωση για τη νέα σχολική χρονιά της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής από την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Σοφία Ζαχαράκη.

Ενημέρωση για τη νέα σχολική χρονιά

Για θέματα που αφορούσαν στα μέτρα που έλαβε το Υπουργείο κατά την περίοδο του κορονοϊού, αλλά και τις ενέργειες που έχουν προγραμματιστεί ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, με ιδιαίτερη έμφαση στην κάλυψη των αναγκών στα σχολεία της περιφέρειας, ενημέρωσε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Σοφία Ζαχαράκη την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής.

Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων ήταν προσκεκλημένη της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής και της Προέδρου κ. Ζέττας Μακρή τη Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020.

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘ Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης η κ. Ζαχαράκη αναφέρθηκε:

  • Στην κάλυψη των αναγκών στα σχολεία της περιφέρειας με προσλήψεις αναπληρωτών,
  • τους διορισμούς που ήδη πραγματοποιήθηκαν και δρομολογούνται στην ειδική αγωγή,
  • την έκδοση προσωρινών πινάκων για την γενική εκπαίδευση και
  • το χρονοδιάγραμμα για πρόσληψη αναπληρωτών για την επόμενη χρονιά καθώς και
  • για τους μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση.
Συζητήθηκαν ακόμα:
  • Oι προκλήσεις της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως προς την ύπαρξη εξοπλισμού,
  • η δυνατότητα συνδέσεων για κάθε μέρος της χώρας και
  • η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών καθώς και
  • η σημαντική προσφορά της Εκπαιδευτικής τηλεόρασης με ιδιαίτερη μνεία στη συγκινητική εθελοντική εργασία των εκπαιδευτικών για την ολοκλήρωση των τηλεμαθημάτων αλλά και την διερμηνεία αυτών στην νοηματική για πρώτη φορά στη χώρα μας αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Η Υφυπουργός αναφέρθηκε ακόμη:
  • Στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης στη συντριπτική πλειοψηφία των Δήμων της χώρας αλλά και
  • στην κατάθεση και ψήφιση της πρόσφατης τροπολογίας που δίνει δυνατότητα παράτασης της εφαρμογής για όσους Δήμους ζήτησαν να εξαιρεθούν.
  • Επεσήμανε τα ζητήματα εφαρμογής της και τις σημαντικές πρωτοβουλίες που ελήφθησαν από το Υπουργείο Παιδείας για χρηματοδότηση αιθουσών μέσα από το ΠΔΕ αλλά και τις νομοθετικές παρεμβάσεις από το Υπουργείο Εσωτερικών για επίσπευση της διαδικασίας προμήθειας και τοποθέτησής τους.
  • Ενημέρωσε επίσης τα μέλη της επιτροπής για την ύπαρξη πιστώσεων για την κάλυψη των επιπλέον αναγκών για τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση για το επόμενο σχολικό έτος .
Πρότυπα και πειραματικά σχολεία

Ανέλυσε τα επόμενα βήματα που έχουν γίνει για την υλοποίηση των διατάξεων που ψηφίστηκαν στο πρόσφατο νομοσχέδιο σχετικά με τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, και στάθηκε συγκεκριμένα το έντονο ενδιαφέρον των μαθητών που αποτυπώθηκε στον αυξημένο αριθμό αιτήσεων, τις εξετάσεις και την κλήρωση για τα πειραματικά σχολεία.

Εργαστηρία δεξιοτήτων

Ενημέρωσε για τις Υπουργικές αποφάσεις που έχουν ήδη εκδοθεί για την υλοποίηση της πιλοτικής διεξαγωγής των εργαστηρίων δεξιοτήτων σε 217 σχολικές μονάδες και την εισαγωγή των δημιουργικών δραστηριοτήτων στην αγγλική γλώσσα σε 58 νηπιαγωγεία.

Τόνισε την πρόβλεψη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών από Σεπτέμβριο και για τις 2 αυτές καινοτόμες δράσεις.

Οσον αφορά σε θέματα Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης
  • Επισημάνθηκαν οι ανάγκες που υπάρχουν σε παράλληλη στήριξη και το υψηλό ποσοστό κάλυψης αυτών το σχολικό έτος 2019-2020 καθώς και
  • οι πρωτοβουλίες που έχει λάβει το Υπουργείο για την αξιοποίηση των εργαλείων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και στην ειδική αγωγή.
  • Τα μέλη της επιτροπής ενημερώθηκαν επίσης για την ίδρυση νέων μονάδων ειδικής αγωγής σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, όπως η Κέρκυρα, η Βόνιτσα, το Κιλκίς, η Ερμιονίδα κα.
Ιδρυση νέων ΕΠΑΛ και εργαστηριακών κέντρων
  • Τέλος συζητήθηκε η ίδρυση νέων ΕΠΑΛ και εργαστηριακών κέντρων αλλά και
  • νέων τομέων και ειδικοτήτων σε ήδη υπάρχουσες δομές σε σχολεία της περιφέρειας και γενικότερα
  • η ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην οποία στοχεύει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με επερχόμενο νομοσχέδιο το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τους επόμενους μήνες.
Εκπαίδευση παιδιών προσφύγων

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα θέματα εκπαίδευσης παιδιών προσφύγων ως προς τη συνεργασία με τους συντονιστές (ΣΕΠ) και τον ΔΟΜ για τα ζητήματα μεταφοράς αλλά και υποστήριξης των μικρών μαθητών την περίοδο της αναστολής λειτουργίας των σχολείων.

Τα μέλη της Επιτροπής

Τα μέλη της Επιτροπής, βουλευτές από όλα τα κόμματα, τοποθετήθηκαν επί της ενημέρωσης της Υφυπουργού, διατύπωσαν σχετικά ερωτήματα για θέματα γενικής πολιτικής αλλά και των περιφερειών τους για τα οποία έλαβαν απαντήσεις από την κ. Ζαχαράκη και εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για το πολύ καλό κλίμα στο οποίο διεξήχθη η συνεδρίαση.

Η Υφυπουργός κατόπιν προτάσεως της Προέδρου κ. Μακρή, δεσμεύτηκε από την πλευρά της να επαναλάβει την ενημέρωση στα μέλη της Επιτροπής μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Δείτε επίσης

Απολογισμός ενός έτους Υπουργείου Παιδείας: Mεταρρυθμίσεις σε 10 βήματα | video
Κεραμέως στα Παραπολιτικά: Για τις αλλαγές στην ιδιωτική και επαγ/τική εκπ/ση, το μεταρρυθμιστικό έργο, τη νέα σχολική χρονιά
Πίνακες λειτουργικών κενών αποσπάσεων Δευτεροβάθμιας 2020-Ενημέρωση συνεδριάσεων ΚΥΣΔΕ
Συνάντηση ΟΛΜΕ-πολιτικής ηγεσίας Υπουργείου Παιδείας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση