Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ενημέρωση αιρετών ΕΕΠ-ΕΒΠ: Αποσπάσεις εντός περιοχής-Ανακλήσεις αποσπάσεων-Μετατάξεις–Λειτουργικά κενά

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ενημέρωση αιρετών ΕΕΠ-ΕΒΠ: Αποσπάσεις εντός περιοχής – Ανακλήσεις αποσπάσεων – Μετατάξεις – Λειτουργικά κενά – Της Γ. Μπουλμέτη και του Β. Βούγια.

Ενημέρωση αιρετών ΕΕΠ-ΕΒΠ

Εν αρχή, ως αιρετοί του ΚΥΣΕΕΠ, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε στα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, πως από την πρώτη στιγμή που ετέθη το θέμα της αλλαγής του συστήματος τοποθετήσεων, μεταθέσεων, αποσπάσεων του ΕΕΠ-ΕΒΠ, η θέση μας ήταν αρνητική ως προς την μεταβολή αυτού, για πολλούς λόγους για τους οποίους δυστυχώς νομίζουμε πως δικαιωνόμαστε τώρα που το νέο σύστημα εφαρμόζεται στην πράξη.

Το Υπουργείο Παιδείας θεωρώντας πως οι τοποθετήσεις των νεοδιοριζόμενων ΕΕΠ-ΕΒΠ, θα έπρεπε να γίνουν με το ίδιο σύστημα με τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών συναδέλφων, προτίμησε να εφαρμοσθεί η μέθοδος που εφαρμοζόταν γι αυτούς, δηλαδή τοποθετήσεις νεοδιοριζόμενων σε περιοχές κι όχι σε σχολεία απευθείας.

Αυτό συμπαρέσυρε, ως ήταν επόμενο και τη διαδικασία μεταθέσεων και αποσπάσεων του ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Επιστολή ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Πέραν της αντίθεσης των αιρετών στην αλλαγή συστήματος και η ΠΟΣΕΕΠΕΑ είχε αποστείλει επιστολή παρέμβασης στο Υπουργείο Παιδείας (ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Αρ. Πρωτ.:5/20-1-2020), με την οποία ζητούσε να μην αλλάξει το σύστημα των υπηρεσιακών μεταβολών του ΕΕΠ-ΕΒΠ:

«Ακόμα και με το αιτιολογικό της έκθεσης προς εξίσωση των εκπαιδευτικών, ΕΕΠ ΕΒΠ ως προς το σύστημα τοποθετήσεων σε σχολεία των νεοδιοριζόμενων δεν υπήρξε διάλογος με τις Ομοσπονδίες ως προς την εφαρμογή του.  

Οι μεταθέσεις του ΕΕΠ ΕΒΠ οι οποίες γίνονται απευθείας σε σχολικές μονάδες, ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εποχής, σέβονται τους Αξιολογικούς Πίνακες στο ακέραιο και  λόγω των νέων τεχνολογιών μπορούν να εφαρμοστούν.

Η εξίσωση είναι θεμιτή όταν γίνεται ως προς την κατεύθυνση της εξέλιξης και της βελτίωσης των διοικητικών διαδικασιών».

