Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ενημέρωση για Ειδική Αδεια-Β Φάση προσλήψεων αναπληρωτών | Των αιρετών ΚΥΣΕΕΠ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ενημέρωση για Ειδική Αδεια-Β Φάση προσλήψεων αναπληρωτών: Από τους αιρετούς ΚΥΣΕΕΠ Γεωργία Μπουλμέτη και Βασίλη Βούγια – 10.09.2020.

Ενημέρωση για Ειδική Αδεια-Β Φάση προσλήψεων

Των αιρετών ΚΥΣΕΕΠ Β. Βούγια και Γ. Μπουλμέτη

Α. Το ΥΠΑΙΘ ζητά κενά λόγω Ειδικής Αδειας και κενά για την Β Φάση προσλήψεων αναπληρωτών

Εν αρχή να ενημερώσουμε πως το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θα ζητήσει άμεσα από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (ΠΔΕ), τα κενά που έχουν προκύψει από την χορήγηση Ειδικής Αδειας, καθώς και όσα κενά δεν καλύφθηκαν κατά τη Α Φάση προσλήψεων αναπληρωτών, προκειμένου να προχωρήσει σε κάλυψη άμεσων και επειγουσών αναγκών με τη Β Φάση προσλήψεων, η οποία επίκειται.

Β. Σχετικά με την χορήγηση της Ειδικής Αδειας

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο υπ. αρίθμ 117396/Ε3/08.09.2020, αναφορικά με τις άδειες εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού του κορονοϊού, έχουμε:

Συνοψίζοντας τα ανωτέρω, η ειδική άδεια απουσίας επί του παρόντος θα χορηγείται αποκλειστικά και μόνο σε εκείνους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ που ανήκουν αποδεδειγμένα σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, των οποίων τα καθήκοντα δύνανται να παρασχεθούν εξ αποστάσεως και εφόσον στις σχολικές μονάδες δεν είναι αποδεδειγμένα εφικτό να εξασφαλιστούν οι όροι διαφύλαξης των μέτρων υγείας και προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού κατόπιν αξιολόγησης και τεκμηρίωσης των ανωτέρω από τις αρμόδιες διευθύνσεις εκπ/σης”

Σχετικά με το παραπάνω ζήτημα και από την έως τώρα διερεύνησή μας με στελέχη του Υπουργείου,  η Ειδική Αδεια χορηγείται όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ, ΕΒΠ,  που μπορούν να παρέχουν τα καθήκοντά τους εξ αποστάσεως, αλλά και σε όλους όσους ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη COVID 19 και δεν διασφαλίζονται οι συνθήκες προστασίας τους από τον κορονοϊό .

Παραδείγματος χάρη
Για τα μέλη ΕΒΠ ή Σχολικοί Νοσηλευτές (ΠΕ25), οι οποίοι εργάζονται σε Γενικά σχολεία ως Παράλληλη Στήριξη σε μαθητές η Εγκύκλιος προβλέπει ότι δεν μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντα του κλάδου τους εξ αποστάσεως.
Ομως, πάντα σύμφωνα με την Εγκύκλιο, θα πρέπει να αιτηθούν Ειδικής Αδειας εφόσον αποδεδειγμένα ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη COVID 19, όπως αυτές ορίζονται.

Στη συνέχεια το αρμόδιο όργανο θα πρέπει να αξιολογήσει, αν διασφαλίζονται  σε κάθε περίπτωση οι όροι υγείας και πρόληψης της διασποράς του κορονοϊού για αυτοπρόσωπη εργασία.

Αν αυτοί δεν εξασφαλίζονται, θα πρέπει αιτιολογημένα να διατυπώσουν ότι δεν εξασφαλίζεται η αυτοπρόσωπη εργασία και ακολούθως να χορηγήσουν την ειδική άδεια στον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό-ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Να επισημάνουμε ότι

αν μιλήσουμε για τα συγκεκριμένα παραδείγματα του ΕΒΠ και Σχολικού Νοσηλευτή (ΠΕ25) σε Γενικά σχολεία, σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις υγείας και πρόληψης της διασποράς του κορονοϊού, μέσα σε τμήματα 25 μαθητών, πόσο δε μάλλον των εργαζομένων σε ΣΜΕΑΕ, όπου μπορεί τα τμήματα να είναι ολιγομελή, ωστόσο η χρήση μάσκας στους μαθητές δεν είναι υποχρεωτική.

Επίσης, οι συνάδελφοι χρειάζεται να μετακινούνται με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και δεν εξασφαλίζονται οι συνθήκες εντός του σχολείου, όπου ο συγχρωτισμός των εργαζομένων και των μαθητών είναι υψηλός.

Συμπερασματικά

και μέσα από την πολυετή εμπειρία μας, θεωρούμε ότι σε καμία σχολική μονάδα δεν εξασφαλίζονται οι όροι και οι συνθήκες προστασίας για αυτοπρόσωπη εργασία και άσκηση καθηκόντων, σε εργαζόμενους που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη COVID 19.

Τα παραπάνω

θεωρούμε ότι πρέπει να ληφθούν υπόψιν των Διευθυντών Εκπαίδευσης, όπως επίσης πιστεύουμε πως πρέπει να δοθούν διευκρινίσεις επί της σχετικής Εγκυκλίου, από το ΥΠΑΙΘ.

Οι οριζόντιες αποφάσεις

συγκεκριμένων Διευθύνσεων περί μη χορήγησης Ειδικής Αδειας, σε προσωπικό που δεν μπορεί να ασκήσει τα καθήκοντά του εξ αποστάσεως, είναι εν πολλοίς αβάσιμες και δεν συνάδουν με τα ισχύοντα, τις σχετικές ιατρικές γνωματεύσεις και τους ίδιους τους εργαζόμενους, οι οποίοι ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου.

Δείτε σχετικά

Αδειες εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ 08.09.2020 για την αντιμετώπιση διασποράς κορονοϊού | Εγκύκλιος
Εγκύκλιος Υπουργείου Εσωτερικών για μέτρα και ρυθμίσεις περιορισμού του κορονοϊού-Δημόσιοι Υπάλληλοι
Ομάδες αυξημένου κινδύνου για κορονοϊό | Καθορισμός σε ΦΕΚ
Ενημερωτικό αιρετών ΚΥΣΕΕΠ: Εργάνη-Βελτίωση θέσης-Αλλαγή Προγράμματος ή Δ/νσης-Μετακίνηση αναπληρωτή λόγω μετεγγραφής μαθητή-ΚΥΣΕΕΠ
Λειτουργία εκπαιδευτικών μονάδων Α/θμιας-Β/θμιας-ΕΑΕ-ΣΔΕ-ΙΕΚ-ΚΔΒΜ-ΓΑΚ-Βιβ/θκών-Φροντ/ρίων-ΚΞΓ | ΦΕΚ

Πριν φύγετε

Εγγραφο Υπουργείου Εσωτερικών για άδειες ανατροφής: Ζητά τις απόψεις του Υπ. Παιδείας για να διευθετηθεί το ζήτημα
Αρμοδιότητες ΠΥΣΕΕΠ-ΚΥΣΕΕΠ: Παράθεση νομοθεσίας για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια του ΕΕΠ & ΕΒΠ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. ΜΑΡΊΑ ΓΚΟΖΗ σε

    Kυριε Βουγια, γνωρίζετε αν θα δοθούν κενά και για παράλληλες ή θα είναι μόνο ΣΜΕΑ και τμήματα ένταξης?

Γράψτε μία απάντηση