Αυτή τη στιγμή όμως η πραγματικότητα μας δείχνει πως:
  • Ολες οι νέες διαδικασίες είναι χρονοβόρες διοικητικά.
  • Δεν έχουν αποτελεσματικότητα δεδομένου ότι οι θέσεις στα σχολεία είναι πολύ λιγότερες σε σύγκριση με τους εκπαιδευτικούς.
  • Σαφώς θα μπορούσαν οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις να γίνονταν απευθείας σε σχολεία, χωρίς τη παρέμβαση δύο συμβουλίων (ΚΥΣΕΕΠ- ΠΥΣΕΕΠ).
Επιπροσθέτως έχουμε επανειλημμένως τονίσει πως:
  • Το ΠΥΣΕΕΠ λειτουργεί σε επίπεδο Περιφέρειας και όχι Διεύθυνσης, όπως τα υπηρεσιακά συμβούλια ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ των εκπαιδευτικών.
  • Το γεγονός ότι υπάρχουν λίγες οργανικές θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ σε σχέση με τα λειτουργικά κενά, ωθεί πολλούς συναδέλφους να παίρνουν απόσπαση κάθε χρόνο σε συγκεκριμένα σχολεία, στα οποία προσφέρουν τις υπηρεσίες τους επί σειρά ετών, έχοντας έτσι σημαντικό έργο να επιδείξουν, εγκαθιδρύοντας σταθερότητα παρουσίας, προς όφελος μαθητών και γονέων.
Τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή
  • Αυτή τη στιγμή και εξαιτίας της αλλαγής του συστήματος και της πολυπλοκότητας του εφαρμοζόμενου νέου, οι συνάδελφοι έχουν ελλιπή ενημέρωση σχετικά με τις διαδικασίες και εξ αυτού του λόγου  καλούμαστε συχνά ως αιρετοί εκπρόσωποι να ενημερώνουμε τα μέλη μας, όπως μπορούμε και με όσα και εμείς με κόπο πληροφορούμαστε, αναζητώντας όχι πάντα με επιτυχία, απαντήσεις.
  • Εδώ πρέπει να τονίσουμε πως θα έπρεπε να υπάρχει επίσημη ενημέρωση από το ΥΠΑΙΘ για τη διαδικασία, μιας και εφαρμόζεται για πρώτη φορά στα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ.
  • Ομως και σε σχετικές ερωτήσεις των συναδέλφων, στις Διευθύνσεις εκπαίδευσης που ανήκουν, υπάρχουν διφορούμενες απαντήσεις ως προς τις αιτήσεις απόσπασης εντός της ίδιας περιοχής.
  • Κάποιες Διευθύνσεις τους συμβουλεύουν να υποβάλλουν τώρα αίτηση και κάποιες ότι θα ακολουθήσει πρόσκληση αποσπάσεων εντός της περιοχής αργότερα.
  • Να επισημάνουμε ότι δεν βρήκαμε έως σήμερα σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ για τις αποσπάσεις εντός περιοχής, παρά μόνο από την κάθε Διεύθυνση ξεχωριστά.

Ενημέρωση αιρετών ΕΕΠ-ΕΒΠ

Κατόπιν τούτων επιχειρούμε ενημέρωση των συναδέλφων:
  • Για τις Αποσπάσεις εντός περιοχής
  • Για την ανάκληση Αποσπάσεων
  • Για τις Μετατάξεις
  • Για τα Λειτουργικά κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ
Α/ Αποσπάσεις εντός περιοχής

Ενημερώνουμε ότι, στις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών εντός περιοχής βγαίνει πρόσκληση από την κάθε Διεύθυνση μέσα στο καλοκαίρι, με την οποία καλούνται όσοι επιθυμούν να αποσπαστούν σε σχολεία της ίδιας Διεύθυνσης να τα δηλώσουν.

Το ίδιο φαίνεται ότι θα συμβεί και με το ΕΕΠ- ΕΒΠ.

Οφείλουμε να τονίσουμε, ωστόσο ότι αυτή η διαδικασία θα πρέπει  να ελέγχεται κεντρικά ως προς τα εξής:

  1. Να οριστούν οι ημερομηνίες στις οποίες καλούνται οι Διευθύνσεις να ανακοινώσουν πρόσκληση αποσπάσεων εντός της περιοχής.
  2. Να οριστεί συγκεκριμένο διάστημα αποστολής των αιτήσεων προς το ΠΥΣΕΕΠ, δεδομένου ότι υπάρχουν πολλές Διευθύνσεις ανά ΠΥΣΕΕΠ (ειδικά στις Περιφέρειες με πολλές Διευθύνσεις) και δεν είναι δυνατόν να συνεδριάσει ένα ΠΥΣΕΕΠ, π.χ. 13 φορές, για να αποφασίσει για τις αποσπάσεις  κάθε Διεύθυνσης.
  3. Εν τέλει να εξασφαλιστεί ότι θα ακολουθηθεί η διαδικασία των αποσπάσεων εντός περιοχής για το ΕΕΠ-ΕΒΠ.
Β/ Ανάκληση αποφάσεων επί των αποσπάσεων

Στην  Πρόσκληση μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων σε περιοχές ή ΚΕΣΥ για το 2020-2021 αναφέρεται ότι:

“Στην περίπτωση που μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων, μέλη του ΕΕΠ και ΕΒΠ επιθυμούν να ανακληθεί η απόσπασή τους μπορούν να υποβάλουν αίτηση ανάκλησής της, αναφέροντας συνοπτικά και με σαφήνεια τους λόγους υποβολής της, προκειμένου να εξεταστεί αρμοδίως”

Αυτό σημαίνει ότι όποιος αιτηθεί για απόσπαση σε άλλη περιοχή, θα πρέπει αν επιθυμεί να κάνει ανάκληση της απόσπασής του να αιτηθεί στο ΚΥΣΕΕΠ.

Δεν προσδιορίζεται χρονικό περιθώριο, που σημαίνει ότι μπορεί να αιτηθεί και μετά την απόφαση του ΠΥΣΕΕΠ για την οριστική τοποθέτησή του σε σχολεία, ωστόσο θα πρέπει να αιτηθεί στο ΚΥΣΕΕΠ για να επιστρέψει στο σχολείο του ή στο ΚΕΣΥ που είναι σε άλλη περιοχή.

Θα πρέπει επίσης να αναφέρει και σαφείς λόγους για την ανάκληση της αίτησής του, οι οποίοι θα εξεταστούν.

Οποιος/α αιτηθεί απόσπασης εντός της περιοχής (όπως είπαμε αυτό θα γίνει αργότερα) και στη συνέχεια επιθυμεί να  υποβάλλει αίτηση ανάκλησης, θα απευθυνθεί στο ΠΥΣΕΕΠ.

Γ/ Μετατάξεις

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο Μετατάξεων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ 2020: Η υποβολή των Αιτήσεων Μετάταξης πραγματοποιείται από 21-5-2020 έως και 29-5-2020.

Στο παράρτημα της εγκυκλίου αναφέρονται όλα τα οργανικά κενά που διατίθενται για τις μετατάξεις.

Φαίνεται ότι λόγω χρονοδιαγραμμάτων που απαιτούνται  (συνεδρίαση υπηρεσιακών, αποδεσμεύσεις, συνεδρίαση υπηρεσιακών πάλι για αποδοχή ή όχι μετάταξης και όλη η διαδικασία μέχρι την έκδοση του ΦΕΚ η οποία μπορεί να πάρει μήνες), οι νέοι μετατασσόμενοι δε θα μπορέσουν να τοποθετηθούν οριστικά μαζί με τους νεοδιόριστους, μετατιθέμενους και μετατασσόμενους του 2019-20.

Θεωρούμε ότι θα τοποθετηθούν προσωρινά από τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια ΕΕΠ και στη συνέχεια  οριστικά.

Δ/ Λειτουργικά κενά

Τα λειτουργικά κενά για τις αποσπάσεις θα αναζητηθούν από τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης εντός του προσεχούς διαστήματος, προκειμένου να συμβαδίσουν χρονικά με τις αιτήσεις αποσπάσεων και την εξέταση αυτών από το ΚΥΣΕΕΠ.

Οι Αιρετοί ΚΥΣΕΕΠ

Γ. Μπουλμέτη και Β. Βούγιας

Δείτε σχετικά

Εγκύκλιος Αποσπάσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ 2020: Αιτήσεις από Τρίτη 19 έως Τρίτη 26.05.2020
Αιτήσεις Απόσπασης ΕΕΠ-ΕΒΠ 2020 – Ενημέρωση Αιρετών ΚΥΣΕΕΠ
Εγκύκλιος Μετατάξεων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ 2020: Αιτήσεις 21.5 έως και 29.5.2020
Ενημέρωση για Μετατάξεις-ειδικές άδειες-επαναλειτουργία σχολείων-εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Μεταθέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ 2020: Η Απόφαση με τα ονόματα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση